του Νίκου Βιτσιλάκη

Μετά τις δύο εκδόσεις GS και την τουριστική RT, η BMW πλαισιώνει τη σειρά των δικύλινδρων boxer με ακόμη δύο μοντέλα, το roadster R και το sport touring RS.

Η ουσιαστική διαφορά των νέων R και RS από τα μοντέλα που αντικαθιστούν έγκειται στον αυξημένης χωρητικότητας και ιπποδύναμης κινητήρα, για τον οποίο μπορείτε να διαβάσετε λεπτομέρειες στην παρουσίαση που κάναμε για το 1250 GS εδώ.
 

Ακόμα πιο εξελιγμένος κινητήρας boxer με τεχνολογία ShiftCam (μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων), που συνεπάγεται μεγαλύτερη ισχύ σε όλο το φάσμα στροφών, περιορισμένους ρύπους και κατανάλωση καυσίμου, καθώς και πιο ομαλή και ποιοτική λειτουργία. Οι μοτοσυκλέτες διαθέτουν δύο προγράμματα οδήγησης, σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ASC) και Hill Start Control στον βασικό εξοπλισμό. Πρόσθετα προγράμματα oδήγησης Pro, Dynamic Traction Control DTC, ABS Pro, Hill Start Control Pro και Dynamic Brake Assistant DBC είναι στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού. 

Το πακέτο προγραμμάτων οδήγησης «Pro» περιλαμβάνει τα Dynamic, Dynamic Pro (ρυθμιζόμενο) και το Dynamic Traction Control DTC, που εξασφαλίζει πιο αποτελεσματική και ασφαλή επιτάχυνση, ιδίως στην έξοδο από τη στροφή. Από την πλευρά του, το ABS Pro χαρίζει μεγαλύτερη ασφάλεια στο φρενάρισμα, ακόμα και με τη μοτοσικλέτα σε κλίση. Το Dynamic Brake Control DBC προσφέρει πρόσθετη ασφάλεια στο φρενάρισμα σε αντίξοες συνθήκες, προλαμβάνοντας το ακούσιο άνοιγμα του γκαζιού.

Παρεμβαίνοντας στην κεντρική μονάδα ελέγχου του κινητήρα, η ροπή περιορίζεται κατά την πέδηση έτσι ώστε ο αναβάτης να μπορεί να χρησιμοποιήσει στο έπακρο την ισχύ αυτής στον πίσω τροχό.

Στάνταρ προβολέας LED είναι διαθέσιμος για το RS (το R διαθέτει λάμπα αλογόνου), με τα φώτα ημέρας (DRL) να ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό και των δύο μοντέλων. Χάρη στο προαιρετικό, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα Dynamic ESA επόμενης γενιάς της BMW Motorrad, η απόσβεση της ανάρτησης προσαρμόζεται αυτόματα στον τρόπο οδήγησης και στους ελιγμούς της μοτοσυκλέτας, ενώ περιλαμβάνει και αυτόματη διατήρηση του ύψους ανεξάρτητα από τη φόρτωση.

Συνδεσιμότητα

Τα νέα R και RS διαθέτουν τώρα στάνταρ εξοπλισμό συνδεσιμότητας που περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη TFT 6,5 ιντσών. Σε συνδυασμό με έναν στάνταρ πολυδιακόπτη στο τιμόνι, ο αναβάτης έχει γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στις λειτουργίες συνδεσιμότητας της μοτοσυκλέτας του. Το σύστημα έξυπνης κλήσης έκτακτης ανάγκης (Intelligent Emergency Call) εξασφαλίζει την ταχύτερη δυνατή οδική βοήθεια σε περίπτωση ατυχήματος ή έκτακτης ανάγκης γενικότερα και μπορεί να σώσει ανθρώπινες ζωές. Και στα δύο μοντέλα όμως ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Κύρια χαρακτηριστικά R 1250 R & RS

–      Εξελιγμένος κινητήρας boxer με τεχνολογία BMW ShiftCam για μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής

–      Αυξημένη ισχύς σε όλο το φάσμα στροφών, βελτιωμένη καύση μείγματος, χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, πιο ομαλή και ποιοτική λειτουργία

–      Αυξημένη ισχύς και ροπή: 136Ηp στις 7.750rpm και 143Nm στις 6.250rpm (από 125Ηp στις 6.750rpm και 125Nm στις 6.500rpm)

–      Αύξηση κυβισμού στα 1.254cc (από 1.170)

–      Ασύγχρονο άνοιγμα βαλβίδων εισαγωγής για καλύτερο στροβιλισμό μείγματος, άρα και πιο αποτελεσματική καύση

–      Κίνηση εκκεντροφόρων μέσω οδοντωτής πλέον αλυσίδας, αντί συμβατικής καδένας

–      Βελτιωμένη λίπανση κινητήρα και ψύξη της βάσης των εμβόλων

–      Αισθητήρας ελέγχου προανάφλεξης για καλύτερη λειτουργία σε μακρινά ταξίδια

–      Μονάδα διαχείρισης κινητήρα BMS-O τελευταίας γενιάς και χρήση twin-jet μπεκ για ακόμη πιο αποτελεσματική καύση

–      Νέο σύστημα εξάτμισης με καλύτερα χαρακτηριστικά απόδοσης

–      Δύο προγράμματα οδήγησης, ASC και Hill Start Control στον βασικό εξοπλισμό

–      Πακέτο «Driving Modes Pro» που περιλαμβάνει πρόσθετα προγράμματα οδήγησης Pro, Dynamic Traction Control DTC, ABS Pro, Hill Start Control Pro και Dynamic Brake Assistant DBC, ως στοιχείο προαιρετικού εξοπλισμού από το εργοστάσιο

–      Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Dynamic ESA «Επόμενης Γενιάς» με πλήρως αυτόματη διατήρηση ύψους

–      Προβολέας LED για το RS (εντελώς νέας σχεδίασης) στον βασικό εξοπλισμό. LED φώτα ημέρας DRL για όλα τα μοντέλα ως στοιχείο προαιρετικό εξοπλισμού από το εργοστάσιο

–      Συνδεσιμότητα: πίνακας οργάνων πολλαπλών λειτουργιών με έγχρωμη οθόνη TFT 6,5 ιντσών με πολυάριθμες στάνταρ ενδείξεις

–      Σύστημα έξυπνης κλήσης έκτακτης ανάγκης Intelligent Emergency Call στον προαιρετικό εξοπλισμό

–      BMW Motorrad Spezial: υψηλής ποιότητας εξαρτήματα αναβάθμισης στον προαιρετικό εξοπλισμό από το εργοστάσιο

Τιμές και άφιξη

Τα νέα R και RS θα βρίσκονται στη χώρα μας μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019 και οι τιμές των βασικών τους εκδόσεων έχουν ήδη διαμορφωθεί στα 15.350 και 16.000 ευρώ αντίστοιχα. Περισσότερα, ειδικά όσον αφορά σε βασικό και προαιρετικό εξοπλισμό, μπορείτε να δείτε εδώ