του Νεκτάριου Διατσίδη
Η Moto Guzzi διαθέτει την Stelvio Duecento Tributo με νέα χρώματα και περισσότερη τεχνολογία από ποτέ.
Το Stelvio Pass είναι ένα ορεινό πέρασμα στις Άλπεις της βόρεια Ιταλίας με καλό οδόστρωμα και ύψος που φτάνει τα 2,758 μέτρα, ένας δρόμος που λίγο πολύ όλοι οι μοτοσυκλετιστές έχουν ακούσει. Είναι ένας από τους πιο διασκεδαστικούς δρόμους, με αλλαγές υψομέτρου και εκπληκτική θέα. Η τέλεια διαδρομή για μοτοσυκλετιστές που αναζητούν την αδρεναλίνη, όπως σχεδόν όλοι.
H Stelvio Duecento Tributo έχει μια αποκλειστική εμφάνιση με τον πληρέστερο βασικό εξοπλισμό στην γκάμα της Moto Guzzi και αποτίει φόρο τιμής στο θρυλικό πέρασμα των Δολομιτικών Άλπεων, που άνοιξε το 1825. Ανεβαίνοντας στο μέγιστο υψόμετρο, με 88 φουρκέτες και στροφές, αυτός ο απίστευτος δρόμος αντιπροσωπεύει τόσο ένα όνειρο όσο και μια πρόκληση.
Και πράγματι, το Stelvio Pass έχει γίνει σχεδόν συνώνυμο με τους κατασκευαστές μοτοσυκλετών της Ιταλίας. Στην πραγματικότητα, για την συγκεκριμένη Moto Guzzi, είναι τόσο σημαντικό που αποφάσισαν να ονομάσουν μια ολόκληρη σειρά μοντέλων από το ορεινό πέρασμα: την Stelvio adventure-tourer. Το όνομα Stelvio αναζωογονήθηκε πρόσφατα, και επανήλθε στην αγορά μοτοσυκλετών στα τέλη του 2023. Και τώρα, για το μοντέλο του 2025, η Moto Guzzi λάνσαρε την Stelvio Duecento Tributo, ένα μοντέλο ειδικής έκδοσης που σχεδιάστηκε για να αποτίει φόρο τιμής στην 200ή επέτειο του περάσματος Stelvio.
Μόνο 2,758 από αυτά τα μοντέλα θα παραχθούν ποτέ, και αυτός ο αριθμός είναι ένα νεύμα στο υψόμετρο του δρόμου, το οποίο είναι 2,578 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η Stelvio Duecento Tributo έχει έναν αριθμό παραγωγής χαραγμένο στο τιμόνι. Φυσικά, αποκτά επίσης ένα εντυπωσιακό χρώμα που αποτελείται από λευκά, κόκκινα και μπλε στοιχεία. Η Moto Guzzi λέει ότι το χρώμα έχει σκοπό να περικλείει τις στροφές του Stelvio Pass, ενώ οι συντεταγμένες στο φέρινγκ της μοτοσυκλέτας της δίνουν μια περιπετειώδη αίσθηση με ωραίο στυλ, καθώς η Moto Guzzi κατάφερε να κρατήσει την μοτοσυκλέτα κομψή, αλλά και σπορ.
Πέρα από την αισθητική, ωστόσο, η Moto Guzzi συνεχίζει τη μαξιμαλιστική της προσέγγιση με τα χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας. Υπάρχει πολύ περισσότερη τεχνολογία από ό,τι ζήτησε κανείς. Για αρχή, υπάρχει ένα σύστημα 4D ραντάρ από την Piaggio Fast Forward που χειρίζεται χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως Προειδοποίηση πρόσκρουσης προς τα εμπρός, πληροφορίες τυφλού σημείου και υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας. Θερμαινόμενα γκριπ και σέλα διατίθενται στάνταρ, ενώ υπάρχει ακόμη και ενσωματωμένο TPMS, ενώ διαθέτει ένα ενσωματωμένο σύστημα πολυμέσων για smartphone.
Αυτό που κάνει την Stelvio Duecento Tributo ακόμη καλύτερη στην οδική συμπεριφορά όμως και ιδιαίτερα στις κλειστές στροφές, είναι η διαμήκης τοποθέτηση του V2 κινητήρα των 1,042 κ.εκ. ο οποίος όταν είναι σε χαμηλές ταχύτητες της μοτοσυκλέτας αλλά με υψηλές στροφές του κινητήρα, 1η ή 2η ταχύτητα στο κιβώτιο, δημιουργεί τα γυροσκοπικά φαινόμενα σταθερότητας κυρίως ως προς τον διαμήκη άξονα και όχι ως προς τον εγκάρσιο, με αποτέλεσμα να αφήνει τη μοτοσυκλέτα να αλλάζει πιο γρήγορα κατεύθυνση σε σύγκριση με τις μοτοσυκλέτες που έχουν τον κινητήρα τοποθετημένο εγκάρσια. Και αυτό σημαίνει ότι η Stelvio Duecento Tributo ταιριάζει απόλυτα στις απαιτήσεις του Stelvio Pass, δίνοντας μεγαλύτερο νόημα στη χρήση αυτού του ονόματος.
Και ενώ όλα αυτά μπορεί να φανούν χρήσιμα, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα προκαλέσουν και την αύξηση της τιμής. Η Stelvio PFF Rider Assistance Solution®, έχει τιμή στα 17,299 € διαθέτοντας αυτόν τον εξαιρετικό εξοπλισμό οδικής ασφάλειας, αλλά η περιορισμένης έκδοσης Stelvio Duecento Tributo, σίγουρα θα κοστίζει περισσότερο. Είναι δύσκολο όμως να μην ρίξει μια δεύτερη ματιά όποιος ενδιαφέρεται για την αγορά αυτής της περιορισμένης έκδοσης Moto Guzzi.
Είναι μια ιδιαίτερη, προσεγμένη μοτοσυκλέτα με άφθονη τεχνολογία και πολλές δυνατότητες, ενώ ο V2 κινητήρας της που περιστρέφεται τοποθετημένος στον διαμήκη άξονα, συντελεί στην ευελιξία και τη σταθερότητα με τα γυροσκοπικά φαινόμενα να αντιδρούν διαφορετικά από την εγκάρσια διάταξη. Έτσι η Stelvio Duecento Tributo είναι η κατάλληλη για να ανέβει το Stelvio Pass αλλά και οποιαδήποτε ορεινή διαδρομή της Ελλάδας με χαρακτηριστική άνεση.