του Νεκτάριου Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για όσους αναζητούν μία απόλυτη μοτοσυκλέτα που συγκεντρώνει τα βλέμματα τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, η λύση έρχεται από Ιταλία και Ιαπωνία …μαζί!

Το 2022, η Bimota αποκάλυψε την Tera ως πρωτότυπο και έδειξε ένα σημάδι ότι είχε σχέδια να προχωρήσει πέρα από την κατηγορία των σπορ μοτοσυκλετών και στον κόσμο της περιπέτειας. Τώρα, στην EICMA 2023, η μοτοσυκλέτα έχει γίνει πραγματικότητα και έχει αποκαλυφθεί σε όλο της το μεγαλείο. Είναι ενδιαφέρον ότι η Bimota κατάφερε να πάρει το κομψό και περίεργο στυλ της από τις σπορ μοτοσυκλέτες της, όπως στην Tesi, και να το επαναλάβει σε ένα μοντέλο adventure.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ακριβώς όπως η Bimota Tesi H2, η νέα Tera χρησιμοποιεί επίσης την τεχνολογία του Ιάπωνα κατασκευαστή Kawasaki, ο οποίος κατέχει το 49.9% της Ιταλικής εταιρίας. Στην καρδιά της βρίσκεται ο εν σειρά τετρακύλινδρος κινητήρας των 999 κ.εκ., υγρόψυκτος, με ψεκασμό καυσίμου και με υπερσυμπιεστή. Το αποτέλεσμα εδώ είναι μία μοτοσυκλέτα που αντλεί μια ισχύ 197 ίππων και 137 Nm ροπής. Φυσικά, με τόση ισχύ, η Bimota έχει φροντίσει ώστε η Tera να είναι εξοπλισμένη με ότι χρειάζεται για να χειριστεί αυτήν την απόδοση. Η ανάρτηση αποτελείται από ένα μοναδικό μπροστινό άκρο δανεισμένο από την Tesi με ένα αμορτισέρ Ohlins TTX 36 με φόρτιση αερίου με εξωτερικό ρεζερβουάρ. Παρόμοια διάταξη αναλαμβάνει καθήκοντα ανάρτησης και στο πίσω μέρος.

Για τη ρύθμιση της ανάρτησης της Tera, η Bimota προσφέρει επίσης ένα προαιρετικό σύστημα ημι-ενεργητικής ανάρτησης από τη Marzocchi, το οποίο ενισχύει επίσης τη διαδρομή των τροχών στα 145 mm και 165 mm μπροστά και πίσω αντίστοιχα. Το στάνταρ σύστημα Ohlins προσφέρει διαδρομή ανάρτησης 114 mm και 135 mm μπροστά και πίσω αντίστοιχα.

Με σχεδόν 200 ίππους, είναι αυτονόητο ότι η Tera θα πρέπει να μπορεί να σταματήσει αμέσως. Η μοτοσυκλέτα είναι εξοπλισμένη με σύστημα πέδησης Brembo και με το σύστημα φρένων (KIBS) της Kawasaki. Στον εμπρός τροχό υπάρχουν δύο τετραπίστονες δαγκάνες Brembo Stylema με δίσκους 330 χιλιοστών, ενώ στον πίσω χρησιμοποιείται μια δαγκάνα δύο εμβόλων.

Καθώς η τεχνολογία και οι επιδόσεις είναι σε υψηλό επίπεδο, η προσοχή μας πέφτει στο στυλ της Tera. Όπως όλα τα άλλα μοντέλα της Bimota, η Tera ξεχωρίζει χάρη στον άγριο σχεδιασμό της, με μοναδικό μπροστινό άκρο και απειλητική όψη. Η μοτοσυκλέτα έχει πολύ μυώδη σχεδίαση με μεγάλο όγκο συγκεντρωμένο στο μπροστινό μέρος. Η Bimota Tera θα πωλείται επίσης σε δύο εκδόσεις – μία σε κόκκινο και με ελαστικά τουρισμού που εστιάζουν στο δρόμο και μια άλλη πιο περιπετειώδη έκδοση σε χακί και εξοπλισμένη με ενσωματωμένες πλαϊνές θήκες.

Φυσικά, για μια τόσο αποκλειστική μοτοσυκλέτα όσο η νέα Bimota Tera δεν έχει ακόμη αποκαλυφθεί με επίσημες πληροφορίες ποια θα είναι η διαθεσιμότητα του νέου μοντέλου.
Η τεχνολογία αυτής της μοτοσυκλέτας και το μπροστινό σύστημα ανάρτησης έχουν πολύ ενδιαφέρον από πλευράς λειτουργικότητας και αναμένουμε τις πρώτες δοκιμές που θα δείξουν την αποτελεσματικότητα στο δρόμο αλλά και εκτός δρόμου.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης