Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

Η ισπανική εταιρία κατασκευής μοτοσυκλετών, Rieju, είναι περισσότερο γνωστή για τα μοντέλα enduro και dual-sport που απευθύνονται τόσο σε αρχάριους όσο και σε έμπειρους αναβάτες. Με όλο και περισσότερους κατασκευαστές enduro να αγκαλιάζουν τα ηλεκτρικά, η Rieju έκανε το βήμα της με τη νέα της δημιουργία που ονομάζεται EMR. Όσον αφορά μόνο την απόλυτη απόδοση, η EMR ξεπερνά ακόμη και τα μεγαλύτερες τετράχρονες μοτοσυκλέτες των 450cc.

Πράγματι, όλο και περισσότερα ηλεκτρικά enduro και dual-sport εμφανίζονται αριστερά και δεξιά, τα περισσότερα από τα οποία απευθύνονται σε αρχάριους αναβάτες και έχουν διαμορφωθεί κάπου ανάμεσα σε ένα ηλεκτρικό moyuntain bike και μια off road μοτοσυκλέτα. Η νέα E-MR της Rieju είναι κάθε άλλο παρά μοτοσυκλέτα για αρχάριους, και ενώ δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για τον συμπλέκτη και τον επιλογέα ταχυτήτων, τα στοιχεία απόδοσής της σίγουρα θα σας προσφέρουν μια συναρπαστική, αν όχι τρομακτική βόλτα. Χρησιμοποιεί έναν αερόψυκτο, μεσαίο ηλεκτρικό κινητήρα με μέγιστη ισχύ 60 κιλοβάτ ή ισοδύναμη με 81,6 ίππους!

Όσο για άλλα χαρακτηριστικά, η E-MR χρησιμοποιεί τις συμβατικές ρυθμίσεις enduro και είναι εξοπλισμένη με ανεστραμμένα μπροστινά πιρούνια 47 χιλιοστών με διαδρομή 270 χιλιοστών και πλήρη προσαρμοστικότητα. Πίσω, υπάρχει ένα μονό αμορτισέρ τύπου με 121 χιλιοστά διαδρομής. Οι τροχοί είναι 21 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω με εύρωστα ελαστικά enduro. Όσο για τα φρένα, είναι εξοπλισμένη με ένα ζευγάρι δισκόφρενα ειδικά για enduro της Nissin.

Φυσικά, όντας ηλεκτρική, μια μοτοσυκλέτα όπως η E-MR θα έχει δύο σημαντικά μειονεκτήματα σε σύγκριση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, το πρώτο από τα οποία είναι το βάρος. Ενώ μαι συμβατική enduro μοτοσυκλέτα 450 κυβικών ζυγίζει γύρω στα 105 κιλά, η βαριά μπαταρία της E-MR την ανεβάζει στα 120 κιλά. Ομολογουμένως, αυτό αντισταθμίζεται με περισσότερη ισχύ και έχοντας την μπαταρία τοποθετημένη πιο κοντά στο κάτω της μοτοσυκλέτας για χαμηλότερο κέντρο βάρους και ως εκ τούτου για περισσότερη σταθερότητα.

Το δεύτερο μειονέκτημα θα ήταν η αυτονομία του, η οποία σύμφωνα με την Rieju, είναι περίπου 100 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Πράγματι, δεν θα έχουν όλες οι πίστες μοτοκρός – πόσο μάλλον οι διαδρομές στο βουνό – την υποδομή για να φορτίζουν τη μοτοσυκλέτα σας σε περίπτωση που ξεμείνετε από ρεύμα, επομένως θα χρειαστεί να προγραμματίσετε τις βόλτες σας με λίγη περισσότερη λεπτομέρεια. Τούτου λεχθέντος, η μπαταρία της E-MR χρειάζεται μόλις τρεις ώρες για να φορτιστεί πλήρως.

Ωστόσο, μοτοσυκλέτες όπως η Rieju E-MR θα μπορούσαν κάλλιστα να γράψουν το μέλλον όχι μόνο του enduro και του μοτοκρός, αλλά και της αθλητικής μοτοσυκλέτας γενικότερα. Όπως πιθανότατα γνωρίζετε, πολλά πάρκα και πίστες μηχανοκίνητου αθλητισμού σε όλη την Ευρώπη αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να κλείσουν λόγω παραπόνων για θόρυβο από γειτονικές κατοικημένες περιοχές, για να μην αναφέρουμε τη διαρκώς αυξανόμενη ευαισθητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος. Πράγματι, η Rieju E-MR εξαλείφει και τα δύο αυτά προβλήματα και επιτρέπει στους αναβάτες enduro να απολαμβάνουν το πάθος τους σιωπηλά (οκ αυτό σίγουρα δεν είναι σε καμία περίπτωση ιδανικό) και ενδεχομένως με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Σε αυτό το σημείο, αξίζει να σημειωθεί ότι η Rieju παρουσίασε την E-MR στην EICMA τον Νοέμβριο του 2022, αλλά δεν έχει δώσει ακόμη πληροφορίες σχετικά με την τιμολόγηση ή τη διαθεσιμότητα. Ωστόσο, η μοτοσυκλέτα φαίνεται ότι είναι σχεδόν έτοιμη να βγει στις εκθέσεις, οπότε αναμένουμε να υπάρξουν περισσότερες πληροφορίες για την E-MR ανά πάσα στιγμή.