του Νεκτάριου Διατσίδη
Η Bajaj ελπίζει να πουλά περισσότερες από 40,000 μοτοσυκλέτες CNG το μήνα πριν από το τέλος του έτους.
Η Ινδία είναι η μεγαλύτερη αγορά μοτοσυκλετών στον κόσμο και γι’ αυτό είναι εύκολο να καταλάβουμε πώς συχνά θέτει τις βάσεις για τεχνολογικές καινοτομίες για τον υπόλοιπο κόσμο. Είναι επίσης μια εξαιρετικά ευαίσθητη αγορά ως προς τις τιμές, επομένως, τις περισσότερες φορές, αυτές οι τεχνολογικές καινοτομίες επικεντρώνονται στο να κάνουν τους ανθρώπους να κερδίζουν χρήματα από τη χρήση και να πηγαίνουν όσο πιο μακριά γίνεται. Το είδαμε πρόσφατα στην πρώτη μοτοσυκλέτα της Bajaj με κινητήρα CNG, την Freedom 125, ένα μοντέλο που επαινείται για την προσιτή τιμή, την προσβασιμότητα και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων.
Και είναι σαφές ότι η Bajaj έχει κάνει ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση με την Freedom 125, ιδιαίτερα όταν πρόκειται να κάνει την κινητικότητα πιο προσιτή σε περισσότερους Ινδούς. Επομένως, δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το μοντέλο Freedom είναι μόνο η αρχή των πρωτοβουλιών της Bajaj που επικεντρώνονται στο CNG.
Σύμφωνα με αυτά που έχουν γραφεί στην ιστοσελίδα RideApart ο Διευθύνων Σύμβουλος της Bajaj Auto, Rajiv Bajaj, έδωσε πρόσφατα μία συνέντευξη στους ανθρώπους του CNBC-TV18 και εξήγησε το όραμα της εταιρείας του στον χώρο του CNG. Εξήγησε ότι η εταιρεία θα κυκλοφορήσει σύντομα ένα ακόμη μοντέλο CNG.
Ο Bajaj έφτασε ακόμη και στο σημείο να ανακοινώσει τους στόχους της εταιρείας για παραγωγή έως και 100,000 δίτροχων με κινητήρα CNG. «Βρισκόμαστε στο κατώφλι των μηνιαίων πωλήσεων και της παραγωγής 100,000 οχημάτων καθαρής ενέργειας μέχρι αυτή την εορταστική περίοδο», εξήγησε.
Η ευρεία χρήση των δίτροχων που κινούνται με CNG έχει πολύ μεγάλο νόημα στην Ινδία, όπου η κυβέρνηση προσπαθεί να βρει μια ισορροπία μεταξύ της οικονομικής τιμής και των μειωμένων εκπομπών. Μέχρι τη στιγμή που γράφεται αυτό το άρθρο, η Bajaj έχει ήδη πουλήσει περίπου 2,000 μονάδες της Freedom 125, μίας μοτοσυκλέτας μικρού κυβισμού που τροφοδοτείται με καύσιμο CNG σε δεξαμενή δύο κιλών σε συνδυασμό με μια δεξαμενή καυσίμου δύο λίτρων. Με τη χρήση των δύο καυσίμων, η μοτοσυκλέτα μπορεί να υπερηφανεύεται για μια πολύ εντυπωσιακή αυτονομία 330 χιλιομέτρων.
Η Bajaj μπορεί να αξιοποιήσει τα οφέλη του CNG, καθώς προβλέπει αρκετή ανάπτυξη στον τομέα. Ο Rajiv Bajaj εξήγησε ότι η εταιρεία ελπίζει να πουλά έως και 40,000 μοτοσυκλέτες CNG το μήνα μέχρι το 2025. Αν δούμε τα πράγματα από μια παγκόσμια προοπτική, η εστίαση στο CNG ευθυγραμμίζεται σαφώς με τις ανάγκες κινητικότητας σε άλλα μέρη της Ασίας, της Αφρικής και μέρη του κόσμου όπου υπάρχει παρόμοια δυναμική της αγοράς. Αλλά στο πλαίσιο της Δυτικής αγοράς, είναι σαφές ότι οι προτιμήσεις των καταναλωτών, και για να μην αναφέρουμε τις υποδομές, είναι πολύ διαφορετικές. Τα οχήματα CNG είναι φθηνά στην αγορά, στη λειτουργία και τη συντήρηση, αλλά αυτή η οικονομική λύση έχει και ένα κόστος: απόδοση. Οι μοτοσυκλέτες που κινούνται με CNG, ειδικότερα, τείνουν να είναι βαριές καθώς χρησιμοποιούν ένα μεγάλο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου. Τείνουν επίσης να υστερούν σε ισχύ. Και έτσι, ενώ οι μοτοσυκλέτες CNG είναι απολύτως λογικές στο πλαίσιο της Ινδίας και άλλων αναδυόμενων Ασιατικών χωρών, η χρήση τους στον Δυτικό κόσμο μπορεί να μην είναι τόσο αποτελεσματική. Ίσως η αναζήτηση μεγάλης ισχύος δεν θα πρέπει να μας επιβαρύνει τόσο πολύ οικονομικά, αλλά πάντα η ισχύς είναι ακριβή.