Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για πάνω από μια δεκαετία, η Honda ήταν μόνη εταιρεία μοτοσυκλετών που είχε εξοπλίσει μοτοσυκλέτες με αερόσακο. Δύο γενιές Gold Wing έχουν την επιλογή αερόσακου, αλλά στο εγγύς μέλλον φαίνεται ότι η Piaggio θα μπει και αυτή στο club, μέσω του MP3.

Η Piaggio παρουσίασε ένα πρωτότυπο MP3 530 με αερόσακο στην έκθεση EICMA του περασμένου Νοεμβρίου στο Μιλάνο και τώρα η εταιρεία έχει καταθέσει αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που δείχνει περισσότερες λεπτομέρειες για τον τρόπο λειτουργίας του. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ταιριάζει πολύ με το πρωτότυπο που εμφανίστηκε στην EICMA, με ένα φαρδύ κάλυμμα αερόσακου κάτω από το τιμόνι, ακριβώς μπροστά από τα γόνατα του αναβάτη. Το τεράστιο μέγεθος αυτού του καλύμματος – πολύ μεγαλύτερο από το αντίστοιχο στο Gold Wing της Honda – υποδηλώνει ότι ο αερόσακος στο εσωτερικό μπορεί επίσης να είναι μεγαλύτερος από το αναμενόμενο. Ο αερόσακος θα είναι είτε τυλιγμένος είτε “απλωμένος” πίσω από το κάλυμμα, όπως φαίνεται στα 5a και 5b.

Όσον αφορά τον ίδιο τον αερόσακο, η τεχνολογία δεν διαφέρει από αυτή που χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα. Υπάρχει μια τρόμπα (με την ένδειξη Νο. 7) και ενώ το έγγραφο δεν αναφέρεται σε λεπτομέρειες σχετικά με αυτό το μέρος της τεχνολογίας, φαίνεται να είναι το ίδιο είδος χημικού συστήματος με ηλεκτρική ενεργοποίηση που χρησιμοποιείται στους αερόσακους αυτοκινήτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ακριβώς όπως οι αερόσακοι στα αυτοκίνητα, το επίμηκες κάλυμμα έχει μια κρυφή διαχωριστική γραμμή που σκίζεται όταν ενεργοποιείται ο αερόσακος. Αυτή η διαχωριστική γραμμή θα επιτρέπει σε ένα τμήμα του καλύμματος να φεύγει προς τα κάτω, αναγκάζοντας τον αερόσακο να κινηθεί προς το πάνω μέρος του σώματος και το κεφάλι του αναβάτη.

Όταν φουσκώνει, ο αερόσακος δημιουργεί ουσιαστικά έναν τοίχο από φουσκωμένο ύφασμα μπροστά στον αναβάτη, απορροφώντας ενέργεια πριν ο αναβάτης χτυπήσει κάτι σκληρό.

Όπως και με τον αερόσακο του Gold Wing, το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί ειδικά σε μετωπικές συγκρούσεις, με το πιο πιθανό σενάριο -που απεικονίζεται στην πατέντα- να είναι ένα αυτοκίνητο που δεν βλέπει τη μοτοσυκλέτα και βγαίνει στην πορεία της. 

Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Piaggio και το γεγονός ότι έδειξε ένα πρωτότυπο της μοτοσυκλέτας είναι μια σαφής ένδειξη ότι πρόκειται για ένα έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη και είναι εξαιρετικά πιθανό να φτάσει στην παραγωγή στο εγγύς μέλλον.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης