του Νεκτάριου Διατσίδη
Στον μηχανοκίνητοι αθλητισμό οι μεταγραφές ειδικά των κορυφαίων οδηγών, είναι κάτι που συζητιέται πολύ. Τα WorldSBK ή Superbikes όπως τα λένε οι περισσότεροι είναι το δεύτερο μεγαλύτερο Πρωτάθλημα, μετά το MotoGP και οι μοτοσυκλετιστές όλου του κόσμου γνωρίζουν το μεγάλο όνομα, τον Βορειο-Ιρλανδό Jonathan Rea (διαβάζεται Ρέι το επίθετό του), που έχει το ρεκόρ των έξι συνεχόμενων Τίτλων!
Έτσι μετά τα νέα ότι θα άφηνε την Kawasaki στο τέλος της χρονιάς, ανακοινώθηκε η νέα ομάδα του Rea: θα ενταχθεί στην εργοστασιακή ομάδα της Yamaha για τις επόμενες δύο σεζόν.
Ο Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) θα αλλάξει από την πράσινη στην μπλε ομάδα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike MOTUL FIM 2024 καθώς συνδέεται πλέον με την ομάδα Pata Yamaha Prometeon WorldSBK του Paul Denning αφού αποχωρήσει από την Kawasaki στο τέλος της σεζόν. Ο έξι φορές Πρωταθλητής έχει περάσει εννέα σεζόν στην Kawasaki Racing Team WorldSBK και κέρδισε όλους τους τίτλους του μαζί τους, καθώς και πάνω από 100 νίκες σε Αγώνες, αλλά τώρα θα ξεκινήσει μια νέα πρόκληση στην Yamaha το 2024 καθώς αντικαθιστά τον Toprak Razgatlioglu, ο οποίος πηγαίνει στην BMW για το επόμενο έτος. Ο Rea θα παραταχθεί στο πλευρό του Andrea Locatelli, ο οποίος έχει επίσης συμβόλαιο για την ίδια περίοδο, με το δίδυμο να βρίσκεται σε σκληρή μάχη για την τρίτη θέση στην κατάταξη του Πρωταθλήματος.
Ο ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΛΑΓΗ: O συνδυασμός Rea-Yamaha πάει για χρυσό…
Η Yamaha ήταν ο κατασκευαστής που σταμάτησε το σερί των τίτλων του Rea το 2021, όταν το #54 κέρδισε σε μια αναμέτρηση του τελευταίου Γύρου στην Ινδονησία. Ο 36χρονος παρέμεινε βασικός στη σεζόν του 2022, καθώς το «Titanic Trio» αγωνιζότανε όλη τη σεζόν, αλλά ήταν ο Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) που κατέκτησε την κορυφή καθώς εξασφάλισε για τη φετινή χρονιά τον τίτλο, με τον Razgatlioglu στη δεύτερη θέση και τον Rea στην τρίτη. Το 2023, μετά από οκτώ Γύρους, ο Rea έχει εξασφαλίσει μόνο μία νίκη και 11 βάθρα καθώς ο Bautista και ο Razgatlioglu μοιράζονται τα περισσότερα λάφυρα. Μπορεί η τεράστια αλλαγή του Rea στη Yamaha να αλλάξει την τύχη του και μπορεί ο Rea να βοηθήσει τη Yamaha να κερδίσει το Πρωτάθλημα κατασκευαστών;
ΕΝΑΣ ΤΡΙΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ REA: Honda, Kawasaki και τώρα Yamaha
Μετά από εννέα σεζόν στην Kawasaki, ο Rea μεταβαίνει στη Yamaha και θα είναι ο τρίτος κατασκευαστής με τον οποίο αγωνίζεται στο WorldSBK. Ξεκίνησε την καριέρα του στο World Superbike με τη Honda στο Portimao το 2008, και στη συνέχεια εξασφάλισε μια θέση πλήρους απασχόλησης το 2009. Ο Rea κέρδισε 15 Αγώνες με τη Honda πριν μεταβεί στην Kawasaki. Ήταν εκεί όπου το ταλέντο του Rea ταίριαζε ανταμείβοντάς τον καθώς ανέβαζε τα ρεκόρ στο WorldSBK: έξι τίτλοι, 104 νίκες με την Kawasaki, 256 βάθρα συνολικά (214 με την Kawasaki) και πολλά άλλα. Είναι πραγματικά το τέλος μιας εποχής καθώς ο Rea κάνει την αλλαγή με τη Yamaha για τις επόμενες δύο σεζόν, με το ζευγάρι των αναβατών να στοχεύει να συνεχίσει να καταγράφει ρεκόρ.
Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ YAMAHA: «Πιστεύουμε ότι ο Rea μπορεί να προσθέσει στους απολογισμούς του στο Πρωτάθλημα, με την πεποίθηση ότι μπορεί να το πετύχει μαζί μας»
Ο Eric de Seynes, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Yamaha Motor Europe, περιέγραψε τις φιλοδοξίες τόσο του Rea όσο και της Yamaha για την παραμονή του Βορειοϊρλανδού στον κατασκευαστή: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που καλωσορίζουμε τον Jonathan στην οικογένεια της Yamaha και έχουμε πολύ μεγάλο κίνητρο να συνεργαστούμε μαζί του για το μέλλον. Έχουμε το ίδιο κίνητρο να κερδίσουμε και το ίδιο πάθος για το WorldSBK. Όπως και αυτός, είμαστε Παγκόσμιοι Πρωταθλητές τα τελευταία χρόνια και θέλουμε να βρεθούμε ξανά στην κορυφή της κατηγορίας. Η ορμή, η αποφασιστικότητα και η δίψα του Jonathan για επιτυχία ήταν σταθερές σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του και αυτά τα χαρακτηριστικά θα συμβάλουν στη μελλοντική κοινή μας επιτυχία. Πιστεύουμε ειλικρινά ότι ο Jonathan μπορεί να προσθέσει στον απολογισμό του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, γράφοντας το όνομά του ακόμη μεγαλύτερο στα βιβλία της ιστορίας, και είμαστε εξίσου σίγουροι ότι μπορεί να το πετύχει αυτό μαζί με εμάς. Εργαζόμαστε σκληρά για να βελτιώσουμε περαιτέρω τη δοκιμασμένη στον αγώνα Yamaha R1, για να διασφαλίσουμε ότι παρέχουμε στον Jonathan ό,τι ακριβώς χρειάζεται για να πετύχει τους στόχους του και της Yamaha το 2024 και το 2025».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ: όσους πέτυχαν μεγάλες ανταμοιβές με γενναίες αποφάσεις
Ενώ το 2023 μπορεί να δει τις μεγαλύτερες αλλαγές όλων των εποχών στην απόλυτα ανατρεπτική σεζόν και μια απίστευτη μεταγραφή αναβατών, υπήρξαν μερικές σημαντικές στο παρελθόν. Για το 1996, ο Carl Fogarty μεταπήδησε στη Honda για ένα χρόνο, κάτι που δεν λειτούργησε και επέστρεψε στη Ducati για το 1997. Το 2000, ο Troy Corser άφησε την Ducati μετά από πολλαπλές επιτυχίες το 1998 και το 1999 για να ηγηθεί με την Aprilia, με την οποία πήρε νίκες σε Αγώνες το 2000 και το 2001. Όταν ο Marco Melandri εντάχθηκε στο WorldSBK με τη Yamaha το 2011, μεταπήδησε στην BMW για το 2012, μια από τις μεγαλύτερες κινήσεις εκείνη την εποχή. Ο ίδιος ο Jonathan Rea έγινε πρωτοσέλιδο σε μια από τις μεγαλύτερες κινήσεις όταν αρχικά εντάχθηκε στην Kawasaki το 2015, ενώ η επιστροφή του Alvaro Bautista στη Ducati δεν ήταν τίποτα λιγότερο από αξιοσημείωτη μετά από δύο χρόνια στην ύφεση της Honda το 2020 και το 2021, ολοκληρώνοντας τις προσπάθειες που ξεκίνησαν από το 2019 όταν πήρε τον τίτλο το 2022. Το άλμα του ίδιου του Razgatlioglu από την οικογένεια της Kawasaki στη Yamaha ήρθε το 2019, το οποίο αποδείχθηκε επιτυχημένο με μια νίκη σε Αγώνα στο ντεμπούτο του και τον Τίτλο ένα χρόνο αργότερα.