του Νίκου Βιτσιλάκη
Φωτογραφία εξώφυλλου του Denis Dean Panferov
Είναι πολυτάλαντες, είναι χρηστικές και ταξιδιάρες, δεν κοστίζουν ένα τσουβάλι ευρώ και τις αγαπάει πολύ ο κόσμος. Ο λόγος για τις μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού της νεοσύστατης κατηγορίας Street Adventure, οι οποίες -και προς το παρόν- είναι αισίως επτά στον αριθμό και δείχνουν ικανές να καλύψουν κάθε ανάγκη.
Αυτό που τις διαφοροποιεί από την κατηγορία On/Off Adventure είναι ο περισσότερο ασφάλτινος χαρακτήρας τους, ο οποίος προσδιορίζεται -κατά βάση- από τις μικρότερες διαδρομές αναρτήσεων και τις χυτές (και όχι ακτινωτές) ζάντες. Όλα τα μοντέλα διαθέτουν δικύλινδρο κινητήρα, τα έξη με διάταξη εν σειρά και μόλις ένα (Suzuki) σε αντίστοιχη V. Όσον αφορά στη διάμετρο των τροχών, όλα φορούν ζάντες 17 ιντσών πίσω, ενώ μπροστά τα περισσότερα χρησιμοποιούν 17ρες και μόλις δύο 19ρες (Honda CB-X, Suzuki V-Strom). Σε κάποια μοντέλα υπάρχουν και διάφορες special εκδόσεις, άλλες με περισσότερο χωμάτινο χαρακτήρα (Benelli Χ, Suzuki ΧΤ) και άλλες προσανατολισμένες σε ταξιδιωτική ή/και καθημερινή χρήση (Kawasaki SE/Tourer, Voge ACC). Και όπως γράψαμε και στον πρόλογο, οι τιμές τους δεν είναι απαγορευτικές, καθώς ξεκινούν από τα 5.995€ και φτάνουν μέχρι τα 8.790€. Δεν είναι τυχαίο πως 7 στις 10 του Top 10 των πωλήσεων στη χώρα μας είναι μοντέλα που ανήκουν στην κατηγορία τους! Oι συγκεκριμένες του αφιερώματος κυκλοφορούν εύκολα σε αστικό περιβάλλον, δεν καίνε υπερβολικό καύσιμο, κάνουν ταξίδια σε κάθε είδους δρόμο, οπότε λογικό είναι να αποτελούν επιλογή πρώτης προτεραιότητας. Λάβετε υπόψη σας πως οι αντιπροσωπείες διαθέτουν μια πλήρη γκάμα γνήσιων αξεσουάρ για τα μοντέλα τους, κάτι που σημαίνει πως μπορούν να καλύψουν κάθε μελλοντική σας ανάγκη ή/και επιθυμία. Ας τις δούμε λοιπόν, ξεκινώντας από τα μικρότερα σε κυβισμό μοντέλα:
Honda CB500X – 7.400€
Το «best seller» της ελληνικής αγοράς έγινε ακόμα πιο «best» από το 2019, με την απόκτηση χαρακτηριστικών που το αναβαθμίζουν. Ποια είναι αυτά; Μα ακριβώς αυτά που του έλειπαν για να μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου, δηλαδή ένας τροχός μεγαλύτερης διαμέτρου μπροστά και αναρτήσεις με αυξημένες διαδρομές μπροστά και πίσω.
Οι αλλαγές έχουν να κάνουν με τροχό 19 ιντσών μπροστά (από 17), μεγαλύτερη και ψηλότερη ζελατίνα, πιο λεπτή σέλα, νέο και κοντύτερο ρύγχος, νέο και μεγαλύτερο φτερό μπροστά, διαφοροποιημένα πλαστικά στα πλαϊνά ρεζερβουάρ και πλαισίου, τελικό εξάτμισης με «ίσιο» κόψιμο (ήταν φάλτσο) και δύο απολήξεις (ήταν μία), νέας σχεδίασης -πάντα χυτές- ζάντες, φωτιστικά σώματα και φλας τεχνολογίας LED και νέο τιμόνι τύπου fat-bar.Νέα είναι και η οθόνη LCD, που τώρα είναι έγχρωμη και περιλαμβάνει από ένδειξη επιλεγμένης σχέσης κιβωτίου μέχρι shift light (λαμπάκι προειδοποίησης για την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου).
