του Νεκτάριου Διατσίδη
Πώς θα μπορούσαν να αλλάξουν τα δεδομένα;
Υπάρχουν κάποιες συμφωνίες που μπορούν να γίνουν με τους Κινέζους και είναι μόνο θέμα χρόνου για τις εταιρείες να συμβεί αυτό. Η Yamaha έχοντας κοινοπραξίες αυτού του τύπου, δεν είναι καινούργια σε αυτή την τακτική, δεδομένου ότι υπάρχουν 31 χρόνια συνεργασίας με κινεζικές μάρκες. Η νέα συμφωνία είναι με την CFMoto. Η εταιρεία αυτή σίγουρα δεν είναι άγνωστη επειδή παράγει μοτοσυκλέτες υψηλού επιπέδου, δεδομένων των επιτυχιών που σημειώθηκαν χάρη στη συνεργασία της με την KTM.
Η είδηση είναι επομένως ότι η CFMoto θα αναλάβει αυτή τη νέα συνεργασία, έχοντας αποκτήσει τις μετοχές της Jianshe, ενός προηγούμενου εμπορικού εταίρου που παράγει μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού στην Κίνα για περισσότερα από 20 χρόνια, αν και με μικρή επιτυχία. Η νέα συνεργασία, που ονομάζεται Zhuzhou CF Motor Co. Ltd., θα πρέπει να φέρει μια πνοή φρέσκου αέρα στη βιομηχανία. Η CFMoto κατέχει πλέον το 50% των μετοχών και στη συνέχεια μοιράζεται τη συνεργασία με τη Yamaha για 44,23%, ενώ το υπόλοιπο 5,77% είναι ιδιοκτησία της Tair Yea Limited (με έδρα το Χονγκ Κονγκ).
Με αυτή τη νέα συνεργασία, υπάρχει πολλή περιέργεια γύρω από το θέμα των κινητήρων. Και οι δύο μάρκες, η Yamaha και η CFMoto, είναι σε θέση να παράγουν κινητήρες μεγάλου κυβισμού. Πώς θα εξελιχθεί αυτή η πορεία; Θα αλλάξει η αγορά; Υπάρχει μήπως κάτι όσον αφορά την παραγωγή υβριδικών μοντέλων ή ηλεκτροκινητήρων… ή κινητήρων με το περίφημο υδρογόνο; Θα δούμε στο εγγύς μέλλον.