Επιμέλεια: Δημήτρης Διατσίδης

 

Με την τελευταία της έκδοση, την R 1300 GS Adventure του 2025, η BMW ανέπτυξε μια μοτοσυκλέτα με στόχο την παγκόσμια κυριαρχία, αν ο σκοπός είναι το οδικό ταξίδι. Βέβαια υπάρχουν αμέτρητες μοτοσυκλέτες που ταιριάζουν στις ανάγκες του κάθε αναβάτη. Αλλά αν κάποιος θέλει να πάει μακριά, να διασχίσει ηπείρους και να φτάσει σε έρημα σημεία του κόσμου γενικά, υπάρχει μόνο μία επιλογή: οι μοτοσυκλέτες R GS Adventure της BMW, λέει η Γερμανική εταιρία.

Οι Βαυαροί έβαλαν ότι υπάρχει διαθέσιμο από πλευράς εξοπλισμού στην R 1300 GS Adventure.Σε πρώτο στάδιο σχεδιάστηκε το μεγαλύτερο ντεπόζιτο καυσίμου που έχουμε συναντήσει ποτέ σε μοτοσυκλέτα παραγωγής. Η R 1300 GS Adventure διατηρεί τον στάνταρ κινητήρα boxer της R 1300, που παράγει 145 ίππους και 149Nm ροπής, τον πιο ισχυρό κινητήρα boxer παραγωγής που έχει κατασκευάσει ποτέ η μάρκα. Ωστόσο, η BMW θα προσφέρει την R 1300 GS Adventure είτε με στάνταρ μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων είτε με το νέο Automated Shift Assistant (ASA) της BMW.

Σύμφωνα με την BMW, «με το νέο Automated Shift Assistant (ASA), η BMW Motorrad προσφέρει μια καινοτόμο τεχνική λύση για να κάνει τη μοτοσυκλέτα ευκολότερη και πιο άνετη με τον αυτόματο συμπλέκτη και την αλλαγή ταχυτήτων, χωρίς να θυσιάζεται η δυναμική της αλλαγής ταχυτήτων», προσθέτοντας, «το Automated Shift Assistant είναι ένας έξυπνος λειτουργικός σχεδιασμός στον οποίο δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενα συστήματα αυτοματοποιούν τον συμπλέκτη και την αλλαγή ταχυτήτων του κιβωτίου με τη διαφορά από ένα συμβατικό σύστημα υποβοήθησης αλλαγής ταχυτήτων, ότι δεν χρειάζεται χειροκίνητο χειρισμό. Η εκκίνηση, το σταμάτημα και οι ελιγμοί γίνονται απλές διαδικασίες με το Automated Shift Assistant».

Το concept είναι ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων για την adventure μοτοσυκλέτα, μια τάση που γίνεται όλο και πιο κοινή, όπως είχε δείξει η Honda στο παρελθόν, και η KTM και η Yamaha αναπτύσσουν αυτήν τη στιγμή. Είναι επίσης λογικό για την R 1300 GS Adventure, καθώς μειώνει την πολυπλοκότητα του χειρισμού μιας τόσο μεγάλης μοτοσυκλέτας, καθώς και μειώνει την κούραση όταν ο αναβάτης της θα θέλει να πραγματοποιήσει μεγάλες περιπέτειες.

Για τον σκοπό αυτό, η BMW έδωσε ένα πλήθος τεχνολογιών στην R 1300 GS Adventure για να προχωρήσει ακόμη περισσότερο αυτή τη μείωση. Διαθέτετε εκκίνηση σε ανηφόρα, ημι-ενεργή ηλεκτρονική ανάρτηση, προσαρμοζόμενο έλεγχο ύψους που διευκολύνει την άνοδο και την αποβίβαση, καθώς και την ανύψωση του κέντρου βάρους στην οδήγηση, προσαρμοζόμενο προβολέα, ενεργό cruiser control, μπροστινή προειδοποίηση σύγκρουσης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, ενσωματωμένες υποδοχές USB-C και 12 volt, οθόνη TFT 6,5 ιντσών και λειτουργίες «Έξυπνης Κλήσης Έκτακτης Ανάγκης» σε περίπτωση που χρειαστεί βοήθεια. Υπάρχουν επίσης πράγματα που έχουν γίνει στάνταρ στις περισσότερες μοτοσυκλέτες αυτές τις μέρες, όπως ο διακόπτης ABS, ο έλεγχος πρόσφυσης πολλαπλών λειτουργιών, οι διαφορετικοί τρόποι οδήγησης για βρεγμένο δρόμο, χώμα και άλλες περιπτώσεις, αμορτισέρ (σταμπιλιζατέρ) τιμονιού, θερμαινόμενα grips, αισθητήρας πίεσης ελαστικών TPMS, ρυθμιζόμενη ζελατίνα, σχάρα αποσκευών και πολλά άλλα.

Και δεδομένου ότι μιλάμε για την BMW, υπάρχει επίσης μια λίστα προαιρετικού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων σφυρήλατων τροχών enduro, ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, αποστάτες ανύψωσης τιμονιού, ελαστικά εκτός δρόμου και διαφορετικές εξατμίσεις. Ουσιαστικά, λοιπόν, όλα όσα θα χρειαζόταν ο αναβάτης που θα ήθελε για να ταξιδέψει στην άγρια ​​φύση της Ασίας, της Αφρικής, ακόμα και της Βόρειας και Νότιας Αμερικής.

Το ντεπόζιτο καυσίμου έχει χωρητικότητα 30 λίτρων και με ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου 4.9 λίτρα/100χλμ., η αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 600 χιλιόμετρα.       .
Αυτό σημαίνει ότι με την πλήρωση μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, η αυτονομία δεν συγκρίνεται με αυτή μιας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας και δεν θα είναι δυνατόν στο μέλλον να φτάσουν οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες σε τόσο μεγάλα νούμερα αυτονομίας, ενώ οι υποδομές φόρτισης αλλά και οι χρόνοι φόρτισης είναι μεγάλα προβλήματα που δεν ταιριάζουν στην κατηγορία της περιπέτειας, παρά μόνο μας βάζουν σε περιπέτειες.

«Η εμφάνιση της νέας BMW R 1300 GS Adventure είναι βέβαιο ότι θα τραβήξει την προσοχή», λέει ο Christof Lischka, Επικεφαλής Ανάπτυξης BMW Motorrad, προσθέτοντας: «Η μεγάλη GS δεν είναι μόνο οπτικά διαφορετική από το σχεδόν φινετσάτο μικρότερο αδερφάκι της. Ποτέ άλλοτε δεν υπήρχε τέτοια άνεση στη σέλα, αυτή η εργονομία και η προστασία από τον αέρα και τις καιρικές συνθήκες που συνδυάζονται τόσο αρμονικά με τον ακριβή χειρισμό, την εξαιρετική άνεση στην ανάρτηση και την ομαλή λειτουργία. Η νέα BMW R 1300 GS Adventure έχει θέσει ως στόχο να γίνει το σημείο αναφοράς για μεγάλες μοτοσυκλέτες».

Κινητήρας
Ονομαστική ισχύς: 107 kW (145 hp) στις 7.750 σ.α.λ.
Τύπος κατασκευής: Υδρο/ελαιόψυκτος τετρακύλινδρος, τετράχρονος κινητήρας, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο
Διάμετρος x διαδρομή: 106,5 mm x 73 mm
Κυβισμός: 1.300 ccm
Μέγιστη ροπή: 149 Nm στις 6.500 σ.α.λ.
Σχέση συμπίεσης: 13,3 : 1
Τροφοδοσία καυσίμου: Ηλεκτρονικός ψεκασμός στον προθάλαμο
Προδιαγραφές εκπομπής καυσαερίων EU 5
Επιδόσεις / Κατανάλωση
Τελική ταχύτητα πάνω από 200 km/h
Κατανάλωση ανά 100 km κατά WMTC: 4,9 l
Εκπομπές CO2 κατά WMTC: 113 g/km
Τύπος καυσίμου; Σούπερ αμόλυβδη (μέγ. 15% αιθανόλη, E15), 95 ROZ/RON, 90 AKI
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 3,4 s

Ηλεκτρικό σύστημα
Εναλλάκτης: Τριφασικός εναλλάκτης 650 W (ονομαστική ισχύς)
Μπαταρία: 12V / 14 Ah, μπαταρία AGM, δεν χρειάζεται συντήρηση

Μετάδοση ισχύος
Συμπλέκτης: Υγρός πολύδισκος, λειτουργία Anti-Hopping, υδραυλικά ενεργοποιούμενος
Κιβώτιο ταχυτήτων: Κιβώτιο 6 ταχυτήτων συνεχούς εμπλοκής, ενσωματωμένο στον στροφαλοθάλαμο
Δευτερεύουσα μετάδοση: Με άξονα
Έλεγχος πρόσφυσης: Δυναμικός Έλεγχος Πρόσφυσης (DTC)

