Επιμέλεια: Μπάμπης Κελάφης

Η BMW Motorrad παρουσίασε την ανανεωμένη Superbike S1000RR 2023, η οποία βασίζεται στην S1000RR του 2019 άλλα έχει δεχθεί ορισμένα βελτιωμένα εξαρτήματα και χαρακτηριστικά που προέρχονται από την ταχύτατη άλλα και σημαντικά ακριβότερη M1000RR

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι διαφορές με την προηγούμενη έκδοση περιλαμβάνουν αυξημένη ισχύ, βελτιώσεις στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις, εξελιγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα, αεροδυναμικά πτερύγια και νέα ουρά με στόχο τη συνολική βελτίωση των επιδόσεων της S1000RR.

O σύγχρονος 4κύλινδρος εν σειρά κινητήρας της νέας RR, που βασίζεται σε αυτόν της προηγούμενη έκδοσης, αποδίδει τώρα 210 ίππους (154 kW) στις 13.750 σ.α.λ. – 3 ίππους περισσότερους από την προηγούμενη έκδοση – με μέγιστη ροπή 113 Nm στις 11.000 σ.α.λ. Παρά την αύξηση της απόδοσης, το ωφέλιμο εύρος στροφών του κινητήρα είναι τώρα σημαντικά ευρύτερο και το όριο ταχυστροφίας είναι στις 14.600 σ.α.λ. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το “Flex Frame” πλαίσιο της νέας RR αποτελείται από τέσσερα χυτά αλουμινένια στοιχεία συγκολλημένα μεταξύ τους με τον κινητήρα να αποτελεί δομικό στοιχείο. Το πλαίσιο της νέας RR έχει αρκετά “ανοίγματα” στις πλαϊνές περιοχές με στόχο τη βελτιστοποίηση της οριζόντιας ελαστικότητας.  Η γωνία του λαιμού είναι μειωμένη κατά 0,5° και το offset στις πλάκες του μπροστινού είναι μειωμένο κατά 3 mm. Η νέα γεωμετρία του πλαισίου προσφέρει μεγαλύτερη ακρίβεια και σαφέστερη ανάδραση από τον μπροστινό τροχό.

Σε ότι αφορά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα έχουμε προσθήκες νέων λειτουργιών σε δυο συστήματα, στο DTC Dynamic Traction Control την προσθήκη λειτουργίας Slide Control και στο ABS Pro την προσθήκη δυο νέων, Brake Slide Assist και ABS Pro “Slick”, λειτουργιών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο χαρακτηριστικό του Dynamic Traction Control DTC είναι η λειτουργία Slide Control που επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέξει ανάμεσα σε δύο προκαθορισμένες γωνίες drift, στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, όταν επιταχύνει στις εξόδους των στροφών. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στη συνεργασία ενός αισθητήρα γωνίας τιμονιού με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.

Η νέα λειτουργία Brake Slide Assist είναι μια σημαντική και πολύ χρήσιμη καινοτομία για τους αναβάτες που οδηγούν μέσα σε πίστα. Όπως και στη νέα λειτουργία DTC Slide Control, αυτό το νέο σύστημα βασίζεται επίσης σε αισθητήρες γωνίας τιμονιού και επιτρέπει στον αναβάτη να ορίσει μια συγκεκριμένη γωνία μετατόπισης για τα λεγόμενα drifts με φρένο.

Το νέο σετ πλαστικών – φέρινγκ περιλαμβάνει πτερύγια και νέα ουρά. Όπως και στην M1000RR, τα πτερύγια που φοράει η νέα RR εξασφαλίζουν καλύτερη επαφή του μπροστινού τροχού στο δρόμο παράγοντας κάθετη αεροδυναμική δύναμη και συνεπώς πρόσθετο φορτίο στους τροχούς. Τα πλεονεκτήματα είναι ότι η τάση της μοτοσυκλέτας για σούζα μειώνεται και η σταθερότητα στις στροφές αυξάνεται. Επίσης το νέο κάλυμμα της θέσης συνεπιβάτη είναι  ελαφρύτερο και έχει πρόβλεψη για στερέωση κάμερας.

Τέλος πέρα από τις παραπάνω βελτιώσεις η νέα S100RR έχει και τις παρακάτω αλλαγές – βελτιώσεις:

  • Νέα γρανάζια 2ας με κοντύτερη σχέση. 
  • Κιτ πλαισίου της M με ρυθμιζόμενο σημείο έδρασης του ψαλιδιού.
  • Ψηλότερη ζελατίνα φέρινγκ.
  • Ελαφρύτερη μπαταρία λιθίου.
  • Θύρα USB για φόρτιση.
  • Νέες optional εμπρός δαγκάνες φρένου σειράς Μ.

Η νέα BMW S1000RR του 2023 είναι διαθέσιμη σε τρεις νέους συνδυασμούς χρωμάτων Blackstorm metallic, Style Passion in Racingred  και Lightwhite/BMW M. 

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης