του Δημήτρη Διατσίδη
Ήταν μια νίκη του Marquez αλλά πλεονέκτημα για τον Martin στην κορυφή, στο MotoGP της Αυστραλίας την περασμένη εβδομάδα. Με 20 βαθμούς διαφορά και το ρολόι να χτυπά, η μάχη συνεχίζεται στο PT Grand Prix της Ταϊλάνδης.
Οι τελευταίοι τρεις Γυροι της σεζόν του MotoGP™ είναι τώρα ολοταχώς μπροστά καθώς το paddock κατευθύνεται βόρεια για το PT Grand Prix της Ταϊλάνδης. Ο Jorge Martin (Prima Pramac Racing) προηγείται του Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) με 20 βαθμούς, ο Marc Marquez (Gresini Racing MotoGP™) διατήρησε τον εαυτό του στη διεκδίκηση του τίτλου στην Αυστραλία και ο Enea Bastianini (Ducati Lenovo Team) βρίσκεται ακριβώς στο όριο καθώς ετοιμαζόμαστε για το GP στη Buriram, με πολλά που διακυβεύονται καθώς προσφέρονται άλλοι 37 βαθμοί.
Ο Μartin θα αισθάνεται σίγουρος, έχοντας κάνει το διπλό στη Buriram πέρυσι και φρέσκος από την επέκταση στο προβάδισμα στο Phillip Island φέτος. Εάν ο Bagnaia κέρδιζε κάθε Sprint και τον Αγώνα που απομένει και ο Martin τον ακολουθούσε, αυτό θα άλλαζε το πλεονέκτημα του Ισπανού μόνο κατά 4 βαθμούς. Δεν είναι καθόλου κακή θέση, ενώ επίσης ο Μartin γνωρίζει εξίσου καλά ότι όλα αυτά μπορούν να κοστίσουν βαθμούς.
Ο Bagnaia το ξέρει επίσης και μπορεί να το δει περισσότερο προς όφελός του ως αναβάτης στο κυνηγητό του τίτλου. Ξέρει επίσης ότι μπορεί να χρειαστεί να πάρει κάποια ρίσκα για να κλείσει τη διαφορά. Αλλά πρέπει επίσης να κάνει αυτούς τους κινδύνους να αποδίδουν σε ανταμοιβές. Πέρυσι σε αυτή την πίστα δοκίμασε την προσπέρασή του, αργότερα στη Χερέθ αυτή τη σεζόν, ήταν 1ος, οπότε πιθανότατα θα παραμείνει δυνατός.
Μετά είναι ο Marquez. Αφού επέστρεψε από ένα εφιαλτικό ξεκίνημα για να μονομαχήσει με τον Martin στο Phillip Island, θα έχει επίσης αυτοπεποίθηση. Και έχει ήδη κερδίσει εδώ δύο φορές. Επίσης, δεν χρειάζεται να κοιτάξει τη βαθμολογία, γνωρίζοντας ήδη ότι θα είναι ικανοποιημένος. Στο Phillip Island έφτασε στο πάνω σκαλί και ακριβώς ανάμεσα στο δίδυμο στην κορυφή της μάχης για τον τίτλο. Θα μπορούσε να παίξει έναν σοβαρό ρόλο σε ό,τι απομένει από το 2024, ακόμα κι αν δεν είναι το όνομά του στο τρόπαιο της Βαλένθια.
Ο Bastianini, εν τω μεταξύ, είναι τώρα στα πρόθυρα να μείνει έξω από τη μάχη – και η πίστη του, θα πρέπει να είναι στον συναθλητή του. Αλλά δεν υπολογίζονται οι αποφάσεις σε κλάσματα δευτερολέπτου στα 350 χλμ./ώρα – ούτε το γεγονός ότι εξακολουθεί να είναι ένας αναβάτης που θα μπορούσε να πάρει τη νίκη μόνος του. Μπορεί να βελτιώσει την προηγούμενη απόδοση στην Buriram;
Πέρυσι ήταν ο Brad Binder (Red Bull KTM Factory) που το έκανε αυτό και με μια ατζέντα 100% δική του καθώς ο Νοτιοαφρικανός είχε μάχη με τον Martin και τον Bagnaia. Τα όρια της πίστας στον τελευταίο γύρο άλλαξαν το αποτέλεσμα, αλλά πέρασε τη γραμμή τερματισμού 2ος και αφού ήταν 2ος και στο Tissot Sprint, θα είναι σε μια πίστα που τον ευνοεί. Μπορεί να μπει ξανά στη μάχη; Ο Pedro Acosta (Red Bull GASGAS Tech3) θα πρέπει να έχει καλή φυσική κατάσταση αν θέλει να το κάνει κι αυτός, αφού η πτώση το Σάββατο τον άφησε εκτός του Αγώνα της Κυριακής.
Παρά το περιστατικό στο Sprint, ο Maverick Viñales (Aprilia Racing) ήταν ακριβώς πίσω από τον Binder την Κυριακή. Μπορεί να συνεχίσει για μια θέση στην πεντάδα και πιο μπροστά; Και μπορεί ο συναθλητής του Aleix Espargaro να επιστρέψει; Ο Raul Fernandez (Trackhouse Racing) πήρε περισσότερα από την Αυστραλία με μια θέση στην πρώτη δεκάδα την Κυριακή, πιο κοντά στον Viñales, οπότε θα θέλει να το επαναλάβει επίσης. Θα συνεχίσει να έχει τον Lorenzo Savadori στην άλλη πλευρά του γκαράζ, καθώς ο Miguel Oliveira παραμένει επίσης εκτός δράσης.
Ο Fabio Di Giannantonio (Pertamina Enduro VR46 Racing Team), εν τω μεταξύ, δεν θα μπορούσε να έχει πολλά περισσότερα από την Αυστραλία. Θα θέλει κάτι περισσότερο στην Ταϊλάνδη καθώς κάνει την τελευταία του εμφάνιση τη χρονιά πριν από την επέμβαση στον ώμο. Στην άλλη πλευρά του γκαράζ, ο συναθλητής του Marco Bezzecchi, είχε λιγότερη ταχύτητα από αυτή που υποσχέθηκε, οπότε θα προσπαθήσει να το διορθώσει. Το ίδιο θα κάνει και ο Alex Marquez (Gresini Racing MotoGP™), ο οποίος είχε ένα δύσκολο GP στην Αυστραλία καθώς αναζητά μια ανατροπή στη φόρμα του και στην τύχη.
Ο Franco Morbidelli, εν τω μεταξύ, είχε έναν σταθερό ρυθμό – αλλά δεν ήταν αρκετός στον αγώνα καθώς ήταν για μερικούς γύρους. Θα στοχεύσει σε αυτό αφού έχει ανέβει στο βάθρο του Sprint στο Misano και στη συνέχεια έχει χάσει λίγο σε απόδοση. Ο Jack Miller (Red Bull KTM Factory Racing) αναζητά επίσης περισσότερα, και ο Augusto Fernandez (Red Bull GASGAS Tech3) μερικούς βαθμούς επίσης.
Ο Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™), εν τω μεταξύ, συνεχίζει να προκαλεί εντυπώσεις καθώς η Yamaha εργάζεται για να προχωρήσει. Η 9η θέση στο νησί ήταν άλλος ένας σταθερός τερματισμός και πάλι. Έπρεπε επίσης να απαλαγεί από έναν εφιάλτη για να το κάνει. Ο συναθλητής του Alex Rins είχε το αντίθετο αποτέλεσμα το Σαββατοκύριακο όσον αφορά τις Κατατακτήριες – κάνοντας κάποια μαγεία για να μπει στην πρώτη δεκάδα – και σημείωσε μερικούς βαθμούς στην 13η θέση. Η Ταϊλάνδη θα έχει ενδιαφέρον καθώς είναι μια άλλη διαφορετική πίστα και με διαφορετικές συνθήκες.
Στη Honda, υπήρχαν επίσης πολλά να επισημανθούν καθώς συνεχίζουν να πιέζουν προς τα εμπρός. Ο Johann Zarco (CASTROL Honda LCR) έκανε καλή προσπάθεια και ο Luca Marini (Repsol Honda Team) είχε το καλύτερο Σαββατοκύριακο στη Honda μέχρι τώρα όσον αφορά τα αποτελέσματα. Η 10η θέση στο Sprint ήταν απλώς εκτός βαθμών και η 14η στο GP είχε μερικούς περισσότερους βαθμούς, αλλά ήταν η καλύτερη θέση με την Honda. Ο συναθλητής του Joan Mir ήταν γρήγορος πριν την πτώση του και τα δεδομένα άλλαξαν ελαφρώς καθώς τώρα ο Takaaki Nakagami (IDEMITSU Honda LCR) θέλει να ανέβει πίσω στη μάχη και στο ευρύτερο πλαίσιο του πρωταθλήματος μετά από ένα πιο δύσκολο GP στην Αυστραλία.
Οι 111 βαθμοί ακούγονται πολλοί, αλλά είναι μόνο τρία Σαββατοκύριακα που θα καθορίσουν το αποτέλεσμα. Οι επόμενοι 37 θα κατανεμηθούν αυτό το Σαββατοκύριακο στο PT Grand Prix της Ταϊλάνδης και θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια άλλη ισοβαθμία στη Μαλαισία. Η Buriram ετοιμάζεται να υποδεχθεί το πιο συναρπαστικό άθλημα στη γη σε μια από τις πιο δελεαστικές τελευταίες στροφές του – με τα πάντα να μπορούν να συμβούν στη γραμμή τερματισμού!
Τι θα συμβεί στο #ThaiGP
Την Τετάρτη οι Marco Bezzecchi (Pertamina Enduro VR46 Racing Team), Alex Rins (Monster Energy Yamaha MotoGP™), Luca Marini (Repsol Honda Team) και Fermin Aldeguer (Beta Tools SpeedUp) μαζί με τους εγχώριους ήρωες Somkiat Chantra (IDEMITSU Honda Team Asia) και Tatchakorn Buasri (Honda Team Asia) επισκέφθηκαν τον Prasat Muang Tam – έναν ναό που χτίστηκε κατά τη διάρκεια της κυριαρχίας της αυτοκρατορίας των Khmer. Ακολούθησε ένα παραδοσιακό Ταϊλανδέζικο χορευτικό σόου με φωτογραφίσεις.
Στη συνέχεια, το απόγευμα της Πέμπτης ολοκληρώνονται οι Συνεντεύξεις Τύπου, οι οποίες παραμένουν μία ώρα αργότερα από την τυπική. Η πρώτη είναι στις 17:00 τοπική ώρα με τους Jorge Martin (Prima Pramac Racing), Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) και Marc Marquez (Gresini Racing MotoGP™) πριν από τους Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing), Fabio Di Giannantonio (Pertamina Enduro VR46 Team) και Μarini, στις 17:35.
Αυτό το Σαββατοκύριακο υπάρχουν επίσης πολλά περισσότερα να συμβούν, με ένα ακόμη Πρωτάθλημα αυτό των Ομάδων MotoGP™ για την ομάδα της Ducati Lenovo και για τον Τίτλο των Ανεξάρτητων Αναβατών MotoGP™ για τον Martin.
Το Πρωτάθλημα των αναβατών της Moto2™, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ομάδων Moto2™, Rookie of the Year στη Moto3™, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών Moto3™ και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ομάδων Moto3™ είναι επίσης σε εξέλιξη σε ένα μεγάλο Σαββατοκύριακο στη Buriram!