Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

Όταν οι εμβληματικές εταιρίες μοτοσυκλετών αναπτύσσουν νέες μοτοσυκλέτες για τις μελλοντικές γενιές, μπορεί να είναι πολύ εύκολο να χάσουμε την κληρονομιά και να κατακλυστούμε από τη σύγχρονη τεχνολογία. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για εταιρίες όπως η Lambretta.

Το να σχεδιάσεις την επόμενη γενιά σκούτερ Lambretta χωρίς να παραβλέπεις τι κάνει μια Lambretta να είναι Lambretta σίγουρα δεν είναι εύκολη υπόθεση, τόσο πολύ που η Lambretta χρειάστηκε τη συμβολή μερικών φρέσκων μυαλών για το έργο. Η Innocenti SA, η εταιρεία που έχει αγοράσει τη Lambretta, ζήτησε τη βοήθεια φοιτητών σχεδίου από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Σχεδιασμού στο Μιλάνο της Ιταλίας. Το έργο θα αποτελέσει την διατριβή 26 φοιτητών που θέλουν να αποκτήσουν τα πτυχία τους το 2023.

Όσον αφορά την ιστορία της εταιρίας, είναι κατανοητό ότι η διατήρηση του χαρακτήρα της είναι σημαντική για την Innocenti SA, καθώς η επωνυμία Lambretta δεν είχε ακριβώς μια ομαλή ύπαρξη. Η εταιρία πρωτοεμφανίστηκε το 1947, μέχρι το 1972 όπου τα μηχανήματα και ο εξοπλισμός της αποκτήθηκαν από την ινδική κυβέρνηση. Μόλις το 2017 είδαμε ξανά την εταιρία να ξαναζωντανεύει, χάρη στην Innocenti SA, τους σημερινούς ιδιοκτήτες της. Παρεμπιπτόντως, τον Ιούνιο του 2022, η Lambretta γιόρτασε τα 75α της γενέθλια με την κυκλοφορία των σκούτερ G350 Special και X300 περιορισμένης έκδοσης.

Το τι επιφυλάσσει το μέλλον είναι ασαφές, αλλά φαίνεται ότι ο στόχος είναι να αναπτυχθεί μια νέα σειρά μοντέλων που να τιμά τη μακρά ιστορία της εταιρίας, ενώ θα ενσωματώνει επίσης σχεδίαση και τεχνολογία της σημερινής εποχής. Πιο συγκεκριμένα, ο επερχόμενος σχεδιασμός των σκούτερ θα είναι αναμφίβολα ηλεκτρικός, με πολλές κυβερνήσεις να ελπίζουν να επιτύχουν να εκμηδενίσουν τις εκπομπές άνθρακα μέχρι το έτος 2050.