Αναρτήσεις / Φρένα
Πλαίσιο: Πλαίσιο δύο τμημάτων αποτελούμενο από το κύριο πλαίσιο και το βιδωμένο επάνω του πίσω πλαίσιο, κινητήρας ως φέρον στοιχείο
Θέση μπροστινού τροχού / ανάρτηση: BMW Motorrad EVO-Telelever, αποσύζευξη κλίσης τιμονιού μέσω εύκαμπτου στοιχείου, κεντρικό γόνατο ανάρτησης DSA
Θέση πίσω τροχού / ανάρτηση: BMW Motorrad EVO-Paralever, ψαλίδι μονού βραχίονα χύτευσης αλουμινίου, ενιαίος άξονας έδρασης ψαλιδιού, κεντρικό γόνατο ανάρτησης DSA, αντιστάθμιση φορτίου
Διαδρομή ανάρτησης μπροστά / πίσω: 210 mm / 220 mm
Μεταξόνιο 1.534 mm
Κάστερ 118,8 mm
Γωνία τιμονιού 63,8 °
Τροχοί: Cross Ακτινωτοί τροχοί
Διαστάσεις ζάντας μπροστά: 3,00 x 19“
Διαστάσεις ζάντας πίσω: 4,50 x 17“
Ελαστικό μπροστά 120/70 R19
Ελαστικό πίσω 170/60 R17
Φρένο μπροστά: Διπλό δισκόφρενο, ημιπλωτοί δίσκοι φρένων, διαμέτρου 310 mm, ακτινική δαγκάνα φρένων 4 εμβόλων
Φρένο πίσω: Μονό δισκόφρενο, βιδωμένο στο χείλος του δίσκου, διάμετρος 285 mm, πλωτήδαγκάνα 2 εμβόλων
ABS: Πλήρες ενσωματωμένο ABS Pro της BMW Motorrad (βελτιστοποιημένη γωνία κλίσης)

Διαστάσεις / Βάρη
Ύψος σέλας σε απόβαρο: 870 mm / 890 mm
Εσωτερική καμπύλη ποδιών σε απόβαρο; 1.840 mm / 1.980 mm
Ωφέλιμη χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 30 l
Ρεζέρβα: περίπου 4 l
Μήκος 2.280 mm (επάνω από τον λασπωτήρα)
Ύψος 1.588 mm (επάνω από τη ζελατίνα, σε βάρος κενό DIN)
Πλάτος 1.012 mm (επάνω από τις χούφτες προστασίας)
Επιτρεπόμενο συνολικό βάρος 485 kg
Φορτίο (με βασικό εξοπλισμό) 217 kg
Απόβαρο σε ετοιμότητα για οδήγηση, γεμάτο ρεζερβουάρ 269 kg(1)
1) Σύμφωνα με τον Κανονισμό (EE) 168/2013, με όλα τα μέσα λειτουργίας, ανεφοδιασμένη τουλάχιστον στο 90% της ωφέλιμης χωρητικότητας του ρεζερβουάρ.

Εξοπλισμός
Στάνταρ εξοπλισμός
Θερμαινόμενα γκριπ
Ρύθμιση ταχύτητας κίνησης DCC
RDC
Keyless Ride
Διευρυμένο προστατευτικό για τα χέρια με ενσωματωμένο φλας
Πρόσθετοι προβολείς
Ηλεκτρονική ανάρτηση DAS με αντιστάθμιση φορτίου
Πολύπλευρες δυνατότητες στερέωσης για αξεσουάρ
Προαιρετικός εξοπλισμός
Προσαρμοζόμενη ρύθμιση ύψους οχήματος άνεσης
Αυτοματοποιημένη υποβοήθηση αλλαγής ταχύτητας
Riding Assistant με αισθητήρες ραντάρ
Σφυρήλατοι τροχοί Enduro
Πακέτο Enduro Pro
Στήριγμα βαλίτσας topcase με ηλεκτρική διεπαφή
Τιμόνι άνεσης
Διπλό σιλανσιέ

Ειδικά εξαρτήματα
Βαλίτσα αλουμινίου
Διεύρυνση όγκου αποσκευών για βαλίτσα αλουμινίου
Βαλίτσα topcase αλουμινίου με ηλεκτρική διεπαφή
Πλάκα αποσκευών για σέλα συνεπιβάτη
Σάκος ρεζερβουάρ
Διάφορες θήκες αποσκευών
Προστατευτικό προβολέα
Προσθήκη σπόιλερ για ζελατίνα