του Νίκου Βιτσιλάκη
Πριν από λίγες εβδομάδες (δείτε εδώ) η Ducati μας τα είχε δείξει σε σχέδια και υλοποιώντας την υπόσχεσή της μας τα έδειξε και «ζωντανά» στο περίπτερό της στην έκθεση του Μιλάνου.
Τα Motard και DesertX είναι σχεδιασμένα από το Scrambler Brand Unit και κατασκευασμένα από το Centro Stile Ducati. Το πρώτο αποτελεί μια στυλιστική εξέλιξη του Scrambler 800, είναι εμπνευσμένο από μοντέλα Supermoto περασμένων δεκαετιών και βασισμένο στο «χωμάτινο» Desert Sled. Φοράει χαραγμένα σλικ ελαστικά και διαθέτει γυαλισμένο μεταλλικό ρεζερβουάρ σε σχήμα «δάκρυ». Όμως, το πραγματικό ενδιαφέρον του κοινού (και των δημοσιογράφων εννοείται) συγκέντρωσε το άλλο μοντέλο, το Desert X, το οποίο έρχεται να πλαισιώσει μοτοσυκλέτες modern classic διπλής χρήσης, όπως το Moto Guzzi V85TT και το επερχόμενο Husqvarna Norden 901.
Βασισμένο ομοίως στο Desert Sled, έχει σχεδίαση και εφαρμογές που μας πάνε πίσω στον χρόνο, θυμίζοντάς μας μοτοσυκλέτες που συμμετείχαν στα χωμάτινα Rally τη δεκαετία του ’80. Δεν χορταίνεις να το βλέπεις, ειδικά από κοντά, καθόσον είχαμε τη δυνατότητα να το παρατηρήσουμε εκ του σύνεγγυς στο περίπτερο της εταιρείας, παρέα με τους εργοστασιακούς αναβάτες της Ducati στο MotoGP.
Η σημασία στη λεπτομέρεια είναι αυτή που σε κερδίζει, προσέξτε (όσο μπορείτε βέβαια από τις φωτογραφίες) την ενιαία μορφή φέρινγκ και ρεζερβουάρ, την περίτεχνη εξάτμιση, το μονόσελο με τη «σχαρίτσα» πίσω του και τα περιμετρικά τοποθετημένα βοηθητικά δοχεία καυσίμου στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας.
Έχουμε την αίσθηση ότι το Desert X θα είναι το επόμενο βήμα εμπλουτισμού στην γκάμα των Scrambler και αυτό που θα συγκινήσει ένα μεγάλο μέρος κοινού με ιδιαίτερες απαιτήσεις και πολλές αναμνήσεις. Το 2021; Ίσως, όχι όμως μετά το 2022. Όσον αφορά στο Motard, ειλικρινά δεν μπορούμε να σκεφτούμε τι έχουν στο μυαλό τους οι Ιταλοί. Πάντως εμείς, χλωμό το βλέπουμε να βγαίνει στην παραγωγή, αλλά ποτέ και κανείς δεν ξέρει τι μας επιφυλάσσει η δημιουργικότητα των ανήσυχων γειτόνων.