του Νεκτάριου Διατσίδη
Οι κινητήρες V4 είναι οι πιο ισχυροί για τις μοτοσυκλέτες και δεν είναι τυχαίο που όλοι οι κατασκευαστές έχουν έναν V4 στη γκάμα τους για να ανταγωνιστούν στις κορυφαίες superbike. Δεν είναι λοιπόν περίεργο που ο νέος, αλλά υψηλών επιδόσεων κινητήρας, της CFMoto όχι μόνο έχει αναπτυχθεί από την ίδια, αλλά έκανε και το ντεμπούτο στη φετινή EICMA.
Αν και οι περισσότερες εταιρείες ξοδεύουν πολλά εκατομμύρια για την ανάπτυξη ενός νέου κινητήρα και θέλουν να δώσουν όλες τις προδιαγραφές και να αναλύσουν τις λεπτομέρειες, η CFMoto έδωσε προς το παρών μόνο μερικές φωτογραφίες και τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του, ενώ η μοτοσυκλέτα για την οποία προορίζεται αυτός ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί ως πρωτότυπη και παρουσιάστηκε στην έκθεση EICMA με το όνομα “Master of Speed”, δίνοντας μια φουτουριστική εικόνα του τι να περιμένουμε.
Είναι μια στατική μοτοσυκλέτα φυσικά, με αναλογίες που υπερεκτιμώνται για χάρη του στυλ, με αεροδυναμικά καλύμματα στους τροχούς χωρίς τη δυνατότητα κανονικής επαφής του ελαστικού και χωρίς τη δυνατότητα να πλαγιάζει, αλλά δείχνει στοιχεία που είναι πιθανό να είναι αντιπροσωπευτικά της μοτοσυκλέτας του εκθεσιακού χώρου, συμπεριλαμβανομένης της διάταξης προβολέων LED που πλαισιώνει μια εισαγωγή ram-air και ενός ντεπόζιτου καυσίμου με βαθιές εγκοπές επάνω από τα γόνατα.
Το γλυπτό αυτό πρωτότυπο, τονίζει επίσης το σχήμα του κινητήρα V-4, υπονοώντας ίσως ότι ο κινητήρας θα αποτελέσει ένα ουσιαστικό δομικό στοιχείο του τελικού σχεδιασμού. Οι απολήξεις τις εξάτμισης Akrapovič στη δεξιά πλευρά είναι επίσης πιθανό να μεταφερθούν στο τελικό μοντέλο.
Ο κινητήρας V4 που θα κινεί την superbike της CFMoto που ήταν έτοιμος στον εκθεσιακό χώρο, είχε μόνο μερικές βασικές λεπτομέρειες του σχεδιασμού του σε αυτό το στάδιο. Εκτός από τη γωνία 90 μοιρών, η εταιρεία επιβεβαιώνει μέγιστη ισχύ 209 ίππων στις 14,500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 114 Nm στις 12,500 σ.α.λ. Ο κινητήρας είναι εντυπωσιακά ελαφρύς, έρχεται με μόλις 61.5 κιλά χωρίς υγρά, και ενώ δεν αναφέρονται συγκεκριμένα οι φιλοδοξίες της μάρκας για το WSBK, η CFMoto λέει ότι είναι βελτιστοποιημένος για αγωνιστικές εφαρμογές.
Με το όνομα V.04 ο νέος κινητήρας, έχει βαλβίδες, ζύγωθρα(κοκοράκια) βαλβίδων και μπιέλες από τιτάνιο, ενώ ο στροφαλοφόρος περιστρέφεται αντίστροφα της φοράς περιστροφής των τροχών, εξισορροπώντας ένα μέρος από τα γυροσκοπικά φαινόμενα των τροχών, αλλά και την περιστρεφόμενη αδράνεια κατά την επιτάχυνση, μειώνοντας την τάση ανύψωσης του εμπρός τροχού.
Η ομαλή λειτουργία των V4 κινητήρων με τους λιγότερους κραδασμούς και τις μικρότερες δυνάμεις από τα έμβολά τους, είναι η λύση για τις μοτοσυκλέτες υψηλών επιδόσεων. Η CFMoto σίγουρα έχει δαπανήσει πολύ χρόνο για την ανάπτυξή του, ενώ και το κόστος της εξέλιξης είναι αρκετά μεγάλο. Οι λεπτομέρειες ακόμα δεν είναι γνωστές αλλά τα βασικά χαρακτηριστικά δείχνουν ότι θα έχει μεγάλη απόδοση και σε συνδυασμό με την αντίστροφη περιστροφή του θα δώσει πολύ καλές επιδώσεις στην μοτοσυκλέτα που θα χρησιμοποιηθεί και που θα έχει κάποια χαρακτηριστικά από την πρωτότυπη “Master of Speed”.
Θα είναι όντως τόσο γρήγορη; Αναμένουμε περισσότερα νέα από την CFMoto για αυτή τη νέα μοτοσυκλέτα και για τον κινητήρα της.