Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος

Μια από τις πιο σωστά δομημένες και σημαντικές συνεργασίες μεταξύ κατασκευαστών μοτοσικλέτας σε Η συνεργασία της KTM και της Bajaj κρατάει καλά μετά από 15 χρόνια.Ευρώπη και Ασία είναι αυτή των KTM και Bajaj. Από το 2007 μέχρι σήμερα αυτή η σχέση έχει αναπτυχθεί σημαντικά και έχει δώσει νέα μοντέλα, νέες τεχνολογίες, υψηλές πωλήσεις και συνεχή αύξηση του μεριδίου στις δύο αγορές.

Οι δύο πλευρές, έχουν αφουγκραστεί τη νέα τάση της αγοράς για μικρές ηλεκτρικές μοτοσικλέτες αστικής μετακίνησης με αποτέλεσμα να έχουν ξεκινήσει να δουλεύουν προς αυτήν την κατεύθυνση. Ήδη έχουν διαρρεύσει μοντέλα όπως το KTM e-Duke, η ηλεκτρική έκδοση του δημοφιλέστατου Duke, ενώ από την Husqvarna έχουμε ήδη δει 3 μοντέλα με ηλεκτροκινητήρα.

Ο Stefan Pierer, CEO της Pierer Mobility, εταιρείας που έχει κάτω από την ομπρέλα της την ΚΤΜ, την Husqvarna και την GasGas, δεν έχει κρύψει τις προθέσεις της εταιρείας να επενδύσει στην ηλεκτροκίνηση με το πλάνο του να είναι πλέον ξεκάθαρο.  «Υποθέτουμε ότι με τα συστήματα 48V με 15 ίππους περίπου, πολλές μοτοσικλέτες πόλης θα γίνουν πλέον ηλεκτρικές τα επόμενα δέκα χρόνια, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Οι δίχρονοι κινητήρες θα εξαφανιστούν. Ότι έχει να κάνει με μοτοσικλέτες πάνω από αυτήν την κατηγορία θα μετακινηθεί στα βιοκαύσιμα. Αυτά είναι τα πιο ξεκάθαρα σχέδια των κατασκευαστών».

Από τη μεριά του, ο ισχυρός άνδρας της Bajaj, Rakesh Sharma, πρόσθεσε ότι ήδη υπάρχει σχεδιασμός για νέα μοντέλα υψηλού επιπέδου στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. «Συζητάμε με την KTM και έχουμε αρχίσει να δουλεύουμε πάνω σε πλατφόρμες για υψηλού επιπέδου ηλεκτρικές μοτοσικλέτες. Σίγουρα έχουμε το δικό μας πλάνο και θα ανακοινωθεί την κατάλληλη στιγμή».