Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, η BMW έβγαλε ένα νέο μοντέλο που ήταν ιδιαίτερα σπορ και επιθυμητό εκείνη την εποχή: το R 68. Παρουσιάστηκε στην IFMA το 1951, με ένα υπερυψωμένο σύστημα εξάτμισης δύο σε ένα στο στυλ των εργοστασιακών αγωνιστικών μηχανών για τον διεθνή αγώνα cross-country έξι ημερών. Η BMW R 68 ήταν ο προκάτοχος των Scrambler και Enduro. Τα Scramblers ήρθαν 10 χρόνια αργότερα από τη σειρά Honda CL. Οι μοτοσυκλέτες Enduro έγιναν διάσημες στα μέσα της δεκαετίας του 1970 με το Yamaha XT.

Η BMW R 68 κυκλοφόρησε στην αγορά το 1952. Είχε διπλή εξάτμιση, αλλά η διάσημη off road εξάτμιση ήταν ακόμα διαθέσιμη ως αυθεντικό αξεσουάρ. Ο δικύλινδρος boxer κινητήρας της με 594 cc, καρμπυρατέρ Bing 26 και συμπίεση σχεδόν 8:1 έβγαζε 35 ίππους στις 7.000 σ.α.λ.. Και αυτή η ταχύτητα και αυτή η ισχύς ήταν «σούπερ» τότε. Ομοίως, τα πραγματικά 160 χλμ./ώρα που μπορούσαν να επιτευχθούν με αυτήν, τα οποία αντιστοιχούσαν με το τότε σημαντικό όριο των 100 μιλίων/ώρα. Τουλάχιστον, σύμφωνα με τις οδηγίες χρήσης, «ξαπλωμένος, με στενά ρούχα» και στην υψηλότερη σχέση μετάδοσης, δηλ. την τέταρτη ταχύτητα. Θα μπορούσατε να αλλάξετε ταχύτητες με ένα πεντάλ ποδιού ή με το μακρύ μοχλό αλλαγής ταχυτήτων στο πλάι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Ο σπορ χαρακτήρας της BMW R 68 υπογραμμιζόταν από λεπτομέρειες όπως το στενό μπροστινό φτερό ή την προαιρετικά διαθέσιμη σέλα συνεπιβάτη, η οποία προοριζόταν στην πραγματικότητα για να μπορεί ο οδηγός να πάρει την “ξαπλωμένη” θέση , γερμένος μπροστά με τις μπότες στα πίσω μασπιέ. Σε υψηλότερες ταχύτητες ή ακόμα περισσότερο εκτός δρόμου, η ευθεία ανάρτηση στον πίσω τροχό αποδείχτηκε ανεπαρκής. Με το τηλεσκοπικό πιρούνι και το διπλό ταμπούρο που εισήγαγε η BMW, η ανάρτηση του μπροστινού τροχού ήταν πολύ καλύτερη στο ρόλο της. Με συνολικό βάρος 190 κιλών, η R 68 δεν ήταν μόνο μια σπορ αλλά και μια βαριά μοτοσυκλέτα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κατοχή και η οδήγηση μιας τόσο πολυπόθητης BMW R 68 ήταν μια απόλαυση για λίγους τότε. Κόστιζε 3.950 μάρκα και επομένως δεν ήταν μόνο σπορ μοτοσυκλέτα, αλλά και  μοτοσυκλέτα πολυτελείας. Η BMW παρήγαγε μόλις 1.452 μονάδες από το 1952 έως το 1954. Οι καλοδιατηρημένες R 68 είναι όλο και πιο σπάνιες σήμερα, περίπου 70 χρόνια αργότερα. Ειδικά αυτές με το στυλ του αγώνα cross-country, με την ανυψωμένη εξάτμιση. Ένα τέτοιο υπέροχο δείγμα δημοπρατείται από την Mecum Auctions στις ΗΠΑ. Η δημοπρασία τρέχει ήδη διαδικτυακά, ο τελικός θα πραγματοποιηθεί στο Λας Βέγκας στα τέλη Ιανουαρίου 2023.

 

Η BMW R 68 που θα δημοπρατηθεί, κατασκευασμένη το 1952, φέρει την πρόσθετη συντομογραφία ISDT για το International Six Days Trial και δεν είναι μόνο εξοπλισμένη με τον ανυψωμένο σωλήνα εξάτμισης, αλλά έχει και χοντρά ελαστικά. Έχει μόνο 388 χιλιόμετρα στο κοντέρ και φαίνεται να είναι σε άριστη κατάσταση. Λέγεται ότι έχει αποκατασταθεί σχεδόν τέλεια από έναν «ειδικό της BMW και οδηγό αγώνων». Ο αριθμός πλαισίου και ο αριθμός κινητήρα ταιριάζουν: 650220. Σίγουρα θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσα χρήματα θα δοθούν για αυτήν την σπάνια μοτοσυκλέτα. Και από ποιόν. 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης