Γράφει ο Θάνος Κυλάφης

 

Bigger is better είναι το moto της Αμερικής, το οποίο περνάει από όλες τις εκφάνσεις της ζωής στην άλλη όχθη του Ατλαντικού.

Φυσικά οι αγώνες μοτοσυκλέτας δεν θα μπορούσαν να είναι εξαίρεση. Και τί καλύτερο από το να βάλεις αμερικάνικες μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού και το…σύμβολο του αμερικάνινου highway (να’ναι καλά το Easy Rider) σε μια πίστα;

Αυτό ακριβώς σκέφτηκαν οι υπέυθυνοι του MotoAmerica (το Πρωτάθλημα Superbikes των Η.Π.Α.) και έφτιαξαν μια κατηγορία με Harley Davidson και Indian bagger μοτοσυκλέτες, την King of the Baggers, η οποία συμπεριλήφθηκε στο Αμερικανικό Πρωτάθλημα Superbikes.

Πρόκειται για μοτοσυκλέτες που έχουν ως βάση τα μοντέλα παραγωγής των αντίστοιχων εταιριών, αλλά όταν τα φώτα σβήνουν για την εκκίνηση του αγώνα τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. 

Μέχρι τη στιγμή που οι ομάδες, οι εταιρείες aftermarket και οι αναβάτες τελειώνουν με αυτές τις μοτοσυκλέτες, είναι πλέον αγωνιστικές, με πολύ βελτιωμένη απόσταση από το έδαφος, αναρτήσεις έτοιμες για αγώνες, επιθετική εργονομία και κάθε είδους τροποποιήσεις στον κινητήρα που προσφέρουν εντυπωσιακή απόδοση .

Τα φέρινγκ touring και οι σκληρές πλαϊνές βαλίτσες αποτελούν μέρος της μοτοσυκλέτας, αλλά ακόμη και αυτά τροποποιούνται σε μεγάλο βαθμό με τη χρήση ανθρακονημάτων και άλλων υλικών.

Ο “βασιλιάς των baggers” για το 2022, ήταν ο Tyler O’Hara που, με την Indian του, ανέβηκε στο βάθρο στους 5 από τους 7 αγώνες, παίρνοντας 1 νίκη, 2 δεύτερες θέσεις και 2 τρίτες.