του Δημήτρη Διατσίδη

«Αν θέλουμε να συνεχίσουμε να είμαστε επιτυχημένοι σε όλο τον κόσμο, τότε θα ήθελα να κάνω αγώνες σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Markus Flasch της BMW, αφήνοντας αρκετά υπονοούμενα…
Έχει γίνει πολύς λόγος για την είσοδο της BMW στο MotoGP τα τελευταία χρόνια. Οι φήμες στροβιλίζονται, τα σχόλια ακούγονται λάθος και υπάρχει πάντα ενδιαφέρον γύρω από αυτό το θέμα καθώς ακούγεται παντού.
Η εταιρεία εξακολουθεί να είναι αφοσιωμένη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike και έχει πολύ καλή αγωνιστική ομάδα. Ωστόσο, μερικά πράγματα έχουν αλλάξει. Το MotoGP αγοράστηκε από την Liberty Media, τους ιδιοκτήτες ουσιαστικά της Formula 1, κάτι που φέρνει αλλαγές, ενώ υπάρχει και μια αλλαγή στην BMW που έχει νέο CEO τον Markus Flasch. Ο τελευταίος έκανε μερικά ενδιαφέροντα σχόλια σχετικά με τις πιθανές φιλοδοξίες της μάρκας στο MotoGP κατά την παρουσίαση της R 20 Concept στην Ville d’Este.
«Πρώτα από όλα είμαστε ο κορυφαίος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στον κόσμο», λέει ο Flasch, προσθέτοντας, «Θεωρούμε τον εαυτό μας νούμερο 1 και υπάρχει πρωτάθλημα αγώνων και το πρωτάθλημα του MotoGP».
«Δεύτερον, το World Superbike, αν κοιτάξετε μόνο το άθλημα, είναι πολύ ελκυστικό», δηλώνει ο Flasch, αλλά το μετριάζει προσθέτοντας: «Αλλά είναι μόνο ένα Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα με έναν Αγώνα στην Αυστραλία».
Και δεν έχει άδικο. Ενώ ο κάθε Αγώνας είναι εξαιρετικός, λίγοι εκτός της βιομηχανίας και αρκετοί σκληροπυρηνικοί γνωρίζουν για το WSBK. Όλοι ξέρουν όμως για το MotoGP. «Αν θέλουμε να συνεχίσουμε να είμαστε επιτυχημένοι σε όλο τον κόσμο, τότε θα ήθελα να κάνω αγώνες σε όλο τον κόσμο», δηλώνει ο Flasch.
Αυτό δείχνει ότι η BMW εξετάζει ενεργά μια είσοδο στο MotoGP. Και ο Flasch ρίχνει και άλλο λάδι στη φωτιά.
«Και το τρίτο, πιστεύω ότι στην παρούσα φάση το MotoGP θα λάβει ακόμη περισσότερα στο μέλλον με την ανάληψη της Liberty Media, και βλέπουμε τι συνέβη στη Formula 1 όταν ανέλαβαν, βλέπω τη σημασία του MotoGP να ανεβαίνει», είπε.
«Το εξετάζουμε σοβαρά και πρέπει να σκεφτούμε να πάμε εκεί. Αλλά αυτό που δεν έχουμε κάνει ακόμα είναι να πάρουμε οποιαδήποτε απόφαση», προσθέτει ο Flasch, δηλώνοντας περαιτέρω, «Μόλις ξεκινάμε τώρα. Ερευνώντας πώς θα μπορούσαμε να το κάνουμε, όταν θα φτάσουμε στο σημείο που είναι εφικτό, τότε θα πάρουμε μια απόφαση».
Και ως προς το τι θα εμπόδιζε μια τέτοια συμμετοχή, ο Flasch δηλώνει:
«Το κόστος. Είναι μια επένδυση στην επωνυμία. Και, όπως γνωρίζετε, με το μάρκετινγκ, είναι πάντα δύσκολο να πει κανείς αν τα πρώτα ή τα δεύτερα 50 εκατομμύρια € που ξοδέψαμε ήταν τα σωστά 50 εκατομμύρια €. Δεν είναι ακριβώς κάτι στο οποίο μπορούμε να έχουμε την κατάλληλη επιμέλειά μας».
Βέβαια από πλευράς μάρκετινγκ το MotoGP είναι εξαιρετικά ελκυστικό ήδη, ακόμη και χωρίς τις αναμενόμενες θετικές παρεμβάσεις της Liberty Media, οπότε στο μέτρημα του κόστους κάθε εταιρία βάζει στην πλάστιγγα και την απόδοση της έμμεσης προβολής που παίρνει από το MotoGP, η οποία πραγματικά είναι πολύ μεγάλη.

Ο Toprak Razgatlioglu έχει εκπληκτική απόδοση στο WSBK. Ελπίζουμε να δούμε την BMW και στο MotoGP!

Προφανώς, ο Flasch δεν θέλει ή δεν μπορεί να αποκαλύψει τα σχέδιά του αυτή τη στιγμή, αλλά με βάση τις κινήσεις που έχει κάνει από τότε που έγινε Διευθύνων Σύμβουλος, τα παραπάνω σχόλια και με τις αλλαγές που έρχονται στο MotoGP, είναι βέβαιο ότι η BMW μπορεί να είναι πίσω στο MotoGP για τη σεζόν 2027. Μάλιστα κάποιες φήμες στο #motogpworldpaddock μιλάνε για διαπραγμάτευση με τον Aleix Espargaro που θα μπορούσε να γίνει ο δοκιμαστής και οδηγός εξέλιξης της μοτοσυκλέτας!
Αυτό θα ήταν πολύ συναρπαστικό, ακόμα κι αν η μάρκα δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αυτή τη ρύθμιση active aero, που είναι τα μεταβαλλόμενα στην κλίση αεροδυναμικά βοηθήματα που κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας πριν από μερικούς μήνες για τις μοτοσυκλέτες παραγωγής. Θα θέλαμε να δούμε λοιπόν την BMW στο MotoGP με τις καινοτομίες που επιτρέπονται να δίνουν περισσότερο ενδιαφέρον.