του Νεκτάριου Διατσίδη

 

Η μοτοσικλέτα Gran Milano της SWM στην μεσαία κατηγορία και για τους αρχάριους με δίπλωμα A2, κάνει ελάχιστα για να κρύψει τις Ιαπωνικές εμπνεύσεις στην σχεδίασή της.
Η κατηγορία των μεσαίων κυβισμού μοτοσυκλετών ευδοκιμεί μέσα σε όλες τις κατηγορίες με νέα μοντέλα να εισέρχονται στην αγορά. Στην EICMA 2023, είδαμε πολλά νέα μοντέλα από διάφορους κατασκευαστές να βγαίνουν στο προσκήνιο, ιδιαίτερα στην κατηγορία 400κ.εκ. έως 500κ.εκ. στους κινητήρες. Μία άλλη ιστορική Ιταλική μάρκα που εξαγοράστηκε από κινεζική εταιρεία είναι η SWM, η οποία ιδρύθηκε τη δεκαετία του ’70 στην Ιταλία. Γνωστή ως Speedy Working Motors, η εταιρεία επικεντρώθηκε ιδιαίτερα στο enduro και στο motocross, με μια σειρά από ελαφριές και προσανατολισμένες στις επιδόσεις σπορ μοτοσυκλέτες.
Σήμερα, η SWM εξακολουθεί να υπάρχει, αλλά δεν είναι πλέον Ιταλικής ιδιοκτησίας. Ενώ η έδρα της παραμένει στην Ιταλία, το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησής της, καθώς και η ανάπτυξη και παραγωγή των μοντέλων της, πραγματοποιείται στην Κίνα, υπό την ηγεσία της Shineray, μιας αυτοκινητοβιομηχανίας που δραστηριοποιείται στις βιομηχανίες αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και βαρέων οχημάτων.


Η μάρκα αποκάλυψε πρόσφατα την κορυφαία και φιλική προς τους αρχάριους κατασκευή της για την Ευρωπαϊκή αγορά που ονομάζεται Gran Milano 500 και είναι προφανώς μια πολύ έντονη απόκλιση από τις μηχανές εκτός δρόμου της μάρκας. Είναι ένα μοντέλο streetfighter με μοντέρνο στιλ που ταιριάζει απόλυτα στην κατηγορία αδειών Α2 και όπως συμβαίνει με πολλές μοτοσυκλέτες 500 κυβικών που προέρχονται από την Κίνα, χρησιμοποιεί ένα πολύ συχνό τεχνικό σχέδιο που συναντάμε σε αυτές.
Ο κινητήρας της SWM Gran Milano 500 είναι ένας υδρόψυκτος κινητήρας 494κ.εκ. με έγχυση καυσίμου, δικύλινδρος εν σειρά με διαμόρφωση στροφαλοφόρου άξονα 180 μοιρών. Ο ίδιος κινητήρας μπορεί να βρεθεί και σε άλλες Κινέζικες μοτοσυκλέτες της Loncin (Voge στην Ευρωπαϊκή αγορά). Ουσιαστικά, ο κινητήρας βρίσκει τις ρίζες του από την Honda και πιο συγκεκριμένα, στη γκάμα μοτοσυκλετών δρόμου CB500, οι οποίες συνεχίζουν να είναι πολύ δημοφιλής στην παγκόσμια αγορά σήμερα. Στην περίπτωση της Gran Milano, αποδίδει 48 ίππους και είναι συμβατός με το Euro 5. Όπως συμβαίνει με όλες σχεδόν τις μοτοσυκλέτες αυτής της κατηγορίας, η ισχύς μεταδίδεται στον πίσω τροχό μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων.


Η SWM έχει βάρος 188 κιλών γεμάτη με τα υγρά, το οποίο είναι αρκετά μικρό για αρχάριους αναβάτες. Χρησιμοποιεί ένα ατσάλινο πλαίσιο κορμού που χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρων στοιχείο, συμβάλλοντας στο ελαφρύ πακέτο της μοτοσυκλέτας. Επιπλέον, διαθέτει ανάρτηση που προέρχεται από την KYB με τη μορφή ενός ανεστραμμένου μπροστινού πιρουνιού και ενός πίσω ρυθμιζόμενου αμορτισέρ ως προς την προφόρτιση και το αποτέλεσμα είναι ένα απίστευτα φιλικό ύψος σέλας 790 χιλιοστών. Η μοτοσυκλέτα διαθέτει ζάντες από χυτό αλουμίνιο διαστάσεων 17 ιντσών μπροστά και πίσω, και είναι ενδιαφέρον ότι έχει λάστιχα Pirelli Angel GT. Οι διπλοί μπροστινοί δίσκοι διαστάσεων 296 χιλιοστών και ένας μονός πίσω διαμέτρου 240 χιλιοστών προέρχονται από την J.Juan και είναι εξοπλισμένοι με ABS δύο καναλιών.
Όσον αφορά την τιμολόγηση και τη διαθεσιμότητα, η SWM έχει τιμολογήσει τη νέα Gran Milano για την Ευρώπη περίπου στα 6,000 €, ποσό το οποίο την κάνει φθηνότερη από τη Honda CB500F, αλλά όχι πολύ.