του Νίκου Βιτσιλάκη
Η ιστορία με τη σειρά Monster της Ducati ξεκίνησε πριν 25 χρόνια, όταν τον Σεπτέμβριο του 1992 παρουσιάστηκε το 900 στην έκθεση της Κολωνίας σαν μοντέλο 1993. Το νέο 821 είναι αυτό που θα γιορτάσει το όλο γεγονός από το 2018.
Το γιατί οι Ιταλοί παρουσιάζουν ένα επετειακό μοντέλο με άλλο όνομα και κυβισμό από αυτό που τιμούν είναι κάτι που χρήζει περαιτέρω έρευνας. Που γίνεται επιτακτική αν σκεφτούμε ότι το 821 του 2018 είναι πιο αδύναμο από το 821 του 2017, με τον κινητήρα Testastretta 11° να αποδίδει 109Hp (από 112). Σίγουρα η προσαρμογή στο Euro4 είναι μια καλή δικαιολογία, αλλά πόσοι και πόσοι άλλοι κατασκευαστές έχουν ξεπεράσει την εν λόγω σκόπελο χωρίς απώλειες ισχύος; H Ducati έχει τη δική της άποψη και μέσα από το σχετικό press kit μας λέει χαρακτηριστικά πως το 821 κληρονομεί την αυθεντικότητα του 900, συνδυάζοντας με τον καλύτερο τρόπο απόδοση και φιλικότητα. Λέει επίσης πως το νέο της «τέρας» διαθέτει κορυφαίο στάνταρ εξοπλισμό, πως είναι πολύ οικονομικό στη συντήρησή του και πως αποτελεί μια καλή βάση για καστομάρισμα (βελτιώσεις), παρουσιάζοντας για αυτό το λόγο και μια εκτεταμένη γκάμα αξεσουάρ. Και συμπληρώνει πως το νέο 821 έχει δεχθεί αναβαθμίσεις προκειμένου να διαθέτει την αισθητική και τη λειτουργικότητα του Monster 1200. Στην ουσία, έχουν επανασχεδιαστεί δοχείο καυσίμου και πίσω μέρος, έχει αλλάξει σχήμα και γωνία το τελικό της εξάτμισης (πάντα με δύο απολήξεις), το ίδιο ισχύει και για τον προβολέα. Για πρώτη φορά χρησιμοποιείται οθόνη TFT, και μάλιστα έγχρωμη, που -επιτέλους- περιλαμβάνει ενδείξεις για επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο και στάθμη καυσίμου. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και σύστημα Quick Shifter, για αλλαγές ταχυτήτων προς πάσα κατεύθυνση χωρίς τη χρήση του συμπλέκτη. Παρόν και το Ducati Safety Pack, με στάνταρ το ABS της Bosch και το Traction Control, αμφότερα μάλιστα είναι ρυθμιζόμενα σε διαφορετικά επίπεδα! Παρόντα όμως και τα οδηγικά προγράμματα, που δίνουν τη δυνατότητα στον αναβάτη να ρυθμίσει στα μέτρα του τη μέγιστη απόδοση και την απόκριση του γκαζιού. Πλαίσιο, φρένα και ανάρτηση παραμένουν ως είχαν, με την τελευταία να έχει νέο σετάρισμα.
Επετειακό και παράλληλα το μόνο στη γκάμα Monster με κίτρινο χρώμα!
Το Monster 821 είναι το πρώτο από τα πέντε συνολικά νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει η Ducati για το 2018 και θα τα δούμε όλα μαζί την Κυριακή 5 Νοεμβρίου και ώρα 21.00, μια μέρα δηλαδή πριν την επίσημη δημοσιογραφική ημέρα (Press Day) στο σαλόνι του Μιλάνου.
Μέχρι τότε δείτε το σχετικό video που ανέβασε η εταιρία στο διαδίκτυο: