Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης
Μια μέθοδος για να επεκταθεί λίγο περισσότερο η βενζινοκίνητη εποχή, η οποία φαίνεται επίσης να μην έχει απασχολήσει πολύ τους κατασκευαστές ακόμα, είναι η τεχνολογία υβριδικών μοτοσυκλετών. Η Kawasaki είναι η μόνη εταιρεία που φαίνεται να ερευνά ενεργά την τεχνολογία, τόσο πολύ που έχει ένα λειτουργικό πρωτότυπο που θα είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει σε μόλις ένα ή δύο χρόνια.
Αλλά η αγορά μιας ολοκαίνουργιας υβριδικής μοτοσυκλέτας μπορεί να μην είναι στις ανάγκες όλων (ή στις δυνατότητες), και τι γίνεται με τις μυριάδες συμβατικών μοτοσυκλετών που κυκλοφορούν τώρα και μπορούν να πάρουν μια…επέκταση ζωής; Λοιπόν, ο προμηθευτής ανταλλακτικών αυτοκινήτων, Vitesco, μπορεί να έχει τη λύση. Έρχεται με τη μορφή ενός κιτ που μπαίνει πάνω στη μοτοσυκλέτα και που μπορούν να αγοράσουν οι αναβάτες και να το προσαρμόσουν στην υπάρχουσα βενζινοκίνητη μοτοσυκλέτα τους. Ομολογουμένως, δεν είναι η πιο εμφανίσιμη ή πιο κομψή λύση, αν και είναι μια ενδιαφέρουσα άποψη για τη συζήτηση γύρω από τα μελλοντικά καύσιμα.
Η μοτοσυκλέτα αναφέρεται ότι αναπτύχθηκε το 2021 και λέγεται ότι βρίσκεται τώρα στο στάδιο όπου μπορεί να μεταβεί απρόσκοπτα μεταξύ ηλεκτρικής ενέργειας και βενζίνης. Αποτελείται από έναν υπάρχοντα κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), μπαταρία, ηλεκτροκινητήρα, ελεγκτή ισχύος, ηλεκτρικό κιβώτιο ταχυτήτων, φυγόκεντρο συμπλέκτη και έναν ενεργοποιητή που εναλλάσσει τη μονάδα από μπαταρία σε ισχύ ICE.
Το σύστημα λειτουργεί όπως και στα αυτοκίνητα, εάν η ταχύτητα διατηρείται κάτω από τα 60 χλμ./ώρα, η ισχύς της μπαταρίας μπορεί να επεκτείνει την αυτονομία της μοτοσυκλέτας κατά σχεδόν 30 χιλιόμετρα. Μόλις φεύγετε από την πόλη, αλλάζετε το σύστημα σε υβριδική ισχύ και η μοτοσυκλέτα κινείται (σχεδόν) σαν μια συμβατική βενζινοκίνητη μοτοσυκλέτα.
Προφανώς ένα κιτ που απλά “βιδώνει” πάνω στη μοτοσυκλέτα δεν είναι τέλειο. Καθώς η μοτοσυκλέτα θα έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί ως βενζινοκίνητη, δεν είναι σχεδιασμένη για να χωρέσει όλα τα ηλεκτρονικά της Vitesco μέσα. Επιπλέον, ο χειρισμός της μοτοσυκλέτας πιθανότατα θα αλλάξει αρκετά, χάρη σε όλο αυτό το κιτ που θα βιδωθεί σε μια μοτοσυκλέτα που δεν είχε σχεδιαστεί αρχικά για αυτό.
Αλλά ακόμα και αν ληφθούν υπόψη όλα αυτά, δεν πιστεύουμε ότι η Vitesco θα νοιαστεί, και υπάρχει ένας καλός λόγος για αυτό. Αυτό δεν είναι ένα κιτ που θέλει να πουλήσει η εταιρεία σε αναβάτες για να τροποποιήσουν τις μοτοσυκλέτες τους στο σπίτι. Αυτό είναι μια απόδειξη της δυνατότητας εφαρμογής της ιδέας, επιτρέποντας στη Vitesco να επιδείξει την τεχνολογία της σε μια υπάρχουσα μοτοσυκλέτα, ανοίγοντας την πιθανότητα κάποιος μεγάλος κατασκευαστής να τους χτυπήσει την πόρτα για μια συνεργασία εάν/όταν ξεκινήσει η εποχή της υβριδικής μοτοσυκλέτας.