του Δημήτρη Διατσίδη

Η Αρχή Χρηματοπιστωτικών Αγορών (FMA) της Αυστρίας ξεκίνησε μια έρευνα για τις ενέργειες της εισηγμένης εταιρείας για να διαπιστωθεί εάν έχει συμμορφωθεί με τους κανόνες ανάπτυξης. Οι επόμενες ώρες θα είναι κρίσιμες για το μέλλον των εμπορικών σημάτων της εταιρίας.
Η τελευταία φάση της ιστορίας της KTM που δεν έχει ακόμη γραφτεί είναι η είδηση ότι ο σύνδικος πτώχευσης που χειρίζεται την υπόθεση έχει θέσει τις μετοχές της MV Agusta που κατέχει η Αυστριακή μάρκα προς πώληση.
Η Pierer Mobility AG, η μητρική εταιρεία της KTM, η οποία είχε αποκτήσει το 25.1% των μετοχών του διάσημου κατασκευαστή τον Νοέμβριο του 2022, πήρε την πλειοψηφία της ιδιοκτησίας μόλις τον περασμένο Μάρτιο. Ως εκ τούτου, το 50.1 τοις εκατό των μετοχών θα διατεθεί προς πώληση, τουλάχιστον σύμφωνα με την από 17 Δεκεμβρίου απόφαση του Περιφερειακού Δικαστηρίου της Ried im Innkreis στην Άνω Αυστρία.
Μπορεί να είναι ο πρώην ιδιοκτήτης, Timur Sardarov, που ενδιαφέρεται για την αγορά, έτσι για να ανακτήσει και πάλι τον έλεγχο της εταιρείας.
Όπως ο κατασκευαστής στο Mattighofen (ΚΤΜ), έτσι και αυτός στην Schiranna (MV Agusta) είχε να αντιμετωπίσει υπερπαραγωγή, η οποία οδήγησε σε ένα απούλητο απόθεμα περίπου 2,000 τεμαχίων που βρίσκεται επί του παρόντος στην Αυστρία. Σαφώς, το επόμενο βήμα θα είναι η μείωση του ρυθμού της εργασίας, με συνέπειες για την απασχόληση των εργαζομένων, που οι μισθοί τους θα βρεθούν με 20% λιγότερα από το συμβατικό καθορισμένο μισθό.
Η ίδια η Pierer Mobility αποκάλυψε ότι η Citigroup Global Markets Europe ήταν επιφορτισμένη με την αναδιοργάνωση της δομής. Όπως μαθαίνουμε από ανακοίνωση, φένεται να έχουν ήδη αρχίσει διαπραγματεύσεις με στρατηγικούς και χρηματοοικονομικούς επενδυτές Στόχος φυσικά είναι η αύξηση του κεφαλαίου ώστε ο Όμιλος, ο οποίος περιλαμβάνει την KTM, να μπορεί να επιβιώσει και να ενισχυθεί.
Υπάρχουν όμως και άλλα προβλήματα. Σύμφωνα με δημοσιεύματα της τοπικής εφημερίδας Oberosterreichische Nachrichten, η οποία αναφέρεται στην Pierer Mobility, η τελευταία φέρεται να έχει παραβιάσει κανόνες γνωστοποίησης, την περίοδο από τον Μάιο έως τον Νοέμβριο, όταν άλλαξε τις προβλέψεις πωλήσεων και μαζί άλλαξε το διοικητικό συμβούλιο της MV Agusta. Κανονικά όταν μια εισηγμένη εταιρεία έχει εμπιστευτικές πληροφορίες, έχει υποχρέωση να τις αποκαλύψει σε όλη την αγορά και τους συμμετέχοντες μετόχους – κάτι που μπορεί να επιφέρει ακόμη και βαριές ποινές. Στην περίπτωση φαίνεται ότι δεν έχουν συμμορφωθεί, με αποτέλεσμα η Αρχή Χρηματοοικονομικών Αγορών, η FMA, να έχει ξεκινήσει επίσημα έρευνα, ζητώντας από τον άμεσο ενδιαφερόμενο εξηγήσεις για το θέμα.
Εν τω μεταξύ, πραγματοποιήθηκε συνάντηση αυτή την Πέμπτη μεταξύ της ανώτατης διοίκησης της KTM και του Εργατικού Επιμελητηρίου της Άνω Αυστρίας και τα κύρια εργατικά συνδικάτα, με θέμα τις πιθανές νέες απολύσεις. Από τώρα έως τις 31 Δεκεμβρίου, ο αριθμός των ατόμων εκτός εργασίας αναμένεται να αυξηθούν κατά άλλα 50 για να φτάσουν τον αριθμό των 800 από τότε κηρύχθηκε η διαδικασία αφερεγγυότητας.
Η πρώτη συνεδρίαση των πιστωτών θα πραγματοποιηθεί αυτήν την Παρασκευή στο Περιφερειακό Δικαστήριο στην Ried Im Innkreis, με υπεύθυνο τον διαχειριστή πτώχευσης Peter Vogl, ο οποίος θα παρουσιάσει την έκθεση. Στην συγκυρία, οι αρχές θα σχολιάσουν εάν η KTM και οι δύο θυγατρικές της μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν.

Είναι λοιπόν μια σημαντική απόφαση που αναμένεται και να είναι μια ένδειξη για το τι θα γίνει και στις 25 Φεβρουαρίου στο τελικό Δικαστήριο.