του Νεκτάριου Διατσίδη

 

Η Honda θέλει να πετύχει τους στόχους της για το 2030 και ενώ οι ίδιες λύσεις δεν θα λειτουργήσουν για κάθε αγορά, προσαρμόζει τις επιλογές της προσεκτικά στις ανάγκες κάθε αγοράς.

Η ανακοίνωση της Honda και τα μεγάλα σχέδια για την κυκλοφορία 30 νέων ηλεκτρικών μοτοσυκλετών έως το 2030, ενώ βρισκόμαστε σχεδόν στα μισά της δεκαετίας του 2020, δεν πρόκειται να πετύχει αν η Honda δεν προχωρήσει γρήγορα. Και ενώ δεν έχει φτάσει ακόμα στα μισά του δρόμου, κάθε νέο EV όχημα στο Διεθνές επίπεδο, είναι ένα βήμα πιο κοντά σε αυτόν τον στόχο να φτάσει τα 30 μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Στις 9 Οκτωβρίου, η Honda ανακοίνωσε επίσημα την παρουσίαση των νέων σκούτερ CUV e: και ICON e:, αποκλειστικά για την αγορά της Ινδονησίας. Γιατί όμως στην Ινδονησία; Οι μοτοσυκλέτες εκεί είναι το πιο δημοφιλές μέσο μεταφοράς στη χώρα, οπότε υπάρχει μεγάλη αγορά για κάθε κατηγορία.

Σύμφωνα με όσα έχουν γραφεί στην ιστοσελίδα RideApart και την Statista, ενώ στην Ινδονησία υπήρχε μια ελαφρά μείωση στις πωλήσεις το 2020 από την παγκόσμια πανδημία, η αγορά ανέκαμψε τα επόμενα χρόνια, καταγράφοντας συνολικά 5.2 εκατομμύρια μοτοσυκλέτες που πωλήθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα το 2022.

Και ενώ οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες δεν έχουν ακόμη καταλάβει τη μαζική αγορά της χώρας, υπάρχουν λόγοι για τους οποίους η Honda θα κινηθεί για να αυξήσει την παρουσία της στα ηλεκτρικά οχήματα στη χώρα. Πρώτον, η εταιρεία είναι αυτή τη στιγμή επικεφαλής στην αγορά της Ινδονησίας, με τις μοτοσυκλέτες της να αντιπροσωπεύουν περίπου το 73.8% των ετήσιων πωλήσεων. Και ο δεύτερος λόγος είναι ότι η κυβέρνηση της Ινδονησίας προσφέρει πολλά κίνητρα για να πάρουν περισσότεροι αναβάτες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες αντί με βενζίνη.

Λίγο περισσότερο από ένα χρόνο αφότου η Honda παρουσίασε για πρώτη φορά το EM1 e: στην Ινδονησία, δύο νέα μοντέλα ηλεκτρικών σκούτερ, το CUV e: και το ICON e: έρχονται να καλύψουν την αγορά αλλά και να συνεισφέρουν στα πολλά ηλεκτρικά μοντέλα που είναι ο στόχος για το 2030.

CUV e:

Το CUV e: είναι ένα ηλεκτρικό σκούτερ ισοδύναμο με 110cc και αποτελεί άμεση εξέλιξη του πρωτότυπου SC e:. Το όνομα προήλθε από το πρώτο ηλεκτρικό σκούτερ της Honda, το 1994. Το CUV ES, το οποίο ήταν συντομογραφία του “Clean Urban Vehicle Electric Scooter”, ήταν το απίστευτο στο σχεδιασμό του πρώτο σκούτερ EV της Honda της δεκαετίας του ’90.

1994 CUV ES

 

Το 2024 CUV e: έχει ένα ευχάριστα μοντέρνο σχήμα, με έναν ιδιαίτερα καλοσχεδιασμένο προβολέα, αλλά λείπει η φωτεινή χρωματική επιλογή που έγινε σε αυτό του 1994. Το σημερινό σκούτερ χρησιμοποιεί δύο από τα Mobile Power Packs της Honda, τα οποία είναι συστήματα ανταλλαγής μπαταριών. Εν τω μεταξύ, το δεύτερο σκούτερ ICON e: βασίζεται στο EM1 e: και έχει επανασχεδιαστεί ειδικά για την αγορά της Ινδονησίας. Χρησιμοποιεί μια μπαταρία λιθίου, η οποία μπορεί είτε να επαναφορτιστεί είτε εντός είτε εκτός του σκούτερ. Χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και έχει αρκετό χώρο αποθήκευσης κάτω από τη σέλα για ένα κράνος. Αυτή είναι μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη, καθώς ένα πρόβλημα με τα μικρά σκούτερ EV ήταν ιστορικά το γεγονός ότι ο χώρος αποθήκευσης κάτω από τη σέλα καταλαμβάνεται συχνά από πακέτα μπαταριών.

ICON e:

 

Τα δύο τελευταία EV σκούτερ της Honda θα κατασκευάζονται για την αγορά της Ινδονησίας και θα παράγονται στην Ινδονησία χωρίς να εισάγονται από το εξωτερικό. Το CUV e: συνοδεύεται από λειτουργία όπισθεν, εκτός από τρεις κανονικές λειτουργίες οδήγησης: Standard, Sport και Econ. Το CUV e: μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με το Honda RoadSync Duo. Αυτό το προαιρετικό σύστημα, θα επιτρέψει στους αναβάτες να συνδεθούν με το smartphone, να πραγματοποιήσουν τηλεφωνικές κλήσεις, να ακούσουν μουσική και να αποκτήσουν πρόσβαση στις λειτουργίες πλοήγησης.

Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να βοηθήσει στις μετακινήσεις μας στην πόλη και στις μικρές αποστάσεις, όμως ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον το 2030 δεν είναι αυτό που θέλουν όλοι οι αναβάτες σκούτερ και σίγουρα δεν θέλουν οι αναβάτες μεγαλύτερων και ταχύτερων μοτοσυκλετών. Η τεχνολογία καθαρότερων κινητήρων και υβριδικών λύσεων για περαιτέρω μείωση των χαμηλών εκπομπών καυσαερίων που έχουν ήδη τα δίκυκλα οχήματα, είναι η χρυσή τομή στην κατανάλωση ενέργειας τόσο για την κίνησή μας, όσο και για την παραγωγή των οχημάτων μας. Είναι σημαντικό να μοιράζεται η αγορά σε Διεθνές επίπεδο και να υπάρχει μια ισορροπία στα ποσοστά πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων, υβριδικών που θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, ενώ και τα μη υβριδικά οχήματα με πολύ χαμηλές εκπομπές καυσαερίων αποτελούν μέρος της λύσης για πιο καθαρές μετακινήσεις, καθώς δεν έχουν το επιπλέον βάρος της μπαταρίας.