Του Δημήτρη Διατσίδη

συνεργάστηκε: Κυριάκος Αντωνίου

Φωτογραφία: Studio B42 Βασίλης Κωστάκος

 

Πέρασαν 102 χρόνια από τις 15 Μαρτίου του 1921, όταν στη Γένοβα ιδρύθηκε η “Società Anonima Moto Guzzi” και ο Carlo Guzzi μηχανικός αεροπλάνων, με τον πιλότο Giorgio Parodi και τον αδελφό του Angelo, ξεκίνησαν την εταιρία με σήμα τον αετό, που ήταν ο φόρος τιμής στον άλλο πιλότο και οδηγό αγώνων μοτοσυκλέτας, τον Giovanni Ravelli, που μαζί τους είχε συμφωνήσει να φτιάξουν μετά τον πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, μια εταιρία μοτοσυκλέτας. Ο Ravelli σκοτώθηκε σε αεροπορικό ατύχημα μετά το τέλος του πολέμου και “συμμετείχε” στο νέο σχήμα με τον αετό που συμβολίζει την ψυχή του. Πέρα από την οικονομική έδρα στη Γένοβα, το εργοστάσιο στήθηκε από το ξεκίνημα στο Mandello del Lario, στο δεξί πόδι της λίμνης του Κόμο.

Δίνοντας το όνομα V100 Mandello στο ολοκαίνουργιο μοντέλο η Ιταλική φίρμα, θέλει να γιορτάσει μαζί τα 100+ χρόνια της και τον επαναπροσδιορισμό της στην κορυφή των τεχνολογικών εξελίξεων.

Πράγματι, ενώ το όνομα Moto Guzzi έχει συνδεθεί με στοιχεία όπως η έντονη κίνηση της μοτοσυκλέτας αριστερά στο άνοιγμα του γκαζιού, λόγω του άξονα τελικής μετάδοσης, η νέα μοτοσυκλέτα που είχαμε στα χέρια μας κρατάει ελάχιστο από αυτό, κρατάει τα στοιχεία ταυτότητας της V85 διάταξης, και αποπνέει σε όλα τα υπόλοιπα ένα αέρα σύγχρονης τεχνολογίας, που δουλεύει υπέρ του αναβάτη και της οδήγησης.

Μπορούμε να πούμε χωρίς καμία δόση υπερβολής, πως η V100 Mandello ανοίγει έναν νέο αιώνα για τη Moto Guzzi!

Τι είναι όμως η νέα αυτή μοτοσυκλέτα; Touring ή Roadster; οι άνθρωποι του εργοστασίου θέλουν να είναι ένα μίγμα από αυτά τα δύο, με έμφαση στις ικανότητες στη σπορ οδήγηση και τελικά αποδεικνύεται μια εύκολη στον χειρισμό και εξαιρετικά ευέλικτη κατασκευή. Παράλληλα ξεχωρίζει με μια “κομψή” (elegant) εκλεπτυσμένη αισθητική, που τη συνδέει με τις θρυλικές Le Mans του 1976, και Le Mans 850 III του 1981, από τις οποίες δανείζεται κάποια στοιχεία.

Στο σχήμα της V100 Mandello το σχήμα του αετού με τα τεράστια φτερά του, το κατεξοχήν σύμβολο για κάθε Guzzista, βρίσκεται και στο κάτω μέρος του προβολέα, εκτός από το λογότυπο του ρεζερβουάρ. Το σήμα κατατεθέν που είναι οι δύο κεφαλές των κινήνδρων που βγαίνουν ψηλά, μπροστά από τα γόνατα του αναβάτη, διατηρείται φυσικά και εδώ, με το εσωτερικό του μοτέρ να είναι εντελώς ανανεωμένο και την υδρόψυξη να προσφέρει τα πλεονεκτήματά της, στα 1,042 κυβικά του μοτέρ που κουβαλάει πολλές καινοτομίες, που έχουν μειώσει έως και κατά 50% τη ροπή αδράνειας, σε σχέση με τον προηγούμενο 4βάλβιδο του εργοστασίου. Η απόδοση είναι στους 115 ίππους στις 8,700 σ.σ.λ. και η ροπή στα 10.7 kgm, μόλις στις 6,750 σ.α.λ. Ο βασικός εξοπλισμός της έκδοσης S που είχαμε, περιλαμβάνει QuickShifter που επιτρέπει να αλλάζεις ταχύτητα χωρίς συμπλέκτη, το οποίο ήθελε κάποια εξοικείωση μέχρι να συνηθίσεις τη λίγο διαφορετική λειτουργία από αυτά των εν σειρά κινητήρων ή των V4.

