Του Δημήτρη Διατσίδη
Η Top 1 Ack Attack είναι μια αμερικανική προσπάθεια για την κατάρριψη του Παγκοσμίου Ρεκόρ Tαχύτητας σε δύο τροχούς, ένα ρεκόρ που έχει η ίδια, με την κατασκευή της ειδικής μοτοσυκλέτας, με δύο κινητήρες από Suzuki Hayabusa, που το 2010, σημείωσε 376.363 μίλια/ώρα (605.698 χλμ/ώρα) στο Bonneville Speedway.
Το 2017 η ομάδα ταξίδεψε στην Βολιβία, σε υψόμετρο 3,656 μ., στην έρημο αλατιού Salar de Uyuni, που οι συνθήκες θεωρούνται ιδανικές για επίτευξη τέτοιων ταχυτήτων. Ένα μηχανικό πρόβλημα δεν επέτρεψε στην ομάδα να πετύχει το στόχο της που ήταν τα 400 μίλια/ώρα (644 χλμ/ώρα), έτσι τώρα ανακοινώθηκε ότι η προσπάθεια θα γίνει φέτος από τις 16 έως τις 21 Αυγούστου στο ίδιο σημείο, που πέρα από τη μικρή αεροδυναμική αντίσταση που προσφέρει λόγω του υψομέτρου, χαρακτηρίζεται από απουσία ανέμων εκείνη την εποχή και έχει και μεγάλες διαφυγές σε περίπτωση ατυχήματος.
Ο Αρχιμηχανικός Mike Akatiff και ο πιο ταχύς οδηγός μοτοσυκλέτας στον κόσμο, ο Rocky Robinson που έχουν το ρεκόρ του 2010 και έκαναν την προσπάθεια το 2017, είναι έτοιμοι για την πρόκληση των Βολιβιανών Άνδεων.
Τα δύο μοτέρ της Hayabusa των 1,299 κ.εκ. το καθένα, με τη βοήθεια τούρμπο Garrett, με intercooler ξηρού πάγου, αποδίδουν περίπου 1000 ίππους και περιβάλλονται από πλαίσιο από σωλήνες χρωμομολυβδενίου, ενώ το φέρινγκ έχει τη μορφή σφαίρας.
“Τα ρεκόρ είναι για να σπάνε – ειδικά τα ρεκόρ για ταχύτητα πάνω στη Γη”, λέει ο Robinson. “Στα χαρτιά είμαστε ικανοί να το κάνουμε, αλλά είναι τόσο δύσκολο πράγμα το να το κάνεις. Δεν ήταν ποτέ τόσο εύκολο”, σχολιάζει ο οδηγός που το 2006 είχε πετύχει 342.797 μίλια/ώρα και το 2007 στην προσπάθειά του να σπάσει εκείνο το ρεκόρ έπεσε με περισσότερα από 320 μίλια/ώρα και σώθηκε παρά τις 16 τούμπες της “μοτοσυκλέτας”. Το 2008 έκανε τα 350.884 μίλια/ώρα, το ρεκόρ που έσπασε το 2010 και παραμένει μέχρι τώρα το Παγκόσμιο Ρεκόρ Ταχύτητας. Για να δούμε τι θα γίνει φέτος…
Δείτε το βίντεο της προηγούμενης προσπάθειας: