του Νίκου Βιτσιλάκη
Το τρίτο νέο μοντέλο της BMW για το 2020 είναι μια γυμνή μοτοσυκλέτα δρόμου με επιδόσεις και τιμή που αφενός κεντρίζουν την προσοχή μας και αφετέρου μας βάζουν σε πειρασμό.
Ακροβατώντας ανάμεσα στις κατηγορίες των naked, roadster και streetfighter, το F 900 R είναι στην ουσία ίδια μοτοσυκλέτα με το Street Adventure F 900 XR. Παρουσιάστηκαν δίπλα δίπλα στο σαλόνι μοτοσυκλέτας του Μιλάνου και με στόχους ξεκάθαρους και διαφοροποιημένους. Το XR για τους έχοντες ταξιδιωτικές ανησυχίες και το R για όσους θέλουν να κάνουν ενδιαφέρουσες τις αστικές τους μετακινήσεις (ειδικά τις νυχτερινές).
Ίδιο πλαίσιο, ίδιος κινητήρας, ίδια φρένα και τροχοί, ίδιος και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός, με τις διαφορές να εντοπίζονται στη σχεδίαση του μπροστινού μέρους, στις διαδρομές της ανάρτησης, στη θέση οδήγησης (πιο «όρθια» στο XR, περισσότερο «σκυφτή» στο R) και στη χωρητικότητα του δοχείου καυσίμου (13 λίτρα στο R και 15,5 στο XR). Όπως είναι λογικό, το γυμνό R στερείται των πλαστικών αεροδυναμικών βοηθημάτων του XR, με τον μονό (έναντι διπλού) προβολέα και την οθόνη των οργάνων να είναι εκτεθειμένα σε κοινή θέα.
Και για να δικαιολογηθεί ακόμα περισσότερο η κατηγοριοποίηση των δύο μοντέλων, το R έχει μικρότερες διαδρομές σε πιρούνι και αμορτισέρ (135 έναντι 170mm μπροστά και 142 έναντι 172mm πίσω). Αυτό το γεγονός επιδρά και στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά όπως καταλαβαίνετε, ειδικά σε κάστερ και μεταξόνιο, δίνοντας στο R μια περισσότερο sport συμπεριφορά. Τέλος, διαφορές εντοπίζονται τόσο στο ύψος της σέλας (R στα 815, XR στα 825mm) όσο και στο συνολικό βάρος (211 και 219kg αντίστοιχα πλήρη υγρών).
Όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες και τον πλήρη εξοπλισμό του R μπορείτε να τα δείτε στην παρουσίαση του XR εδώ.
Άφιξη και τιμή
Το νέο F 900 R θα βρίσκεται στην Ελλάδα τον ερχόμενο Ιανουάριο και η τιμή του έχει ήδη ανακοινωθεί στα 9.240€. Κρίνουμε ότι είναι σε ιδιαίτερα προσιτό επίπεδο και πως καθιστά το μοντέλο απόλυτα ανταγωνιστικό. Περισσότερα από εμάς όταν το οδηγήσουμε, κάπου στις αρχές του νέου χρόνου.