Τι συμβαίνει όταν υποβάλλεις ένα Multistrada σε εξαντλητική δοκιμή διάρκειας 50.000 χλμ. σε διάστημα οκτώ μηνών; Την απάντηση μας δίνει το ιταλικό περιοδικό Motociclismo..
Η όλη ιστορία ξεκίνησε πέρυσι το Μάρτιο, όταν και η Ducati έδωσε στους ιταλούς συνάδερφους ένα ολοκαίνουργο κατακόκκινο Multistrada 950 και τους είπε πως μπορούν να το κρατήσουν για 8 ολόκληρους μήνες. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πως η εν λόγω μοτοσυκλέτα υπέφερε τα πάνδεινα, με το στόχο να είναι διπλός: για τους μεν συντάκτες του Motociclismo να οδηγήσουν στο όριο μία μοτοσυκλέτα σύμβολο στην κατηγορία, για τους δε μηχανικούς της Ducati να επιβεβαιώσουν με εμφατικό τρόπο την απόφαση της εταιρείας να προσφέρει τα Multistrada με 4ετή εγγύηση (4everMultistrada).
Το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς και μετά από περισσότερα από 50.000 χιλιόμετρα, το 950 αποσυναρμολογήθηκε στα εξ ων συνετέθη. Η πρώτη εντύπωση ήταν πολύ θετική, καθώς οι συντάκτες -κατά ομολογία τους- δεν είχαν αντικρύσει κινητήρα σε τόσο καλή κατάσταση μετά από αντίστοιχες δοκιμές στο παρελθόν. Όλα τα εξαρτήματα ήταν σε εξαιρετική κατάσταση, με σχεδόν ανύπαρκτη εμφανή φθορά. Οι κύλινδροι άψογοι και με ελάχιστα σημάδια χρήσης, πιστόνια και κυλινδροκεφαλές επίσης πολύ καθαρά και με πολύ λίγη εμφανή ποσότητα άκαυστου καυσίμου, εντός των αποδεκτών ορίων.
Τα παραπάνω οπτικά δεδομένα επιβεβαιώθηκαν στη δυναμομέτρηση που ακολούθησε στο εργαστήριο, με τα αποτελέσματα για τον κινητήρα ακόμα πιο εντυπωσιακά: στο διάστημα της δοκιμής είχε κερδίσει 4 ίππους ενώ και τα διαγράμματα ροπής ήταν καλύτερα σε σχέση με τα αντίστοιχα στην έναρξη της δοκιμής! Παράλληλα, η κατανάλωση λαδιού ήταν μηδενική, επιβεβαιώνοντας την οπτική εντύπωση της απουσίας υπολειμμάτων στο περίβλημα του κινητήρα.
Αντίστοιχα θετικές οι παρατηρήσεις που αφορούσαν το συμπλέκτη και το κιβώτιο ταχυτήτων. Τα γρανάζια σε άψογη κατάσταση ενώ οι συντάκτες εντυπωσιάστηκαν από τη μηδενική φθορά που εμφάνιζαν οι δισκόπλακες του συμπλέκτη μετά από τέτοιου είδους χρήση. Πολύ θετικά τα σχόλια και για τα ελαστικά της Pirelli και τα φρένα της Brembo με Bosch ABS. Η αλλαγή των ελαστικών έγινε στις 15, 26 και 41 χιλιάδες χιλιόμετρα, όχι από ανάγκη αλλά γιατί τότε είχαν προγραμματιστεί τα service της Multistrada. Τα Scorpion Trail II αποδείχθηκαν τα ιδανικά ελαστικά, εξάλλου είναι αυτά που έχουν κερδίσει τη συγκριτική δοκιμή του Motociclismo για ελαστικά αυτού του τύπου. Τα φρένα είχαν απροβλημάτιστη απόδοση, με τα πίσω τακάκια να αντικαθίστανται στα 20.000 χλμ. και τα μπροστινά στα 26.000.