Πέρα από τις καινοτομίες στο εσωτερικό του μοτέρ, η V100 Mandello είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο με προσαρμοζόμενη αεροδυναμική! Με ένα σύστημα που προσαρμόζει τη θέση των πτερυγίων που υπάρχουν στο πάνω, πλαϊνό μέρος του ρεζερβουάρ, ανάλογα με το Riding Mode και την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας. Αυτά τα “φλαπς” ανοίγουν σε μεγάλες ταχύτητες και σταθεροποιούν τη μοτοσυκλέτα, ενώ χάρις στη ρυθμιζόμενη ζελατίνα (από τα χειριστήρια στο τιμόνι), η πίεση του αέρα στον οδηγό μπορεί να μειωθεί έως και 22%!

Με τον κινητήρα να αποτελεί μέρος της λειτουργίας του πλαισίου, ο ατσάλινος σκελετός, μέρος του οποίου είναι και το υποπλαίσιο στήριξης της σέλας, λειτουργεί άψιγα για το χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Στην έκδοση “S” οι ημι-ενεργές αναρτήσεις Öhlins Smart EC2.0 συνδέονται με τα Riding Modes και επιτρέπουν την αλλαγή του χαρακτήρα της V100 Mandello S σε πραγματικό χρόνο. Ανάλογα με το στυλ οδήγησης, την ταχύτητα, την επιτάχυνση και άλλες παραμέτρους, οι αναρτήσεις προσαρμόζονται αυτόματα για την καλύτερη δυνατή απόδοση, τόσο σε μεγάλες αποστάσεις όσο και στη δυναμική οδήγηση. Στο sport mode μάλιστα η μοτοσυκλέτα μεταμορφώνεται και γίνεται ένα πραγματικά γρήγορο εργαλείο απόλαυσης της οδήγησης.

Τα καταπληκτικά φρένα της Brembo εξασφαλίζουν, με τέλεια αίσθηση και φοβερή απόδοση, ότι τα αρκετά 233 κιλά (γεμάτη) του συνόλου, θα επιβραδύνουν την ορμή τους, όταν χρειαστεί.

Στον τομέα της ασφαλείας, χάρις και στην αδρανειακή πλατφόρμα IMU 6 αξόνων που υπολογίζει την κλίση του οχήματος σε πραγματικό χρόνο και βαθμονομεί το ABS στις στροφές για καλύτερη σταθερότητα, η αίσθηση του αναβάτη είναι ότι έχει πάντα τον έλεγχο. Όμως το traction control 4 επιπέδων που ελέγχει την ολίσθηση του πίσω τροχού, είναι πολύ παρεμβατικό και θα το θέλαμε λίγο πιο “ελεύθερο”, στην τιμή μικρότερης επέμβασης, ώστε να επιτρέπει λίγο περισσότερο “παιχνίδι” με την πλαγιολίσθηση του πίσω τροχού.

Στο βασικό εξοπλισμό της V100 Mandello S περιλαμβάνεται το σύστημα συνδεσιμότητας Moto Guzzi MIA, που σου επιτρέπει να συνδέσεις το smartphone σου στο ενσωματωμένο ηλεκτρονικό σύστημα μέσω Bluetooth. Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να λαμβάνεις συνοπτικά στατιστικά στοιχεία για κάθε ταξίδι και να διαχειρίζεσαι τις κλήσεις, τα μηνύματα και τις λίστες αναπαραγωγής μουσικής.

Τελικά μπορούμε να πούμε ότι η V100 Mandello μας άφησε μια ωραία γλυκιά αίσθηση, ότι ο πιλότος και οδηγός αγώνων Giovanni Ravelli, θα είναι ευχαριστημένος εκεί ψηλά, βλέποντας τον αετό που τον συμβολίζει να πετά και πάλι σε ψηλά επίπεδα, όπως είχε γίνει στη δεκαετία του ’70 και του ’80 που οι Le Mans αποτέλεσαν όνειρο για πολλούς νέους της εποχής. Η Moto Guzzi ξαναμπαίνει στο δρόμο που αξίζει σε μια τόσο ιστορική μάρκα!