του Νεκτάριου Διατσίδη

 

Τι είναι τελικά το Italjet Dragster 700 Twin, ένα mega-scooter με προδιαγραφές μοτοσυκλέτας, ένα scooter που στοχεύει να κερδίσει την κορυφή της κατηγορίας ή κάτι ενδιάμεσο;
Με τελική μετάδοση αλυσίδας, χειροκίνητο συμπλέκτη και μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, είναι τελικά μια μοτοσυκλέτα επιδόσεων και όχι απλώς ένα σκούτερ;
Ήταν σίγουρα το προηγούμενο σκούτερ Dragster 559 Twin που τράβηξε πιο εύκολα την προσοχή στην EICMA του 2023. Οπότε φυσικά, όταν η Italjet είπε ότι θα έφτανε να βελτιώσει περισσότερο αυτό το γρήγορο σκούτερ με την έκδοση Dragster 700 Twin, το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από ένα γρήγορο σκούτερ.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Italjet, Massimo Tartarini, δεν θέλει να αποκαλείται πλέον σκούτερ. «Δεν μας αρέσει να το λέμε σκούτερ, αλλά τελικά οι τελικοί χρήστες θα αποφασίσουν αν το βλέπουν ως σκούτερ ή ως μοτοσυκλέτα».

Η Italjet ήταν από καιρό γνωστή για την κατασκευή σκούτερ, αλλά είναι αλήθεια ότι το Dragster 559 Twin και τώρα το Dragster 700 Twin είναι κάτι λίγο διαφορετικό από τα τυπικά σύγχρονα σκούτερ. Σε συνεντεύξεις που διεξήχθησαν την εποχή της αποκάλυψης του Dragster 559 Twin στην EICMA, ο Tartarini ανέφερε ότι προσωπικά του άρεσε να χρησιμοποιεί συμπλέκτη και να αλλάζει ταχύτητες σε μια μοτοσυκλέτα και είναι κάτι που ήθελε να ενσωματώσει στο σχεδιασμό του Dragster Twin. Έτσι, ενώ μοιράζονται μια οικογενειακή ομοιότητα με τα μικρότερα σκούτερ Dragster που έχουν κυκλοφορήσει προηγουμένως με το πλαίσιο χωροδυκτίωμα, το σύστημα μετάδοσης κίνησης τους είναι εντελώς διαφορετικό.
Δεν είναι σκούτερ, δεν είναι μοτοσυκλέτα, είναι κάτι που δεν θα καταλάβει κάποιος ποτέ, αν δεν είναι αναβάτης και απλά το κοιτάζει εμφανισιακά. Όλες οι λεπτομέρειες όμως από τα τεχνικά χαρακτηριστικά, μέχρι στιγμής μας δείχνουν ότι έχει επιδόσεις μοτοσυκλέτας. Ο κινητήρας είναι υδρόψυκτος, τετράχρονος, DOHC, εν σειρά δικύλινδρος με 8 βαλβίδες και αποδίδει 68 ίππους στις 8,500 σ.α.λ., μαζί με ροπή 70 Nm σε απροσδιόριστες στροφές. Επίσης, το βάρος με υγρά είναι στα 190 κιλά για το Dragster 700 Twin.

Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι η Factory Limited Edition λαμβάνει μια σειρά από αναβαθμίσεις σε σχέση με το βασικό μοντέλο που ξεπερνούν το ιδιαίτερο μαύρο και χρυσό εξωτερικό χρώμα. Τα σκούτερ αυτής της έκδοσης θα έχουν επίσης πλήρη εξάτμιση Akrapovič, εμπρός και πίσω αμορτισερ Öhlins, απροσδιόριστες αλλά «μοναδικές» δαγκάνες φρένων Brembo και κάλυμμα συμπλέκτη με διαφανές τμήμα.
Όπως αναφέρεται στην αρχική ανακοίνωση, η Italjet σχεδιάζει να ανοίξει το παράθυρο προπαραγγελίας σήμερα Παρασκευή 12 Ιουλίου 2024 στις 4 μ.μ. ώρα Ιταλίας. Δεν είναι ξεκάθαρο πόσα από αυτά τα σκούτερ Factory Limited Edition θα κατασκευαστούν, αλλά η εταιρεία λέει επίσης ότι θα κλείσει τις προπαραγγελίες στην EICMA φέτος, όταν η τελική μοτοσυκλέτα θα εκτεθεί στο περίπτερο της Italjet. Δηλαδή, εάν δεν ξεπεράσουν το καθορισμένο όριο στα διαθέσιμα σκούτερ πριν από αυτή την ημερομηνία.


Η τιμή των δύο εκδόσεων έχει ανακοινωθεί με το Factory Limited Edition στα 14,900 € και την απλή έκδοση στα 12,900 €. Μετά το Dragster 559 Twin, το Italjet Dragster 700 Twin είναι ένα σκούτερ με οδήγηση μοτοσυκλέτας και το σίγουρο είναι ότι οι άνθρωποι της Italjet κατασκεύασαν αυτό το σκούτερ που δεν θέλουν να λέγεται έτσι, με την καρδιά τους.