Κυβικά: 471cc
Ιπποδύναμη: 47.6Hp
Ρεζερβουάρ: 17,7Lt
Βάρος: 197Kg (πλήρης υγρών)
Περισσότερες πληροφορίες εδώ
Voge 500DS – 5.995€
Η ανατομία της ελευθερίας πάνω σε μια μοτοσυκλέτα Street Adventure, με ποιότητα κατασκευής που ικανοποιεί ακόμα και τον πλέον απαιτητικό αναβάτη. Υγρόψυκτος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας 500cc, που αποδίδει 46Hp και 42,5Nm ροπής, προστατευτικά κάγκελα, ρυθμιζόμενος σε ύψος ανεμοθώρακας, στάνταρ έγχρωμη οθόνη TFT με πλήρεις ενδείξεις (ακόμα και για την πίεση των ελαστικών) και σύνδεση με smartphone μέσω Bluetooth.
To ρομποτικής συγκόλλησης πλαίσιο είναι υψηλής ακαμψίας και αντοχής, ενισχυμένο στα σημεία καταπόνησης προκειμένου η μοτοσυκλέτα να ανταποκρίνεται απροβλημάτιστα στις σκληρές συνθήκες οδήγησης. Η ανάρτηση έχει την υπογραφή της Kayaba (KYB) και αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι 41mm και ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ με μοχλικό σύστημα. Παράλληλα, διαθέτει δικάναλο ABS της Bosch, φρένα με τρία δισκόφρενα της Nissin και φώτα Full LED. Το 500DS διατίθεται και στην έκδοση ACC, που περιλαμβάνει τριπλέτα βαλιτσών Adventure από αλουμίνιο (τιμή στα 6.495€).
Κυβικά: 471cc
Ιπποδύναμη: 46Hp
Ρεζερβουάρ: 17Lt
Βάρος: 199Kg (πλήρης υγρών)
Περισσότερες πληροφορίες εδώ
Benelli TRK 502 – 6.720€
Με δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 500cc και ψηλή θέση οδήγησης, δείχνει έτοιμο να διασχίσει κάθε είδους δρόμους, ασφάλτινους και χωμάτινους. Η απόδοση του υγρόψυκτου με τις τετραβάλβιδες κεφαλές και τους 2ΕΕΚ ανέρχεται στους 47,6 ίππους, το ρεζερβουάρ χωράει 23 λίτρα για μεγάλη αυτονομία και ξένοιαστη οδήγηση σε δυσπρόσιτα μέρη, ενώ το μεγάλο ρύγχος στο μπροστινό μέρος (που θυμίζει Multistrada) επιτρέπει την αφαίρεση του χαμηλού φτερού για όσους θέλουν να κινηθούν σε λασπώδη εδάφη.
Στο σύστημα των φρένων χρησιμοποιούνται δαγκάνες Brembo με δύο δίσκους διαμέτρου 320mm μπροστά και έναν 260mm πίσω, καθώς και δικάναλο ABS, ενώ στην ανάρτηση συναντάμε ανάποδο (USD) πιρούνι μπροστά και μονό αμορτισέρ πίσω, αμφότερα με δυνατότητα ρυθμίσεων. Το μοντέλο διατίθεται και στην έκδοση “Χ”, με ακτινωτούς τροχούς (19 ιντσών μπροστά) και τιμή 7.040€.
Κυβικά: 499,6cc
Ιπποδύναμη: 47,6Hp
Ρεζερβουάρ: 23Lt
Βάρος: 210Kg (πλήρης υγρών)
Περισσότερες πληροφορίες εδώ
Suzuki V-Strom 650 – 8.595€ (το μοντέλο είναι σε προσφορά)
Το best seller της Suzuki, μια από τις πλέον καλοπουλημένες μοτοσυκλέτες εντός και εκτός συνόρων, ένα On/Off μοντέλο που έχει γίνει συνώνυμο της λέξης αξιοπιστία. Πέραν του αλεξίσφαιρου V-2 κινητήρα, το V-Strom 650 διαθέτει όλο εκείνο το πακέτο που θα σε βοηθήσει να ανακαλύψεις την έννοια της αναζήτησης. Εξοπλισμένο με traction control, κάνει το βήμα μπροστά στην κατηγορία και σε άλλους σημαντικούς τομείς.
Το σύστημα LowRPM της Suzuki είναι αυτό που θα κρατήσει τις στροφές του κινητήρα σταθερές, διευκολύνοντας την οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα, ενώ το αντίστοιχο Easy Start αυτό που θα βάλει μπροστά τον κινητήρα με στιγμιαίο (και όχι παραπεταμένο) πάτημα της μίζας. Το μοντέλο διατίθεται και στην έκδοση ΧΤ (με ακτινωτούς τροχούς, χούφτες τιμονιού και προστατευτική ποδιά κινητήρα) με τιμή προσφοράς στα 8.995€.
Κυβικά: 645cc
Ιπποδύναμη: 71Hp
Ρεζερβουάρ: 20Lt
Βάρος: 213Kg (πλήρης υγρών)
Περισσότερες πληροφορίες εδώ
Kawasaki Versys 650 – 8.690€
Η τελευταία γενιά Versys 650, στη μορφή που μας συνοδεύει και το 2020, είναι αυτή που ορίστηκε με την τελευταία αλλαγή που δέχθηκε το 2015, με ξανασχεδιασμένη αισθητική και νέα πλαστικά, που αντέγραφαν αυτά του μεγάλου τετρακύλινδρου αδερφού των 1000cc. Έχοντας αφήσει τη στρογγυλεμένη ιδιότροπη αισθητική του παρελθόντος με τους περίεργου σχήματος προβολείς, το τελευταίο 650 φόρεσε δυο “σχιστομάτικους” που περισσότερο θυμίζουν sport μοτοσυκλέτα παρά all rounder street adventure (που είναι στην ουσία).
Η Kawasaki δεν περιορίστηκε μόνο στην εμφάνιση, αφού βελτίωσε τις αναρτήσεις, ο κινητήρας δέχθηκε ελαστικές βάσεις για να μειώσει τους κραδασμούς, πήρε και 5 ίππους επιπλέον για δωράκι, με την ιπποδύναμή του να φτάνει τους σχεδόν 70Hp. Η ζελατίνα έγινε (εύκολα) ρυθμιζόμενη, το ρεζερβουάρ μεγάλωσε κατά δύο λίτρα (έφτασε τα 21) και εκτός από το ρυθμιζόμενο ανάποδο πιρούνι το 650 διαθέτει μονό αμορτισέρ με εύχρηστο υδραυλικό ρυθμιστή προφόρτισης ελατηρίου καθώς και βελτιωμένα φρένα. Το μοντέλο προσφέρεται και σε special εκδόσεις με πλουσιότερο εξοπλισμό και τιμές από 9.700 έως 10.900€.
Κυβικά: 649cc
Ιπποδύναμη: 69Hp
Ρεζερβουάρ: 21Lt
Βάρος: 217Kg (πλήρης υγρών)
Περισσότερες πληροφορίες εδώ
Yamaha Tracer 700 – 8.790€
Μοτοσυκλέτα Street Adventure ανανεωμένη στα σημεία και ικανή να προσελκύσει όσους θέλουν κινητήρα μεσαίας χωρητικότητας με υψηλή ιπποδύναμη. Εντυπωσιακοί διπλοί προβολείς τύπου projector με διπλά κεκλιμένα φώτα θέσης τεχνολογίας LED, βελτιώσεις στο πιρούνι και στο μονό αμορτισέρ, όπου πλέον αμφότερα ρυθμίζονται σε απόσβεση επαναφοράς και προφόρτιση ελατηρίου.
Η ζελατίνα του φέρινγκ έχει αλλάξει σχήμα, είναι ρυθμιζόμενη με το ένα χέρι και χωρίς τη χρήση εργαλείου, σε συνδυασμό με τις ανασχεδιασμένες προστατευτικές χούφτες εγγυάται καλύτερη προστασία από τα καιρικά φαινόμενα. Για το 2020 ο κινητήρας είναι προδιαγραφών Euro5 και έχει δεχθεί νέες ρυθμίσεις σε ψεκασμό και ανάφλεξη, τροποποιημένη εισαγωγή αέρα, βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις εξαγωγής και τροποποιημένο σύστημα εξάτμισης.
Κυβικά: 689cc
Ιπποδύναμη: 72,4Hp
Ρεζερβουάρ: 17Lt
Βάρος: 196Kg (πλήρης υγρών)
Περισσότερες πληροφορίες εδώ
Honda NC750X – 8.700€ (DCT 9.700€)
Μια μοτοσυκλέτα Street Adventure που αποτελεί μια διαφορετική προσέγγιση στον κόσμο των μοτοσυκλετών. Διαθέτει δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 745cc και 55Hp, στρόφαλο 270 μοιρών και αντικραδασμικούς άξονες. H όλη φιλοσοφία κατασκευής του βασίζεται στη γεμάτη απόδοση από τις χαμηλές στροφές και στην οικονομία καυσίμου. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) διαθέτει 6 σχέσεις και τρεις διαθέσιμες επιλογές λειτουργίας, μία χειροκίνητη και δύο αυτόματες.
Η κεντρική μονάδα ελέγχου συλλέγει στοιχεία από το άνοιγμα του γκαζιού, την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας, τις στροφές του κινητήρα και την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο και αυτόματα ρυθμίζει την κατάλληλη απόκριση/λειτουργία. Μια μοτοσυκλέτα πασπαρτού, κομμένη και ραμμένη για την Ελλάδα!
Κυβικά: 745cc
Ιπποδύναμη: 54,8Hp
Ρεζερβουάρ: 14,1Lt
Βάρος: 220Kg (πλήρης υγρών)
Περισσότερες πληροφορίες εδώ