Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ειναι πραγματικά εντυποσιακό το γεγονός οτι αρκετά από τα ηλεκτρονικά συστήματα που χρησιμοποιούνε σήμερα σε μοτοσυκλέτες παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά από τη Ducati, η οποία με τα χρόνια έχει κερδίσει τη θέση ως μιας από τις πιο εξελιγμένες εταιρείες Μοτοσυκλετών.

Συστήματα που προσφέρουν πρόσθετη ασφάλεια και άνεση στην οδήγηση όπως το Electronic Engine Brake Management, όργανα TFT, Electronic Engine Brake Management, Full-LED προβολέας, Adaptive Cruise Control/Blind Spot Detection και αρκετά άλλα.   

Χάρη στις επενδύσεις στην in house έρευνα και ανάπτυξη άλλα και τη μεταφορά λύσεων και τεχνογνωσίας από τον χώρο των αγώνων σήμερα η Ducati αποτελεί τεχνολογικό σημείο αναφοράς στην εφαρμογή των ηλεκτρονικών βοηθημάτων

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Τα ηλεκτρονικά διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο, και ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο, ειδικά τα τελευταία 15 χρόνια, η Ducati επενδύει καθημερινά στην ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ηλεκτρονικές λύσεις καθιστούν δυνατό το ραφινάρισμα του χαρακτήρα κάθε μοτοσυκλέτας σύμφωνα με την χρήση για την οποία προορίζεται: είτε για να εξασφαλίσει την καλύτερη απόδοση στην πίστα με την Panigale V4, είτε για να προσφέρει το πιο άνετο και συναρπαστικό ταξίδι με τη Multistrada V4.

Χάρη σε αυτή τη φιλοσοφία, στο πέρασμα των χρόνων η Ducati παρουσίασε πολλές από τις λύσεις που αργότερα έγιναν μέρος του βασικού εξοπλισμού σε μοτοσυκλέτες διάφορων κατηγοριών

Οι καινοτομίες που εισήγαγε η Ducati

Το 2008, με την 1098R, η Ducati ήταν ο πρώτος κατασκευαστής μοτοσυκλετών που εισήγαγε το Traction Control σε μια μοτοσυκλέτα, ανεβάζοντας τον πήχυ όσον αφορά στην απόδοση και την ασφάλεια των super sport μοτοσυκλετών.

Μόλις ένα χρόνο αργότερα, ο προβολέας LED που παρουσιάστηκε στη Streetfighter 1100 αποτέλεσε μια ακόμα παγκόσμια πρώτη για τη Ducati.

Το 2010, η εταιρεία παρουσίασε την πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που «άλλαζε χαρακτήρα» χάρη στην παρουσία των Riding Modes: τη Multistrada 1200 S.

Άλλες ηλεκτρονικές καινοτομίες που εισήγαγε η Ducati περιλαμβάνουν τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων TFT στη Diavel, το 2011, ακόμα ένα παράδειγμα μιας τεχνικής λύσης που έχει γίνει πλέον στάνταρ για μοτοσυκλέτες σε κάθε κατηγορία.

Το 2012, η 1199 Panigale, η οποία έλαβε το βραβείο σχεδιασμού Compasso d’Oro, σηματοδότησε την εισαγωγή στο χώρο της μοτοσυκλέτας των Full-LED φωτιστικών σωμάτων και της ηλεκτρονικής διαχείρισης πέδησης από τον κινητήρα.

Δεδομένου ότι η ασφάλεια αποτελεί μια πολύ σημαντική αξία για τη Ducati, το 2014 ο κατασκευαστής από το Borgo Panigale, από κοινού με την Dainese, παρουσίασαν την πρώτη μοτοσυκλέτα με ενσωματωμένο σύστημα που επικοινωνούσε με τον αερόσακο στο μπουφάν του αναβάτη: τη Multistrada 1200 Touring D|Air. Εκείνη την εποχή, τα συστήματα αερόσακων δεν εξασφάλιζαν τα σημερινά πρότυπα ασφαλείας, την ίδια στιγμή που το εξελιγμένο σύστημα της Multistrada 1200 Touring D|Air έστελνε το σήμα ενεργοποίησης σε μόλις 20 ms σε περίπτωση σύγκρουσης ή ολίσθησης.

Το 2018 η Ducati παρουσίασε το σύστημα Slide By Brake που επιτρέπει την ελεγχόμενη ολίσθηση ισχύος κατά την πέδηση στην Panigale V4, ενώ το 2020, με τη Multistrada V4, η Ducati ήταν ο πρώτος κατασκευαστής μοτοσυκλετών που εισήγαγε το ραντάρ στον κόσμο των δύο τροχών, κάτι που επέτρεψε την εφαρμογή των συστημάτων Adaptive Cruise Control και Blind Spot Detection.

Το 2023 ακολούθησε η εκτεταμένη απενεργοποίηση κυλίνδρων στη Multistrada V4 Rally, ένα εξελιγμένο σύστημα που, σβήνοντας τους δύο πίσω κυλίνδρους του κινητήρα, μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τη θερμότητα. Αυτές είναι οι καινοτομίες που εισήγαγε η Ducati στον κόσμο των δύο τροχών, πολλές από τις οποίες είναι πλέον στάνταρ σε μοτοσυκλέτες «άνω των 500 κ.εκ.». (link).

Καινοτομίες που εισήγαγε η Ducati ως παγκόσμιες πρωτιές:

• 2008, DTC Traction Control – 1098 R

• 2009, προβολέας LED – Streetfighter 1100

• 2010, Riding Modes – Multistrada 1200 S

• 2011, ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων TFT – Diavel

• 2012, Electronic Engine Brake Management (EBC) – Panigale 1199

• 2012, Full-LED προβολέας – Panigale 1199

• 2021, Adaptive Cruise Control/Blind Spot Detection – Multistrada V4

• 2023, Εκτεταμένη Απενεργοποίηση Κυλίνδρων – Multistrada V4 Rally

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης