του Νίκου Βιτσιλάκη

Όταν ένα concept γίνεται πραγματικότητα, σημαίνει πως μια ιδέα βρίσκει τους οπαδούς της και πως η νέα Κ1600Β τους έχει εντοπίσει στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού

Πριν από περίπου δύο χρόνια το Concept 101 μας έδειξε την επιθυμία της BMW να διεισδύσει σε μια αγορά ξένη, μακρινή και αμερικανοκρατούμενη, κοινώς να συγκινήσει και να προσελκύσει τους εραστές της κατηγορίας Bagger (εξ ου και το Β στον τίτλο της νέας Κ 1600), αυτούς τους ίδιους που μέχρι σήμερα​Αμερικανικός ο προσανατολισμός, εξοπλισμένο σαν αστακός! επέλεγαν τοπικούς κατασκευαστές (Harley, Indian), άντε και την αντίστοιχη πρόταση της Honda ονόματι F6B Goldwing. Kαι όπως λένε οι ίδιοι οι Βαυαροί, η πρότασή τους αφορά στην οδήγηση σε ατελείωτους αυτοκινητοδρόμους, στο όνειρο της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας, στην ενσάρκωση του Grand American Touring. Το καλό για τους οπαδούς του είδους είναι πως η Bagger δεν θα είναι αποκλειστικό αμερικανικό προνόμιο, καθώς ήδη διατίθεται και στην ευρωπαϊκή αγορά, φυσικά και στη δική μας.

Χωρίς περικοπές ισχύος

Από τη στιγμή που η Β θα κυλήσει κατά ένα μεγάλο ποσοστό τους τροχούς της στα αμερικανικά highways, όπου ως γνωστόν οι ταχύτητες περιορίζονται στα 60 μίλια ανά ώρα (περίπου 100Km/h), θα περίμενε κάποιος μια σημαντική μείωση στην απόδοση του εξακύλινδρου σε σειρά των 1649 κ.εκ. και 160 ίππων. Αμ δε, τα άλογα παραμένουν στη θέση τους και το όραμα Spirit of the Open Road θα περιοριστεί στο… ρελαντί. Η φιλοσοφία της νέας 1600Β αποτελεί συνώνυμο της φινέτσας, της δύναμης και της πολυτέλειας σε δύο τροχούς, και επιθυμία της είναι να μεταμορφώνει τον κάθε δρόμο, την κάθε διαδρομή, το κάθε λεπτό σε μία ξεχωριστή εμπειρία. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα της έκδοσης bagger είναι η σιλουέτα σε σχήμα σταγόνας, με το υψηλότερο σημείο της να βρίσκεται στο εμπρός φέρινγκ, η αεροδυναμική γραμμή και οι βαθιές πλαϊνές βαλίτσες με ενσωματωμένα πίσω φώτα αμερικανικού στυλ. Νέοι, χρωμιωμένοι σιγαστήρες εκτείνονται παράλληλα με τον δρόμο και αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο της γοητείας μιας πραγματικής bagger.

Βασισμένη στην K1600GT, η B διαθέτει ένα πλήρως ανασχεδιασμένο πίσω τμήμα. Η νέα αυτή σχεδίαση μειώνει αισθητά και το ύψος της σέλας συνεπιβάτη. Οι ομοίως ανασχεδιασμένες και μεγαλύτερης χωρητικότητας πλαϊνές βαλίτσες επιτρέπουν άνετη και ακόμα πιο αποδοτική φόρτωση αποσκευών, ενώ ο πίσω λασπωτήρας τώρα αναδιπλώνεται για να διευκολύνει την αφαίρεση του πίσω τροχού. Το φέρινγκ ​Έξι οι κύλινδροι, 160 οι ίπποι, 1.650 τα κυβικάμε την ειδικά προσαρμοσμένη ζελατίνα συμβάλλει στη δυναμική και σίγουρα εντυπωσιακή εμφάνιση της μοτοσυκλέτας. Για αποτελεσματική προστασία από τις καιρικές συνθήκες, τα πλαϊνά τμήματα των ανακλαστήρων αέρα είναι μακρύτερα. Επίσης, υπάρχουν ανακλαστήρες αέρα που προστατεύουν τα χέρια του αναβάτη. Οι δύο καθρέπτες εναρμονίζονται με τη σχεδιαστική φιλοσοφία, διασφαλίζοντας την απαιτούμενη ορατότητα χάρη στις μεγάλες ευρυγώνιες επιφάνειές τους. Η ηλεκτρονική ανάρτηση Dynamic ESA -με την αυτόματη προσαρμογή απόσβεσης- περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Με αυτή, αλλά και με τα οδηγικά modes Road και Cruise, η νέα K1600B συνδυάζει οδηγική άνεση και δυναμικές επιδόσεις.

Στη ρύθμιση Road η προσαρμογή της απόσβεσης είναι πλήρως αυτοματοποιημένη, προσφέροντας το υψηλότερο επίπεδο άνεσης και ελκτικής πρόσφυσης σε όλα σχεδόν τα οδοστρώματα. Με ενεργοποιημένο το Cruise mode, η B προσφέρει πολύ μαλακή απόσβεση, διασφαλίζοντας ένα υψηλό επίπεδο άνεσης στις χαμηλές ταχύτητες. Οι λειτουργίες όπισθεν και υποβοήθησης αλλαγής ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη, ακόμα και στα κατεβάσματα, σίγουρα θα εκτιμηθούν δεόντως από τον υποψήφιο αγοραστή, ενώ οι κατάλογοι γνήσιων αξεσουάρ και προαιρετικού εξοπλισμού δεν αφήνουν ανεκπλήρωτες επιθυμίες. Ιδιαίτερα χρήσιμη μπορεί να αποδειχθεί σε ώρα ανάγκης η εφαρμογή Intelligent Emergency Call, μια επιλογή για άμεση υποστήριξη σε περίπτωση ατυχήματος ή επείγουσας ανάγκης μέσω της λειτουργίας ConnectedDrive. Περισσότερα για τη μοτοσυκλέτα και τα αξεσουάρ που υπάρχουν για αυτήν μπορείτε να δείτε εδώ.