Και στις δύο περιπτώσεις τα τακάκια είχαν πολύ υλικό όταν η μοτοσυκλέτα ολοκλήρωσε τη δοκιμή, ενώ και όπως σχολίασαν οι συντάκτες, σε άλλες μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού μετά βίας είχαν συμπληρωθεί τα 10.000Km πριν απαιτηθεί αλλαγή τους. Όσον αφορά σε τελικό γρανάζι μετάδοσης και αλυσίδα, μία αλλαγή έγινε στα 26.000Km, όχι επειδή ήταν απαραίτητη αλλά για προληπτικούς λόγους, καθώς επίκειτο ένα μεγάλο ταξίδι. Ακόμα και στο τέλος της δοκιμής η εικόνα γραναζιού και αλυσίδας ήταν πολύ καλή, με τα όργανα να καταγράφουν ένα πολύ καλό δείκτη απόδοσης, σχεδόν 80%.
Στις παρατηρήσεις που κατέγραψαν οι συντάκτες στο τέλος της δοκιμής, θετικά σχόλια έλαβε η ποιότητα κατασκευής, με τα χαλύβδινα ή ελαφρού κράματος εξαρτήματα να μην παρουσιάζουν ίχνη οξείδωσης. Ο στροφαλοθάλαμος, στο σημείο του καλύμματος του συμπλέκτη παρουσίασε μία εμφανή μικρή φθορά από την επαφή με τη μπότα του αναβάτη, όμως όλα τα υπόλοιπα σημεία, σκελετός, κινητήρας και βαφή πλαισίου ήταν σε άψογη κατάσταση. Ένας μικρός δισταγμός κατά την εκκίνηση, στο τέλος της δοκιμής και το λαστιχένιο κάλυμμα στο λεβιέ ταχυτήτων που έφυγε από τη θέση του, τα μόνα σημεία που χρειάζονταν κάποιο έλεγχο. Όλες οι εργασίες συντήρησης στη διάρκεια της οκτάμηνης δοκιμής μακράς διαρκείας έγιναν από τη Ducati Service, στην έδρα της εταιρείας και από τους μηχανικούς της, πάντα υπό την επίβλεψη των συντακτών του Motociclismo και των ειδικών στο κέντρο δοκιμών του περιοδικού.
Η παρακολούθηση της όλης διαδικασίας από κοντά έδωσε την ευκαιρία στους ανθρώπους του Motociclismo να εκτιμήσουν εκ των έσω την ποιότητα των μοτοσυκλετών που κατασκευάζει η Ducati. Παράλληλα, κατανόησαν στην πράξη την υπερηφάνεια και την αυτοπεποίθηση που νιώθουν όλοι στο Borgo Panigale για το αποτέλεσμα της δουλειάς τους και που τους οδήγησε να επεκτείνουν το διάστημα των service για τις μοτοσυκλέτες τους στα 15.000 χιλιόμετρα και –όσον αφορά ειδικά στα Multistrada– να προσφέρουν και τετραετή εγγύηση.
Για την ιστορία, αυτός που «έγραψε» τα περισσότερα χιλιόμετρα στο τιμόνι του Multistrada από τους συντάκτες του Motociclismo ήταν ο Fabio Manenti, που μαζί με τη σύζυγό του και τον απαραίτητο εξοπλισμό αναβάτη ταξίδεψαν σχεδόν σε ολόκληρη την κεντρική Ευρώπη. Μάλιστα, οι περιπέτειές τους παρουσιάστηκαν με καθημερινές αναφορές ως ένα ταξιδιωτικό ημερολόγιο στη σελίδα τους στο Facebook, “Fabio e Paola Manenti”, συγκεντρώνοντας χιλιάδες Like! Η μόνη ίσως αναποδιά που κατέγραψαν ήταν μια ζημιά στο ψυγείο από πέτρα που εκσφενδονίστηκε από το μπροστινό τροχό, γεγονός που δεν ήταν ικανό να αλλοιώσει την εντυπωσιακή εμπειρία που έζησαν.
Όπως χαρακτηριστικά σχολίασαν στο τέλος του ταξιδιού τους, μια ανεπιτυχής προσπάθεια κλοπής που τους συνέβη ένα βράδυ απλά επιβεβαίωσε ότι ένα Ducati αποτελεί όνειρο για όλους τους λάτρεις των δύο τροχών, κάτι που ενίοτε οδηγεί κάποιους πέρα από τα όρια του νόμου.