Του Δημήτρη Διατσίδη

Αφού το νέο MÓ 125 Performance της SEAT έσπασε δύο Guinness World Records, για τη μεγαλύτερη απόσταση που έκανε ένα ηλεκτρικό σκούτερ σε 24 Ώρες, έφτασε στην Βαρκελώνη, στο αρχηγείο της SEAT για ένα ραντεβού με δημοσιογράφους από όλον τον κόσμο. Οι Έλληνες δημοσιογράφοι που βρεθήκαμε εκεί, ακούσαμε τον Lucas Casasnovas, Διευθυντή της SEAT MÓ να μας παρουσιάζει το νέο μοντέλο: “Η έκδοση Performance δίνει ακόμη περισσότερο ενθουσιασμό στη γκάμα, προσθέτοντας νέες premium τεχνολογίες και δίνοντας περισσότερη απόδοση, δυναμική, ασφάλεια και άνεση στους πελάτες, έχοντας αποδείξει την απόδοσή του στην πίστα, στη διάρκεια της εξέλιξής του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πράγματι στην πίστα Zuera International Circuit, δοκιμάστηκε και τελικά έσπασε δύο ρεκόρ Guinness: Τη μεγαλύτερη απόσταση πάνω σε ηλεκτρικό σκούτερ σε 24 ώρες, οδηγούμενο από μια ομάδα δοκιμαστών, συμπληρώνοντας 1,430 χλμ., και την επόμενη μέρα με έναν μόνο οδηγό που κατάφερε με ελάχιστες στάσεις να συμπληρώσει 24 ώρες, γράφοντας 1,158 χλμ.!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά αυτά τα εντυπωσιακά πήραμε τους δρόμους της πολύβουης Βαρκελώνης και βγήκαμε από την πόλη, στα βουνά που βρίσκονται στο ανατολικό της τμήμα, για να ανακαλύψουμε τις αρετές του τοπ σκούτερ της Ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 7.5 kW (11.5kW μέγιστη απόδοση) και βρίσκεται στον πίσω τροχό. Είναι ο ίδιος που κινεί και την απλή 125 έκδοση, αλλά και την 50, απλά εδώ στην Performance έχει επιπλέον τη λειτουργία “eBoost”, που του δίνει μια εξτρά δύναμη για πιο έυκολα προσπεράσματα και του δίνει μια τελική ταχύτητα  105 km/h, αυξημένη κατά 10 από την απλή έκδοση. Το σύστημα δουλεύει πάνω από τα 80 km/h για 30” απλά ανοίγοντας τέρμα το γκάζι. Μετά μπορεί να ενεργοποιηθεί και πάλι όταν περάσουν 2 λεπτά. Βοηθάει και την επιτάχυνση σε πιο χαμηλές ταχύτητες, φτάνοντας τα 50 km/h σε 2.9” δευτερόλεπτα, τη στιγμή που η στάνταρ έκδοση χρειάζεται 3.9”. Στην πράξη η παραπάνω αυτή δύναμη έρχεται τόσο ομαλά που δεν καταλαβαίνεις κάποιο σκαλοπάτι στην απόδοση, απλά βλέπεις τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν πιο εύκολα μέχρι τα 100 ή και τα 103 και να φτάνουν και τα 105 της τελικής. Όχι άσχημα για να ένα όχημα πόλης, που κινήθηκε άνετα και σε ένα μικρό κομμάτι του εθνικού δρόμου που χρησιμοποιήσαμε στη διαδρομή μας.

Αυτή η παραπάνω δύναμη χρειάστηκε και βελτιωμένη απόδοση από τα φρένα, που τώρα είναι δισκόφρενα “μαργαρίτα” που έρχονται από τη γνωστή GALFER, όπως και τα τακάκια. Η απόδοση του συστήματος ήταν απόλυτα ικανοποιητική.

Ένα από τα σημεία κριτικής του απλού μοντέλου ήταν η συμπεριφορά των αναρτήσεων και το SEAT MÓ 125 Performance έκανε την κίνηση και αναβάθμισε τις αναρτήσεις, με ειδικά σχεδιασμένες για eScooter. Το πίσω αμορτισέρ εξελίχθηκε με την περίφημη ÖHLINS, και είναι ρυθμιζόμενο και ως προς τη συμπίεση και ως προς την επαναφορά και βέβαια έχει ρύθμιση προφόρτισης. Επίσης το μπροστινό σύστημα ρυθμίστηκε σωστότερα με τη βοήθεια της Andreani – απέκτησε και χρυσό φινίρισμα – και λειτουργεί καλύτερα σε συνδυασμό με το νέο πίσω αμορτισέρ. Στη δοκιμή μας, παρά το ότι αλλάξαμε λίγο τις ρυθμίσεις, μας άφησε ακόμη μια μικρή αίσθηση κίνησης στον άξονα της μοτοσυκλέτας, η οποία όμως δεν ήταν ενοχλητική στην πρόσφυση που μέσω των εξαιρετικών Angel scooter της Pirelli, έδινε καλή και ασγαλή αίσθηση πλαγιάσματος στην κατά κανόνα καλή άσφαλτο της διαδρομής μας.

Η σέλα επίσης είναι ένα σημείο που άλλαξε προς το καλύτερο και ως προς το σχεδιασμό και τα υλικά και ως προς την άνεση.

Κατά τα άλλα η τετράγωνη μπαταρία λιθίου των 5.6kWh είναι όπως και στα άλλα μοντέλα λίγο πάνω από 40 κιλά και δίνει μέχρι 133 χλμ αυτονομίας στο ECO mode, και περίπου 100 στο Sport. Μεταφέρεται εύξκολα με τα ροδάκια που έχει και πάντα υπάρχει και η δυνατότητα φόρτισης χωρίς να αφαιρεθεί από το σκούτερ.

Tα δύο αποκλειστικά χρώματα Tarifa Blue και Barcelona Grey

Όσον αφορά την εμφάνιση τα δύο αποκλειστικά χρώματα Tarifa Blue και Barcelona Grey, είναι τα χαρακτηριστικά του SEAT MÓ 125 Performance.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης