Το 2018, οι νέες CB1000R, CB300R και CB125R έφεραν μία ανανεωμένη ταυτότητα στη σειρά γυμνών μοτοσικλετών, συνδυάζοντας επιρροές από café racer μοντέλα με μία πρωτοποριακή, και μινιμαλιστική αισθητική, σύμφωνα με τη σχεδιαστική φιλοσοφία ‘Neo Sports Café’.

Το 2019 προστέθηκε στην οικογένεια η νέα Honda CB650R, συνδυάζοντας το στυλ, με τις επιδόσεις του τετρακύλινδρου κινητήρα και την ευκολία χειρισμού χάρη στο ελαφρύ πλαίσιο, μία συνταγή που αποδείχθηκε επιτυχημένη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συνεχίζοντας την ανοδική της πορεία, το 2021 η Honda CB650R δέχθηκε μία σημαντική αναβάθμιση της εμπρός ανάρτησης σε συνδυασμό με μία σειρά από λεπτομερείς βελτιώσεις προς όφελος της άνεσης, της χρηστικότητας και της πρακτικότητας.

Το 2024 είναι μια σημαντική χρονιά για την Honda CB650R με το ανανεωμένο στυλ και την λειτουργικότητα να είναι τα πρώτα που θα προσελκύσουν την προσοχή, ωστόσο αυτή η μοτοσυκλέτα – μαζί με τη super sports αδελφή της, CBR650R – θα μείνουν στην ιστορία ως οι πρώτες Honda που θα διατίθενται με τεχνολογία Honda E-Clutch.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με αυτή την καινοτομία, η Honda ανοίγει νέους ορίζοντες στους φίλους των δύο τροχών, κάνοντας την οδήγηση ακόμα πιο εύκολή και ευχάριστη για αναβάτες ανεξαρτήτως ηλικίας, δεξιοτήτων και επιπέδου εμπειρίας.

Ο Valerio Aiello, από το R&D τμήμα της Honda στη Ρώμη, μίλησε για τη σχεδιαστική φιλοσοφία Neo Sports Café: «Ολόκληρη, η τρέχουσα γκάμα Neo Sport Café της Honda προέρχεται από το πρωτότυπο μοντέλο CB4 Concept που παρουσιάστηκε στην EICMA το 2015. Επιθυμία μας ήταν να εξερευνήσουμε τον κόσμο της φιλοσοφίας café racer και να την επαναπροσδιορίσουμε στη σύγχρονη εποχή. Θέλαμε να δημιουργήσουμε neo-classic μοντέλα – δηλαδή σύγχρονες μοτοσυκλέτες που συνδυάζουν κλασικό στυλ σχεδίασης με μηχανολογικά πρότυπα της σύγχρονης εποχής .  Αναζήτησα πηγές έμπνευσης εκτός του κόσμου των μοτοσυκλετών, και πιο συγκεκριμένα στον κλάδο της ωρολογοποιίας. Πάντα θαύμαζα την τεχνική αρτιότητα των ρολογιών και μία από τις βασικές φιλοσοφίες που χρησιμοποίησα κατά τη διάρκεια της Neo Sports Café σχεδίασης, ήταν η λεγόμενη ‘Mechanical Art’. Είναι η επιθυμία να αναδείξω την ομορφιά των διαφόρων μηχανολογικών στοιχείων, στα οποία η Honda έδινε ανέκαθεν μεγάλη σημασία.»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για το 24YM, η μεσαία γυμνή τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα της Honda, εξελίσσει το Neo Sports Café στυλ της με πιο μοντέρνες πινελιές κα μια ολοκαίνουργια οθόνη TFT 5 ιντσών που προσφέρει συνδεσιμότητα Honda RoadSync* και χειρισμό από έναν νέο διακόπτη.

Οι επιδόσεις του 16-βάλβιδου κινητήρα των 649 κ.εκ, με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής (DOHC) παραμένουν αμετάβλητες, με μέγιστη ισχύ 95,2 PS (70kW) και μέγιστη ροπή 63Nm, ενώ υπάρχει διαθέσιμη έκδοση για κατόχους διπλώματος A2.

Η νέα Honda CB650R – μαζί με τη super sports αδελφή της, CBR650R – θα είναι η πρώτη Honda που θα διατίθεται με την προαιρετική επιλογή της τεχνολογίας Honda E-Clutch, η οποία επιτρέπει στον αναβάτη να αλλάζει σχέσεις μέσω του επιλογέα, χωρίς χρήση της μανέτας του συμπλέκτη.

Σε ότι αφορά τις αναρτήσεις, τα φρένα και τα ελαστικά ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP, ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και συνδυασμό ελαστικών 120/70-ZR17 και 180/55-ZR17.

Νέος είναι και ο προβολέας, καθώς και τα τα καλύμματα του ψυγείου, η σέλα αναβάτη/συνεπιβάτη, η ουρά και το πίσω φωτιστικό σώμα ενώ το ρεζερβουάρ παραμένει ίδιο.

Η 24YM Honda CB650R θα διατίθεται στους εξής χρωματικούς συνδυασμούς:

**ΝΕΟ** Matt Laurel Green Metallic με λεπτομέρειες σε Matt Vulcan Silver Metallic
**ΝΕΟ** Pearl Smokey Gray, με λεπτομέρειες σε Matt Crypton Silver Metallic
Candy Chromosphere Red με λεπτομέρειες σε ΝΕΟ Matt Crypton Silver Metallic
Matt Gunpowder Black Metallic με λεπτομέρειες σε ΝΕΟ Matt Crypton Silver Metallic

 

Honda E-Clutch

Το Honda E-Clutch δανείζεται στοιχεία τεχνολογίας και επιδόσεων από τα quickshifters, τους χειροκίνητους συμπλέκτες και το Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission (DCT) της Honda, αποτελώντας ένα μοναδικό υβρίδιο αυτών των δοκιμασμένων λύσεων.

Το συμπαγές σύστημα ζυγίζει μόνο 2 κιλά, ενώ τα επιμέρους εξαρτήματα που απαρτίζουν το συμπλέκτη και το κιβώτιο δεν διαφέρουν από εκείνα μιας συμβατικής μοτοσυκλέτας.

Κατά τη λειτουργία του, ο ηλεκτρικός συμπλέκτης της Honda είναι η επιτομή της απλότητας, καθώς καταργεί την ανάγκη χρήσης της μανέτας του συμπλέκτη για οποιαδήποτε αλλαγή σχέσης.

Ο αναβάτης πρέπει απλώς να χειριστεί το μοχλό αλλαγής σχέσεων για γρήγορες και σίγουρες αλλαγές, που εξασφαλίζουν επιπλέον απόλαυση στη σπορ οδήγηση.

Η μανέτα του συμπλέκτη δεν χρειάζεται επίσης κατά την εκκίνηση ή την ακινητοποίηση της μοτοσυκλέτας.

Το σύστημα ενεργοποιείται αμέσως μόλις τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας και διαχειρίζεται ομαλά και τα δύο σενάρια.

Παράλληλα, εξαλείφει την πιθανότητα να σβήσει ο κινητήρας ενώ λειτουργεί, προσφέροντας επιπλέον άνεση και ξεγνοιασιά κατά την οδήγηση στην πόλη που περιλαμβάνει συχνές εκκινήσεις και στάσεις.

Πέρα από άνεση και ευκολία, το Honda E-Clutch προσφέρει απόλυτη ευελιξία μιας και εάν ο αναβάτης το επιθυμεί, είναι σε θέση να χειριστεί τη μανέτα του συμπλέκτη κανονικά, ανά πάσα στιγμή.

Honda CB650R

Στην περίπτωση αυτή, το σύστημα Honda E-clutch θα ενεργοποιηθεί ξανά σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, πάνω από ορισμένες στροφές του κινητήρα – μετά από 5 δευτερόλεπτα σε χαμηλότερες στροφές.

Εάν ο αναβάτης θέλει να απενεργοποιήσει το σύστημα σε μια συγκεκριμένη διαδρομή, αυτό είναι επίσης δυνατό μέσω του διακόπτη στο αριστερό γκριπ.

Σύμφωνα με τον Junya Ono, Large Project Leader, Honda E-Clutch: «Το Honda E-Clutch έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει στους αναβάτες ένα νέο είδος εμπειρίας που μπορεί να κάνει την οδήγηση ακόμα πιο διασκεδαστική και συναρπαστική. Προσδίδει επίσης ξεγνοιασιά και άνεση στις αστικές και καθημερινές μετακινήσεις. Ελπίζουμε ότι πολλοί αναβάτες θα δοκιμάσουν το νέο μας σύστημα για να απολαύσουν το μοναδικό συνδυασμό σπορ αίσθησης και ευελιξίας που παρέχει.»

 

Τεχνικές προδιαγραφές Honda CB650R

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Υγρόψυκτος, τετράχρονος, 16-βάλβιδος DOHC εν σειρά 4-κύλινδρος
Κυβισμός (cm³): 649cc
Μέγιστη Ισχύς: 95,2 PS (70kW) @ 12.000rpm [διατίθεται έκδοση 47,6 Ps (35kW)]
Μέγιστη Ροπή: 63Nm @ 9.500rpm [49Nm για την έκδοση των 35kW]

ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ
Ψεκασμός καυσίμου: Ηλεκτρονικός PGM-FI
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 15,4L
Κατανάλωση καυσίμου: 4,9L/100km (20,4km/l)

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Συμπλέκτης: MT – Υγρός, πολύδισκος, A.S.συμπλέκτης ή E-Clutch – Υγρός, πολύδισκος, E-Clutch
Τύπος κιβωτίου: 6-τάχυτο
Τελική μετάδοση: Αλυσίδα

ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος: Ατσάλινο, τύπου ‘διαμάντι’
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 2.120mm x 780mm x 1,075mm
Μεταξόνιο: 1.450mm
Ύψος Σέλας: 810mm
Απόσταση από έδαφος: 150mm
Βάρος (Πλήρες υγρών): 205kg (207kg E-Clutch)
Ακτίνα στροφής: 2.8m

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Ανεστραμμένο πιρούνι Showa Separate Function front Fork Big Piston (SFF-BP) USD 41χλστ.
Πίσω: Monoshock αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης 10 σταδίων, διαδρομή 43,5mm

ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση Ζάντας Εμπρός: 17M/C X MT3.50 από χυτό αλουμίνιο με 5 μπράτσα
Διάσταση Ζάντας Πίσω: 17M/C X MT5.50 από χυτό αλουμίνιο με 5 μπράτσα
Ελαστικό Εμπρός: 120/70ZR17 M/C (58W)
Ελαστικό Πίσω: 180/55ZR17 M/C (73W)

ΦΡΕΝΑ
ABS: 2-κάναλο
Εμπρός: Διπλοί δίσκοι 310 mm x 4.5 mm με τετραπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Δίσκος 240 mm x 5 mm με μονοπίστονη δαγκάνα

ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Όργανα: Έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών περιλαμβάνει Honda RoadSync*, ψηφιακό ταχύμετρο, ψηφιακή μπάρα απεικόνισης στροφόμετρου, διπλό χιλιομετρητή ταξιδιού, ψηφιακή μπάρα ένδειξης στάθμης καυσίμου, ένδειξη επιλεγμένης σχέσης & ανεβάσματος σχέσης κιβωτίου, ψηφιακό ρολόι
Προβολέας: LED
Πίσω φωτιστικό σώμα: LED
Συνδεσιμότητα: Honda RoadSync*
Πρίζα 12V: Προαιρετική
Quickshifter: Προαιρετικό, μόνο για MT
Security System: HISS
Πρόσθετα χαρακτηριστικά: HSTC

*Η εφαρμογή Honda RoadSync προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμη στη χώρα μας.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης