του Νεκτάριου Διατσίδη

 

Μόλις η μπαταρία αποφορτιστεί, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης (ICE) μπαίνει σε λειτουργία για να τη φορτίσει ή να δώσει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση. Έτσι το άγχος της αυτονομίας δεν υπάρχει κατά την οδήγηση όπου δεν βρίσκονται πολλοί σταθμοί φόρτισης, ενώ πιέζει και ο χρόνος ή το ταξίδι είναι σε μέρη με περιορισμένη υποδομή.
Ο κατασκευαστής μοτοσυκλετών SYM φαίνεται να έχει μια καλή λύση με την τοποθέτηση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης ανάμεσα στις μπαταρίες και τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτή ακριβώς την τεχνολογία προωθεί η SYM με το υβριδικό σκούτερ PE 3. Και ενώ είναι απλώς μια ιδέα αυτή τη στιγμή, θα μπορούσε να έχει κάποιες δυνατότητες όσον αφορά την παροχή «απεριόριστης αυτονομίας» για ηλεκτρικά δίτροχα.

Η SYM χρησιμοποιεί ένα είδος υβριδικής τεχνολογίας, όπου η κύρια παροχή ισχύος  είναι ένας ηλεκτροκινητήρας. Ωστόσο, όταν η τάση της μπαταρίας πέσει κάτω από τα 60 βολτ, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενεργοποιείται, φορτίζοντας την μπαταρία και δίνοντας περισσότερο ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα. Επίσης δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του συστήματος μετάδοσης κίνησης, παρά μόνο αυτή του ηλεκτροκινητήρα. Ο μοναδικός σκοπός του βενζινοκινητήρα είναι να φορτίσει την μπαταρία, η οποία στη συνέχεια στέλνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα.
Με φορτισμένη μπαταρία, η SYM λέει ότι ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να παρέχει περίπου 35 χιλιόμετρα αυτονομίας μέχρι η μπαταρία να έχει εξαντληθεί πλήρως, υποδηλώνοντας ότι αυτή η αυτονομία είναι η πιο κατάλληλη μέσα στα όρια της αστικής ζούγκλας. Όταν λειτουργεί ο θερμικός κινητήρας, αξιώνει μια εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου 90 χιλιομέτρων ανά λίτρο. Και με ένα ρεζερβουάρ που έχει χωρητικότητα 3 λίτρα, υπάρχει η δυνατότητα να καλυφθεί μεγάλη απόσταση, έως και 300 χλμ!.

Το σκούτερ της SYM έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις αλλά και ανάγκες σε αυτούς που αναζητούν μια άνετη, οικονομική και πρακτική δυνατότητα μετακίνησης. Η σχεδίασή του είναι καθαρή και φουτουριστική, έχοντας πολλή τεχνολογία να επιδείξει.
Προς το παρόν, η SYM δεν έχει ανακοινώσει ακόμη την τιμολόγηση του PE 3, τονίζοντας ότι βρίσκεται ακόμη στην φάση ανάπτυξης. Ωστόσο, η SYM είναι περισσότερο από ικανή να φέρει αυτή την ιδέα στον πραγματικό κόσμο, και περισσότερο από πιθανό, σε τιμή που είναι ελκυστική τόσο για τους λάτρεις όσο και για αυτούς που θέλουν να κινηθούν οικονομικά.

Μια ανάλογη λύση έχουμε παρουσιάσει στην zougla.gr από το αποκλειστικό ρεπορτάζ του Δημήτρη Διατσίδη με την μοτοσυκλέτα εκτός δρόμου που έφτιαξε στο Μπρνο της Τσεχίας ο Martin Šula και την παρουσιάσαμε εδώ!