Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης
Η BMW Motorrad εισήγαγε ήδη το 2019 την επιτυχημένη στρατηγική της γκάμας αυτοκινήτων M για τις μοτοσικλέτες και από τότε προσφέρει ειδικό εξοπλισμό M και αξεσουάρ M Performance. Τα επόμενα χρόνια παρουσιάστηκαν τα δύο πρώτα ανεξάρτητα μοντέλα M της BMW Motorrad, με τη μορφή της M RR και της M R.
Τιμώντας την επέτειο των 100 χρόνων της BMW Motorrad και μία παράδοση σχεδόν ενός αιώνα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, η πρωτότυπη M 1000 XR αποτελεί πρόγευση μιας supersport μοτοσυκλέτας που διαχειρίζεται άριστα κάθε είδους χρήση: στον επαρχιακό δρόμο, σε μεγάλες αποστάσεις και στην πίστα με την ίδια αυτοπεποίθηση σε επίπεδο απόδοσης που μέχρι τώρα ήταν άγνωστη σε αυτή την κατηγορία.
Ως βάση χρησιμοποιείται ο τετρακύλινδρος κινητήρας της supersport μοτοσικλέτας BMW S 1000 RR, ο οποίος διαθέτει την τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων BMW ShiftCam. Με απόδοση πάνω από 147 kW (200 hp), βάρος κατά DIN χωρίς αναβάτη μόλις 223 kg με γεμάτο ρεζερβουάρ, και τεχνολογία πλαισίου, αεροδυναμική και ηλεκτρονικά ελέγχου σχεδιασμένα να αποδίδουν το ίδιο καλά για χρήση υψηλών επιδόσεων στο δρόμο, σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων και γρήγορους γύρους στην πίστα, η νέα M XR ανοίγει νέες δυνατότητες δυναμικής οδήγησης ως μία crossover μοτοσικλέτα στη σπορ κατηγορία που μέχρι πρότινος προορίζονταν για καθαρόαιμα superbikes. Περαιτέρω μείωση του βάρους και ακόμη πιο δυναμική συμπεριφορά μπορούν να επιτευχθούν με το M Competition Package, το οποίο διατίθεται ως προαιρετικός εργοστασιακός εξοπλισμός. Η τελική ταχύτητα του πρωτότυπου M XR είναι περίπου 280 km/h.
Εκτός από την τεχνολογία κίνησης και ανάρτησης, η αεροδυναμική αποτέλεσε επίσης βασικό στοιχείο των προδιαγραφών για την ανάπτυξη του πρωτότυπου M XR. Η νέα M XR απέκτησε winglets με στόχο να εξασφαλίσει ανώτερη σταθερότητα οδήγησης ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες παρά την αυξημένη ισχύ του κινητήρα. Αυτά εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο την επίτευξη της καλύτερης δυνατής επαφής μεταξύ των τροχών και του οδοστρώματος – ειδικά κατά την επιτάχυνση και σε υψηλές ταχύτητες. Το πρόσθετο φορτίο που ασκείται στον εμπρός τροχό εξουδετερώνει την τάση ανύψωσής του κατά την επιτάχυνση, με αποτέλεσμα το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης να παρεμβαίνει λιγότερο. Έτσι περισσότερη κινητήρια ισχύς μετατρέπεται σε επιτάχυνση με αποτέλεσμα ο αναβάτης να επιτυγχάνει ταχύτερο χρόνο στην πίστα. Η ειδικά προσανατολισμένη στον μπροστινό τροχό θέση της σέλας, εξασφαλίζει καλύτερο έλεγχο της μοτοσικλέτας, ειδικά στη λειτουργία supersport.
Όπως η M RR και η M R, η νέα M XR διαθέτει φρένα M. Αυτά αναπτύχθηκαν με βάση την εμπειρία που αποκτήθηκε από τα αγωνιστικά φρένα στις εργοστασιακές αγωνιστικές μοτοσικλέτες της BMW Motorrad στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Οι δαγκάνες των φρένων M διαθέτουν μπλε ανοδιωμένη επίστρωση σε συνδυασμό με το διάσημο λογότυπο M.
Η BMW Motorrad θα δημοσιεύσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη νέα BMW M 1000 XR το δεύτερο εξάμηνο του 2023.