του Νεκτάριου Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο νέος κινητήρας είναι ένα προσανατολισμένο στην απόδοση μοτέρ της CFMoto και θα τροφοδοτεί μια νέα σειρά μοντέλων.
Πέρασαν οι εποχές που οι Κινέζοι κατασκευαστές μοτοσυκλετών επικεντρώνονταν αποκλειστικά σε δίτροχα μικρού κυβισμού, σχεδιασμένα απλά για να μεταφέρουν ανθρώπους από το σημείο Α στο Β. Τα τελευταία χρόνια κυκλοφόρησαν νέα μοντέλα προσανατολισμένα στις επιδόσεις που αμφισβητούν εκείνα των πιο καθιερωμένων από τις Ευρωπαϊκές, Αμερικάνικες και Ιαπωνικές μάρκες. Ένα μεγάλο μέρος αυτών των νέων μοντέλων προέρχεται αναμφίβολα από την CFMoto και η τακτική της δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης.
Στην EICMA 2023 λοιπόν, η CFMoto δεν δίστασε να επιβεβαιώσει την κυριαρχία της, παρουσιάζοντας τον πιο προσανατολισμένο στις επιδόσεις κινητήρα της που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα, έναν ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο. Σύμφωνα με την CFMoto, ο νέος κινητήρας των 675 κ.εκ. είναι ένα εντελώς νέο εγχώριο έργο της μάρκας. Ωστόσο, από τον κυβισμό του και μόνο, δεν μπορούμε παρά να αντλήσουμε μερικές ομοιότητες από τον κινητήρα 675 κ.εκ. της Triumph, αναμφίβολα έναν από τους πιο εμβληματικούς τρικύλιδρους, της σύγχρονης εποχής. Ωστόσο, το αν η CFMoto χρησιμοποίησε ή όχι τον κινητήρα Triumph ως σχέδιο, αυτό δεν αφαιρεί κάτι από τις εντυπωσιακές προδιαγραφές του, τουλάχιστον στα χαρτιά.


Σύμφωνα με την CFMoto, ο νέος τρικύλινδρος κινητήρας των 675 κ.εκ. διαθέτει χαμηλό βάρος και υψηλή αντοχή. Επιπλέον, η μάρκα λέει ότι κατασκεύασε έναν στρόφαλο χαμηλής αδράνειας, με αποτέλεσμα τη γρήγορη απόκριση και την επιτάχυνση, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει ομαλή παροχή ισχύος. Υπάρχει επίσης ένας συμπλέκτης υποβοήθησης στα κατεβάσματα ταχυτήτων της FCC, που υπόσχεται ομαλές αλλαγές ταχυτήτων και μια συνολικά πιο ομαλή εμπειρία οδήγησης.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, η CFMoto υπόσχεται ότι ο νέος, εν σειρά τρικύλινδρος κινητήρας των 675 κ.εκ. θα αποδίδει μέγιστη ροπή 68 Nm και «πάνω από 100 ίππους». Αναφορικά, η Triumph Daytona 675 απέδιδε 123 ίππους και 73 Nm ροπής, επομένως οι πιθανότητες είναι ότι ο κινητήρας της CFMoto είναι ρυθμισμένος περισσότερο για χρήση στο δρόμο, παρά σε περιβάλλον πίστας. Επιπλέον, η CFMoto ισχυρίζεται ότι ο νέος κινητήρας θα έχει ανώτατο όριο στροφών 12,300 σ.α.λ., καθώς και ότι θα μπορεί να επιταχύνει τη μοτοσυκλέτα από τα μηδέν στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις τρία δευτερόλεπτα.
Για να εξασφαλίσει πολύ χαμηλό βάρος, η CFMoto κατασκεύασε τον κινητήρα από σφυρήλατο αλουμίνιο, για να επιτύχει μείωση βάρους 10% σε σύγκριση με τους τρικύλινδρους κινητήρες άλλων κατασκευαστών. Αναφέρεται ότι ζυγίζει μόλις 55 κιλά, δημιουργώντας έναν συμπαγή και ελαφρύ κινητήρα που έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει να τροφοδοτεί πολλά μοντέλα. Στο εσωτερικό χρησιμοποιεί σφυρήλατα έμβολα αλουμινίου που όχι μόνο διατηρούν χαμηλό βάρος, αλλά και χαμηλή αδράνεια, με αποτέλεσμα γρήγορη απόκριση στο γκάζι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θα μπει άραγε σε ένα supersport μοντέλο, που μπορεί να είναι η εξέλιξη του CFmoto 450 SR;

Ανυπομονούμε να δούμε και τα μοντέλα που θα “κτιστούν” πάνω σε αυτό το μοτέρ και να θυμίσουμε εδώ ότι και η Yamaha είχε ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο όταν to 2012 παρουσίασε πρώτα τον τρικύλινδρο κινητήρα της των 900 κ.εκ. στην Έκθεση της Κολωνίας και μετά ακολούθησε η ΜΤ-09 και τα άλλα μοντέλα που χρησιμοποιούν αυτό το θαυμάσιο μοτέρ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης