του Νίκου Βιτσιλάκη
H αναγέννηση της Bimota είναι γεγονός και αυτό οφείλεται στην Kawasaki! Μια νέα εποχή για το θρυλικό ιταλικό εργοστάσιο ξεκινάει, ο πρώτος καρπός της Ιταλο-Ιαπωνικής συνεργασίας ονομάζεται Tesi H2 και διαθέτει κινητήρα turbo με 300 ίππους!
Μέχρι σήμερα βλέπαμε Κινέζους κατασκευαστές να εξαγοράζουν ιταλικές εταιρείες μοτοσυκλετών (Benelli, Moto Morini, SWM) σε μια προσπάθεια να διευρύνουν το πελατολόγιό τους μέσα από “πρεστιζάτα” brands. Είναι η πρώτη φορά, όμως, που τους “μιμείται” ένα ιαπωνικό εργοστάσιο, με την Kawasaki να επιβεβαιώνει τις φήμες των τελευταίων ετών και να προχωρά σε μια συνεργασία που ήδη συζητείται πολύ. Εντάξει, κάτι αντίστοιχο έχει κάνει και η Honda με την ισπανική Montesa, αλλά, μεταξύ μας τώρα, δεν είναι το ίδιο πράγμα. Χρυσή, καλή και άξια η ισπανική φίρμα, αλλά από άποψης πρεστίζ Bimota δεν είναι.
To Tesi H2 κρύβει στα σωθικά του τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των μοντέλων Η2 της Kawasaki και παρουσιάστηκε επίσημα στο περίπτερο της Bimota στην έκθεση του Μιλάνου. Στο βήμα βρέθηκε ο Hiroshi Ito από την Kawasaki Ιαπωνίας, ο οποίος μας δήλωσε τα εξής: “Eίμαι πολύ χαρούμενος και πολύ ενθουσιασμένος που σήμερα μπορώ να μοιραστώ μαζί σας την αναβίωση της Bimota. Η Kawasaki έχει ιδρύσει μια επενδυτική εταιρεία στην Ιταλία σαν θυγατρική της Kawasaki Motors Europe. Σε αυτό το στάδιο, είμαστε στη διαδικασία κατοχύρωσης των εμπορικών σημάτων της Bimota SA στο όνομα της εταιρείας μας. Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, η εταιρεία θα μετονομαστεί σε Bimota SPA, με τη B & Motion SA (πρώην Bimota SA) και την Kawasaki Motors Europe να κατέχουν το 50,1% και το 49,9% αντίστοιχα των μετοχών. Η ιστορία ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, όταν μια μικρή επενδυτική τράπεζα μας προσέγγισε διερευνητικά προκειμένου να διαπιστώσει αν θα μας ενδιέφερε ένας Ιταλός κατασκευαστής μοτοσυκλετών.
Το όνομα της εταιρείας δεν μας αποκαλύφθηκε, αλλά όταν ελέγξαμε τα έγγραφα καταλάβαμε πως επρόκειτο για τη Bimota! Για τους λάτρεις των μοτοσυκλετών στην ηλικία μου οι Bimota είναι θρυλικές μοτοσυκλέτες που ονειρευόμασταν από μικροί, με απίστευτα πλαίσια, πολύτιμα αντικείμενα σε δύο ρόδες με μη προσβάσιμη τιμή. Και τώρα, καλούμαστε από κοινού να γράψουμε ιστορία. Η παραγωγή των μοτοσυκλετών θα γίνεται εκεί που γεννήθηκε η ιταλική φίρμα, δηλαδή στο Rimini, με τη σχεδίασή τους να αποτελεί προνόμιο επίσης ιταλών σχεδιαστών. Αν δεν γίνει αυτό, η μάρκα θα χάσει την αξία της. Έτσι, η αποστολή μας είναι σαφής, θα υποστηρίξουμε τον σινιόρε Pierluigi Marconi (ο μηχανικός που σχεδίασε το πρώτο Tesi πίσω στο 1983) και την ομάδα του ώστε να δημιουργήσουν θρυλικά μοντέλα με κινητήρες Kawasaki! Θα θέλαμε να δηλώσουμε εδώ και τώρα πως η Bimota είναι εδώ ως η πιο ασφαλής μοτοσυκλέτα στον κόσμο. Viva Bimota, viva Kawasaki, let the good times roll (το σλόγκαν της Kawasaki) πάνω σε μια Bimota”.
To Tesi H2 είναι ένα τεχνολογικό θαύμα που θα κάνει την επανάστασή του στον τομέα της ιπποδύναμης σε σχέση με το βάρος. Κοντά στα 230 κιλά λένε ότι θα είναι αυτό και καταλαβαίνετε τι σημαίνει για μια μοτοσυκλέτα με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που θα αποδίδει -ίσως και- πάνω από 300 ίππους. Για να συμβεί αυτό, αλουμίνιο, ανθρακονήματα και άλλα ευγενή υλικά υπάρχουν σχεδόν παντού, όπως για παράδειγμα στα δύο μεγάλα αεροδυναμικά πτερύγια-winglets στο μπροστινό τμήμα του ιδιαίτερα επιθετικού φέρινγκ, το οποίο είναι φτιαγμένο από ίνες άνθρακα. Τα πτερύγια αυτά φροντίζουν να εξασκούν δύναμη στο μπροστινό τμήμα έτσι ώστε να ενισχύεται η σταθερότητα της μοτοσυκλέτας στις υψηλές ταχύτητες, ακριβώς όπως γίνεται και στις μοτοσυκλέτες του MotoGP.
Mε κύρια χαρακτηριστικά, πέραν του turbo, την εξεζητημένη ανάρτηση με βραχίονες Hub-Steering και τα δύο(!) ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Ohlins, αυτή η μοτοσυκλέτα έρχεται για να δώσει μια διαφορετική πνοή στην κατηγορία των hypersport.
Δυναμικό παρόν θα δώσουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπου θα υπάρχουν από εξελιγμένη αδρανειακή μονάδα IMU 6 αξόνων και ρυθμιζόμενο traction control μέχρι quick-shifter +/- και launch control τριών σταδίων.
H εξέλιξη της μοτοσυκλέτας συνεχίζεται και η παραγωγή της αναμένεται να ξεκινήσει την ερχόμενη άνοιξη. Η διάθεση των πρώτων μοντέλων θα αρχίσει από τον Ιούνιο του 2020 και σε τιμή που θα αγγίζει τα 50.000€. Οι μηχανικοί και σχεδιαστές στις νέες εγκαταστάσεις του Ρίμινι δουλεύουν πυρετωδώς και είναι σχεδόν έτοιμοι, πριν το Tesi H2, να βγάλουν στην παραγωγή ένα ακόμα μοντέλο, που θα το λένε ΚΒ4 και για το οποίο σας έχουμε προϊδεάσει εδώ. Το μόνο σίγουρο είναι πως στο εξής θα πρέπει να ξεχάσουμε την παραγωγή μοντέλων SB, YB και DB (με κινητήρες Suzuki, Yamaha και Ducati αντίστοιχα). Πλέον, μόνο ΚΒ..
Από εκεί και πέρα το τι μέλλει γενέσθαι κανείς δεν μπορεί να το προβλέψει με ακρίβεια, όλα θα εξαρτηθούν από την ανταπόκριση του κοινού και το πόσο βαθιά και ανθεκτική θα είναι η τσέπη του ιαπωνικού εργοστασίου προκειμένου να υποστηρίξει την όλη επένδυση.