Του Νίκου Βιτσιλάκη

Μια αποκλειστικότητα για τη στήλη μας, που σας αποκαλύπτει πρώτη την άφιξη των νέων μοντέλων της Aprilia με τον ολοκαίνουργιο κινητήρα των 900cc. Πρόκειται για τα Dorsoduro και Shiver, που αποκτούν νέο χαρακτήρα μέσα από την αύξηση κυβισμού στους V2 κινητήρες τους, αλλά και από μια σειρά περιφερειακών βελτιώσεων. Οι δύο μοτοσυκλέτες μόλις έφτασαν Ελλάδα και εμείς πρώτοι μάθαμε και ανακοινώνουμε τις τιμές τους. Το supermoto Dorsoduro 900 κοστίζει 8.900€, το street naked Shiver 900 8.270€ και όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι με αυτές τις τιμές (και αυτά τα κάλλη) κάλλιστα μπορούν να έχουν μέλλον στον εμπορικό στίβο.

Κινητήρας Euro4

Τα νέα μοντέλα έχουν πλέον χωρητικότητα 896cc (από 748cc), που προέκυψε από την αύξηση της Μεγαλύτερος σε χωρητικότητα κινητήρας, περισσότερα άλογα…διαδρομής των εμβόλων, άρα έχει αλλάξει και ο στρόφαλος! Αυτό έχει ως κύριο αποτέλεσμα την αύξηση της μέγιστης ροπής και την επίτευξή της σε μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας. Πλέον παράγονται 9,17kgm (από 8,3), ενώ σημαντική αύξηση επετεύχθη και στην ιπποδύναμη, που πλέον έφτασε τους 95,2hp (από 90,2).

Για τους λάτρεις της fun οδήγησης, ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα των απερχόμενων 750 ήταν το σχετικά αυξημένο βάρος και η Aprilia φαίνεται να έκανε πολλή δουλειά για τη μείωσή του. Έχουν εξοικονομηθεί 550 γραμμάρια από το νέο σύστημα ride by wire (ηλεκτρονικό γκάζι) και πολλά περισσότερα χάρη στο νέο μπροστινό σύστημα της ανάρτησης (μειώθηκε η διάμετρος καλαμιών στα 41mm από 43) και των νέων ελαφρύτερων κατά δύο κιλά τροχών. Σχεδιαστικά, στο Dorsoduro δεν παρατηρούμε κάποια σημαντική αλλαγή παρά μόνο νέους χρωματισμούς και λογότυπα.


Στο παρακάτω video παρατηρούμε πως τα δύο μοντέλα μάς έρχονται με ιδιαίτερα… παιχνιδιάρικη διάθεση!

Μεγάλος ηλεκτρονικός εξοπλισμός

Αυτό δεν ισχύει και στην περίπτωση του Shiver, όπου έχουμε ένα μικρό face lift, με νέα πλαϊνάΠερισσότερα κυβικά και άλογα, χαμηλότερη κατανάλωση και ρύποι! καλύμματα στο ρεζερβουάρ, τα οποία ενσωματώνουν τους αεραγωγούς, νέα πίσω πλαϊνά πλαστικά (επίσης με αεραγωγούς), διαφορετική ουρά και νέας σχεδίασης τελικά με στρογγυλές απολήξεις.

Σε αμφότερα τα μοντέλα η λίστα με τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό είναι πλήρης και περιλαμβάνει ρύθμιση της απόδοσης του κινητήρα, traction control τριών επιπέδων με δυνατότητα απενεργοποίησης, δικάναλο ABS και νέα οθόνη 4.3 ιντσών τεχνολογίας TFT. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα για προαιρετική (έξτρα) τοποθέτηση του συστήματος AMP, που επιτρέπει τη σύνδεση των μοτοσυκλετών με smartphone μέσω Bluetooth.