Του Νίκου Τσαμάνδουρα
Το «τελευταίο» Panigale πριν δώσει το στέμμα του στο ερχόμενο μυστηριώδες V4 είναι πλέον γεγονός, αποτελώντας κύκνειο άσμα των δικύλινδρων supersport της ιταλικής εταιρίας, τουλάχιστον όσον αφορά τις μοτοσυκλέτες με κυβισμό άνω των 1.000cc. Με τους V2 κινητήρες να έχουν συνοδεύσει ονόματα βαριά σαν ιστορία, από το 1988 με το 851 μέχρι την άνευ πλαισίου εξωτική Panigale, σίγουρα «the end tells the whole story» όπως προμήνυαν τα teasers.
Στο δια ταύτα όμως και πέρα από τους ιστορικόπληκτους συναισθηματισμούς ας δούμε τι πραγματικά είναι η R Final Edition. Ουσιαστικά πρόκειται για μια «ντοπαρισμένη» Panigale R, της οποίας ο κινητήρας έχει λάβει περιποιήσεις επιπέδου Superleggera (διαφοροποιημένος στρόφαλος, βαλβίδες τιτανίου κτλ) καθιστώντας την ενδιάμεσο κρίκο. Οι ίπποι είναι μεν 209, δεν φτάνουν ωστόσο τους 215 της Supereleggera. Όμως, μάλλον «αρκούν» για μια μοτοσυκλέτα που ζυγίζει μόλις 190 κιλά πλήρης υγρών! Μόνο εντυπωσιακά θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν τα περιφερειακά, όπως οι πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Öhlins, NIX30 και TTX36 μπροστά και πίσω αντίστοιχα. Τα φρένα είναι τα Μ50 της Brembo με τους κλασσικούς δίσκους μπροστά στα 330mm. Από τα πλέον αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά του επίλογου των V2, αποτελεί και το σύστημα εξάτμισης με την υπογραφή της Akrapovic, το οποίο οπτικά έρχεται απευθείας από τα WSBK, με τα δύο τελικά να βρίσκονται εκατέρωθεν της μοτοσυκλέτας, ψηλότερα και όχι κάτω από την καρίνα. Καθόλα νόμιμες για χρήση στο δρόμο, έτσι όπως συμμορφώνεται και ο κινητήρας με το Euro4!
Στο πακέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, η Ducati «ντύνει» την R Final Edition με μανδύα α λα.. MotoGp, όπως Traction Control, Cornering ABS, Wheelie Control, Quickshifter και φυσικά modes λειτουργίας του κινητήρα (Race, Sport, Wet) τα οποία –άπαντα- είναι ρυθμιζόμενα και εν αρμονία με τη μονάδα μέτρησης της αδράνειας (IMU) αλλά και το χεράκι της Bosch στο φλέγον θέμα της διαχείρισης του ABS. Το κεφάλαιο V2 κλείνει λοιπόν, με πολλές λευκές σελίδες στο τέλος του ωστόσο, καθώς οι εν λόγω Panigale θα είναι αριθμημένες αλλά όχι περιορισμένης παραγωγής. Αυτό σημαίνει ότι με «μόλις» κάτι παραπάνω από 40.000€ μπορεί οποιοσδήποτε να αποκτήσει ένα Panigale βαμμένο στα χρώματα της ιστορίας της Ducati, μια ιστορία που βρίσκεται σε κάθε λεπτομέρεια της R Final..
Το αγωνιστικό παρελθόν -και παρόν- δεν κρύβεται, όπως μας δείχνουν και στο ακόλουθο βίντεο οι Davies και Melandri :