Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος

Η Kawasaki, βλέποντας τις επιτυχημένες προσπάθειες της Yamaha με τα Tricity και Niken, της Piaggio με Έχει “ρεύμα” η μέθοδος των τριών…τα MP3, της Peugeot με το Metropolis και της Quadro, γλυκοκοιτάζει την ιδέα κατασκευής της δικής της πατέντας στην κατηγορία. Πρόσφατα σχέδια που κατατέθηκαν από το εργοστάσιο του Akashi δείχνουν μια νέα πατέντα η οποία περιλαμβάνει δύο τροχούς στο εμπρός μέρος μιας μοτοσικλέτας.

Η πατέντα της Kawasaki, σύμφωνα με τα σχέδια, δείχνει να είναι πολύ πιο απλή σε σχέση με τα υπάρχοντα. Σε πρώτη φάση το σύστημα χρησιμοποιεί δύο μπουκάλες στο πιρούνι, όπως σε μια κανονική μοτοσικλέτα σε αντίθεση με της Yamaha, η οποία χρησιμοποιεί 4 μπουκάλες, δύο σε κάθε τροχό, με το πάνω μέρος να είναι εντελώς συμβατό με μια κανονική μοτοσικλέτα, θυμίζοντας υβριδικό σύστημα.

Απλό σύστημα με πολλές εφαρμογές

Εκεί που έχουμε διαφορά είναι στο κάτω μέρος του συστήματος. Εκεί η Kawasaki έχει συνδέσει τις δύο Δεν μοιάζει με κανένα άλλο το σύστημα της Kawasaki…μπουκάλες του πιρουνιού με δύο μπάρες, οι οποίες κινούνται πάνω σε έναν κεντρικό άξονα και επιτρέπουν στους τροχούς να ακουμπούν στην άσφαλτο ανεξάρτητα κλίσης της μοτοσικλέτας. Η διαφορά είναι ότι τα πιρούνια παραμένουν στο ίδιο σημείο, όπως σε μια κανονική μοτοσικλέτα, και λειτουργούν μόνο στο κομμάτι της απόσβεσης-συμπίεσης-επαναφοράς και όχι ως κινούμενα μέρη του συστήματος.

Το σύστημα έχει το θετικό ότι μπορεί να τοποθετηθεί σε πάρα πολλές διαφορετικές μοτοσικλέτες χωρίς να υπάρξει δραματική αλλαγή στο εμπρός μέρος του πλαισίου και στις τιμονόπλακες. Το αρνητικό από την άλλη είναι ότι υπάρχει μεγάλη φερόμενη μάζα στο σύστημα, κάτι που θα επηρεάζει τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας αρνητικά. Όλα αυτά μένει να αποδειχτούν, καθώς η Kawasaki έχει την τεχνογνωσία να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό σύστημα και σε αυτόν τον τομέα.