Κληρονόμοι μιας πρόσφατης ιστορίας με 7 παγκόσμιους τίτλους στο Supermoto, τα Aprilia SX και RX συγκεντρώνουν στα 50 κυβικά τους πλεονεκτήματα μοτοσυκλετών μεγαλύτερου κυβισμού.
Χρόνια τώρα η Aprilia χρησιμοποιεί τους αγώνες ως πεδίο δοκιμής νέων ιδεών και λύσεων για ολόκληρη τη γκάμα της, από τα entry-lever έως τα πιο μεγάλα μοντέλα. Τα μικρά off-road της Aprilia διακρίνονται σε τρία μοντέλα -SX, SX Factory, RX Factory- και απευθύνονται σε νεαρούς οδηγούς που αναζητούν την τεχνολογία Aprilia σε συνδυασμό με μοντέρνα εμφάνιση. Μη γελιέστε από το μέγεθος του κινητήρα, τα SX και RX είναι πραγματικές μοτοσυκλέτες, με συστατικά που τις καθιστούν αποδοτικές τόσο στις καθημερινές διαδρομές όσο και στις πίστες. Με κινητήρες Euro 4 τελευταίας γενιάς και πλαίσιο που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού, μας έρχονται αποφασισμένα για όλα. Εντελώς νέες, έντονες και δυναμικές γραμμές, που εκφράζουν ένα στυλ πιστό στο DNA της Aprilia, αεροδυναμικά φέρινγκ και συμπαγής σχεδιασμός εμπλουτισμένος με γραφικά αγωνιστικού στυλ, συμπληρώνουν δύο πενηντάρια που ξεχωρίζουν.
Ο προβολέας είναι ενσωματωμένος στο φέρινγκ και οριοθετεί τον νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων, που είναι πλήρης, σαφής, μοντέρνος και εύκολα προσβάσιμος, χάρη στη νέα τοποθέτηση των καλωδίων του συμπλέκτη και του φρένου. Το μεγάλο πολυλειτουργικό ψηφιακό ταμπλό επεξεργάζεται και εμφανίζει με σαφήνεια και πληρότητα όλες τις πληροφορίες, καθώς και τις πιο κοινές λειτουργίες. Στα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνεται o υπολογιστής ταξιδίου με ικανότητα προβολής της μέγιστης ταχύτητας και της τάσης της μπαταρίας. Η νέα κωνική, συμπαγής σέλα βρίσκεται μόλις 860 mm από το έδαφος, το επίσης νέο κάλυμμα της τάπας του ρεζερβουάρ διαθέτει κλείδωμα και η ουρά ενσωματωμένες χειρολαβές συνεπιβάτη. Το εκλεπτυσμένο πλαίσιο είναι αποτέλεσμα πολυετούς πειραματισμού και αφορά σε ένα τελείως νέο περιμετρικό. Συνδέει απευθείας τον κεντρικό σωλήνα του λαιμού με το σημείο άρθρωσης του ψαλιδιού και είναι από ατσάλι υψηλής αντοχής, ώστε να απορροφά καλύτερα τις έντονες πιέσεις της οδήγησης σε ανώμαλο δρόμο.
Κινητήρας με προδιαγραφές
Ο μονοκύλινδρος, δίχρονος, υγρόψυκτος κινητήρας διαθέτει βαλβίδα εισαγωγής reed και χάρη στη χρήση τελευταίας τεχνολογίας μπορεί και εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Η λίπανση γίνεται με ξεχωριστό σύστημα μίξης με ογκομετρική αντλία μεταβλητής χωρητικότητας. Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται μέσω μανιβέλας, ενώ το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει 6 σχέσεις. Η συμμόρφωση με το πρότυπο Euro 4, σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο καρμπυρατέρ και τους τρεις καταλυτικούς μετατροπείς, εξασφαλίζει έλεγχο των εκπομπών και σταθερά υψηλά επίπεδα επιδόσεων. Η εξάτμιση από στιλβωμένο ανοξείδωτο ατσάλι αναδεικνύει την αγωνιστική έμπνευση, που εκφράζεται και μέσω ενός δυναμικού ήχου.
Εκδόσεις SX/RX Factory
Τον Ιανουάριο του 2018 η σειρά enduro και motard της Aprilia υποδέχτηκε δύο νέα μοντέλα, τα SX 50 Factory και RX 50 Factory. Εξαρτήματα και επιδόσεις αντάξιες της πολυετούς αγωνιστικής πείρας της Aprilia, ελκυστική εμφάνιση -ξεκάθαρα εμπνευσμένη από τον αγωνιστικό κόσμο- και ένα πλαίσιο αντάξιο του ονόματος της εταιρείας είναι τα συστατικά ενός επιτυχημένου συνδυασμού. Το τιμόνι διπλής διατομής από μαύρο ανοδιωμένο αλουμίνιο είναι, από τεχνική και αισθητική άποψη, το κύριο χαρακτηριστικό των εκδόσεων Factory. Διαθέτει χούφτες χεριών, οι οποίες οριοθετούν το νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων. Το εμπρός μέρος ολοκληρώνεται από ένα ανεστραμμένο πιρούνι 41mm με διαδρομή τροχού στα 240 mm. Στο πίσω μέρος το ψαλίδι αλουμινίου συνδέεται με το πλαίσιο και το υδραυλικό αμορτισέρ μέσω συστήματος προοδευτικής σύνδεσης. Το RX Factory διαθέτει ακτινωτούς τροχούς 21″ εμπρός και 18″ πίσω, εφοδιασμένους με ελαστικά on/off. Το SX Factory χρησιμοποιεί δύο ελαφριές χυτές ζάντες αλουμινίου 17″ και φαρδύτερα ασφάλτινα ελαστικά.