του Νεκτάριου Διατσίδη
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW λέει ότι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες δεν είναι έτοιμες να ανταγωνιστούν τις βενζινοκίνητες.
Υπάρχουν πλέον λάτρεις των EV γενικά και των EV μοτοσυκλετών ειδικότερα. Υπάρχει κάτι στον άνεμο που περνάει ορμητικά από το κράνος, ενώ ο κόσμος είναι παράξενα σιωπηλός. Και το γεγονός ότι μπορούμε να οδηγήσουμε σε ένα χωματόδρομο ή κάποια ορεινή διαδρομή και να κινηθούμε γρήγορα χωρίς να ενοχλήσουμε με τον θόρυβο είναι το καλύτερο. Αλλά ακόμη και ένας λάτρης των EV, μπορεί να παραδεχτεί ότι εξακολουθούν να έχουν τα προβλήματά τους.
Η παγκόσμια υποδομή φόρτισης είναι σε πολύ αρχικό στάδιο, αν και σύμφωνα με πληροφορίες βελτιώνεται όσο πιο γρήγορα γίνεται, τα ζητήματα εξόρυξης εξακολουθούν να υπάρχουν και αφθονούν οι κίνδυνοι εκρηκτικών πυρκαγιών, ενώ οι μπαταρίες κυρίως είναι πανάκριβες για την απόδοση που προσφέρουν και το πρόβλημα που στο μυαλό όλων εξακολουθεί να υφίσταται, είναι η αυτονομία.
Όλα αυτά έχουν επιβαρύνει πολύ τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο της BMW Motorrad, Markus Flasch, ο οποίος ανέλαβε πρόσφατα τη θέση του Markus Schramm. Και όλα τα παραπάνω, οδήγησαν τον Flasch να εγκαταλείψει την ηλεκτρική σπορ μοτοσυκλέτα της εταιρείας, την Vision DC Roadster, καθώς και να κάνει μερικά ενδιαφέροντα σχόλια για το μέλλον των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών της BMW στην πρεμιέρα της R 20 Concept στο Ville d’Este.
«Υπάρχει μια λογική και μια συναισθηματική πλευρά της απάντησης», λέει ο Flasch, προσθέτοντας: «Η λογική πλευρά είναι ότι όταν εξετάσαμε τα γεγονότα και τα στοιχεία της [Vision DC Roadster], ήταν αρκετά ώριμη στην ανάπτυξή της. Αλλά ήταν απλά λιγότερο ανταγωνιστική με μία μοτοσυκλέτα όπως η M 1000 RR. Και μετά εξετάσαμε τον τρόπο με τον οποίο πηγαίνει η επιχείρηση, καθώς και οι ανταγωνιστές, ενώ έχουμε το 77% της συνολικής αγοράς ηλεκτρικών μοτοσυκλετών [που καλύπτεται] με τα ηλεκτρικά σκούτερ μας CE 04 και CE 02. Γιατί λοιπόν να επενδύσω τα χρήματα της BMW στο να φτιάξω μια μοτοσυκλέτα για να μπει κρυφά στο υπόλοιπο 23%»; είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος, προσθέτοντας: «Δεν έχει νόημα τώρα, ίσως αργότερα». Αλλά ο Flasch προχώρησε ακόμη πιο πολύ, προσθέτοντας: «Και μετά το συναισθηματικό μέρος αν μιλήσεις με αναβάτες, είναι ότι δεν βρήκα κανέναν που να λέει ότι θα ξόδευε 30,000 € σε μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα για να κάνει βόλτα γύρω από μία λίμνη ή να ανέβει στο βουνό. Κανείς δεν θα έλεγε ταξιδεύω στο Βόρειο Ακρωτήριο της Ευρώπης. Η μοτοσυκλέτα έχει να κάνει τόσο με την ελευθερία και την ανεξαρτησία που δεν έχει νόημα αυτή τη στιγμή [για μία EV]».
Αυτό είναι αρκετά οριστικό, καθώς και αρκετά ειλικρινές για έναν CEO. Οι περισσότεροι άλλοι πιθανότατα θα έπαιζαν τα χαρτιά τους πιο κλειστά, ειδικά με μελλοντικά προϊόντα. Αλλά οι δηλώσεις του Flasch δεν είναι απαραίτητα λάθος. Επειδή, ναι, πρέπει να έχουμε ηλεκτρικά οχήματα για να περιορίσουμε το μικρό ποσοστό που γενικά τα οχήματα ρυπαίνουν και να μειώσουμε τις επιπτώσεις μας στο περιβάλλον μας. Αλλά δεν μπορείς να κάνεις τους ανθρώπους να υιοθετήσουν τέτοιες τεχνολογίες όταν η τεχνολογία δεν μπορεί να ανταγωνιστεί αυτή που έχει ήδη καλύτερη απόδοση, ούτε να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα σε σύγκριση με τις υπάρχουσες μοτοσυκλέτες τους που προσφέρουν περισσότερα. Τόσο απλά…