του Νίκου Βιτσιλάκη
Με αφορμή τις προδιαγραφές Euro4, το Shiver ανέβηκε κατηγορία το 2017, δεχόμενο νέο κινητήρα 896cc και ανανεωμένη εμφάνιση. Μια κίνηση που αποδείχθηκε σοφή, καθώς έδωσε μια τονωτική ένεση σε ροπή και ιπποδύναμη. Έτσι, η πρώτη έφτασε τα 90Nm στις 6.500rpm (από 82), ενώ η δεύτερη σκαρφάλωσε στους 95,2hp στις 8.750rpm (από 90,2). Σε σχέση με το απερχόμενο 750 δέχθηκε ένα μικρό face lift με νέα πλαϊνά καλύμματα στο ρεζερβουάρ, τα οποία ενσωματώνουν τους αεραγωγούς, νέα πίσω πλαϊνά πλαστικά (επίσης με αεραγωγούς), διαφορετική ουρά και νέας σχεδίασης τελικά με στρογγυλές απολήξεις.
Η βασική αλλαγή, πέραν του κινητήρα, αφορούσε και στα νέα περιφερειακά, που στόχο έχουν τη μείωση του βάρους στα πιο σημαντικά σημεία της μοτοσυκλέτας, στην περιστρεφόμενη μάζα και στο μη αναρτώμενο βάρος. Στο αδυνάτισμα συνεισέφερε και το νέο σύστημα Ride by Wire (μην ξεχνάμε πως το 2007 το Shiver 750 έγινε η πρώτη μοτοσυκλέτα μαζικής παραγωγής με ηλεκτρονικό γκάζι), που ζυγίζει μισό κιλό λιγότερο, ενώ η λίστα με τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό αυξήθηκε περιλαμβάνοντας ρύθμιση της απόδοσης του κινητήρα σε τρία στάδια, traction control, ABS δύο καναλιών από την Continental και όργανα με οθόνη 4.3 ιντσών τεχνολογίας TFT.
Οι αλλαγές για το 2019
Γκατζετάδικα μιλώντας, η στάνταρ εφαρμογή Aprilia Multimedia Platform (AMP) είναι αυτή που ξεχωρίζει, μετατρέποντας το smartphone ακόμα και σε GPS. Από εκεί και πέρα -και ανάμεσα στις σχεδόν 3.000(!) λέξεις του πρες κιτ της μοτοσυκλέτας- ανακαλύψαμε ότι για χάρη της καλύτερης καύσης άλλαξε εσωτερικά η εξάτμιση, τα έμβολα απέκτησαν ελαφρύτερους πίρους και αντιτριβική επίστρωση, ενώ αντικαταστάθηκαν και τα μπεκ του ψεκασμού. Τέλος, μια νέα κεντρική μονάδα (ECU) από τη Marelli είναι αυτή που αναλαμβάνει συγκεντρωτικά την όλη διαχείριση των ηλεκτρονικών συστημάτων της μοτοσυκλέτας. Τέλος -και χρωματικά μιλώντας- για το 2019 προβλέπεται ένας χρωματικός συνδυασμός, όπου η full black βαφή τονίζεται από έντονες κόκκινες λεπτομέρειες σε πλαίσιο, κεφαλές και ελατήριο αμορτισέρ.