Επιμέλεια: Νεκτάριος Διατσίδης
Ένα έγγραφο έγκρισης μας έδωσε βασικές λεπτομέρειες για τη νέα Himalayan «452», συμπεριλαμβανομένου του μεγέθους και της ισχύος του κινητήρα.
Με την αναμενόμενη παρουσίαση της ολοκαίνουργιας Royal Enfield Himalayan 450, μια διαρροή μας έδωσε πολλές λεπτομέρειες για τη μοτοσυκλέτα. Ο ασιατικός ιστότοπος RushLane έχει αποκτήσει ένα αντίγραφο του εγγράφου έγκρισης, το οποίο αναφέρει την χωρητικότητα του κινητήρα να είναι 451.65cc. Στο έγγραφο σημειώνεται επίσης ότι ο κινητήρας παράγει 29.44 kW (39.5 ίππους) στις 8,000 σ.α.λ.Είναι ενδιαφέρον ότι η μοτοσυκλέτα έχει αναγνωριστεί ως «Himalayan 452», που ταιριάζει με την (στρογγυλοποιημένη) χωρητικότητα του κινητήρα. Δεν μπορούμε ακόμη να είμαστε σίγουροι αν αυτό είναι το όνομα με το οποίο θα κυκλοφορήσει η νέα Himalayan – μια τέτοια κίνηση θα ταιριάζει με αυτό που έκανε η Royal Enfield με την Scram 411, αλλά η εταιρεία μπορεί να συνεχίσει να προτιμά το όνομα Himalayan 450. Θα πρέπει να περιμένουμε για να το δούμε.
Η σημερινή Royal Enfield Himalayan
Η διαρροή μας έδωσε και κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά. Η μοτοσυκλέτα θα έχει μήκος 2,245 mm με μεταξόνιο 1,510 mm και πλάτος 852 mm. Το ύψος είναι 1,316 χιλιοστά στη στάνταρ έκδοση ή 1,415 αν έχει την προαιρετική ψηλότερη ζελατίνα. Όλα αυτά κάνουν την Himalayan 450 μακρύτερη και ψηλότερη από μία KTM 390 Adventure, αλλά λίγο πιο στενή.
Διαρροή εικόνας της Royal Enfield Himalayan 450/452: πριν από μερικές εβδομάδες, είχαμε τις πιο καθαρές φωτογραφίες, αφού η RushLane είχε αποκτήσει κάποιες εικόνες, που τραβήχτηκαν ενώ αποθηκευόταν μία από τις νέες μοτοσυκλέτες. Ήταν σταθμευμένη δίπλα σε μια σειρά από κάποιες που έμοιαζαν με Super Meteor 650s και οι φωτογραφίες έδιναν μια πολύ καθαρή εικόνα του νέου μοντέλου.
Το στυλ της μοτοσυκλέτας είναι σε μεγάλο βαθμό πιο εξελιγμένο, αλλά όχι ιδιαίτερα επαναστατικό. Το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι καινούργιο, ωστόσο φαίνεται πολύ μεγαλύτερο από το ρεζερβουάρ στο παλιό μοντέλο.
Είναι επίσης η πρώτη ξεκάθαρη εικόνα που μπορούμε να έχουμε για τον νέο υδρόψυκτο κινητήρα των 450cc και όπως θα περίμενε κανείς για μια τόσο δραστική αλλαγή από πριν (η προηγούμενη μοτοσυκλέτα έχει αερόψυκτη μονάδα 410cc), είναι εντελώς διαφορετική η εμφάνιση. Με την πρώτη ματιά, το περίβλημα του κινητήρα στη δεξιά πλευρά μοιάζει πολύ με της σειράς J, όπως στην Hunter 350 και στην Meteor 350. Η αφαίρεση των πτερυγίων ψύξης από τον κινητήρα του έδωσε επίσης πιο σύγχρονη εμφάνιση (σε σύγκριση με τα πτερύγια ψύξης πριν), και αυτό ανεβάζει τη συνολική εμφάνιση της μοτοσυκλέτας.
Μια άλλη αλλαγή είναι η μετάβαση σε μια οθόνη TFT που πραγματικά δεν αποτελεί έκπληξη. Υπάρχει ένα πλήθος νέων μοντέλων στη γκάμα της Royal Enfield που διαθέτουν TFT και δεδομένου ότι αυτό θα προσφέρει πλοήγηση είναι κάτι απαραίτητο πλέον σε μία σύγχρονη μοτοσυκλέτα Adventure.
Σχετικά με το μόνο άλλο πράγμα που μπορούμε να συλλέξουμε από τις εικόνες είναι ότι το πλαίσιο της νέας μοτοσυκλέτας διαθέτει κατάλληλα αντεστραμμένα πιρούνια και όχι τα τηλεσκοπικά που είχε το παλιό μοντέλο. Δεν μπορούμε να πούμε αν υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης στο μπροστινό μέρος για την απόσβεση, αλλά είναι πιρούνια μεταξύ 43 και 45 mm.
Αυτές οι λεπτομέρειες προστίθενται στις προηγούμενες, συμπεριλαμβανομένου ενός μπροστινού τροχού 21 ιντσών και ενός πίσω τροχού 17 ιντσών και ενός μόνο αμορτισέρ πίσω. Έχει επίσης φημολογηθεί το ABS διπλού καναλιού, καθώς και γκάζι ride-by-wire.
Ημερομηνία κυκλοφορίας Royal Enfield 450/452
Η 1η Νοεμβρίου έχει οριστεί να είναι η ημερομηνία έναρξης, όπως επιβεβαιώθηκε από την Royal Enfield. Αυτό σημαίνει ότι η πρώτη μας ευκαιρία να δούμε τη μοτοσυκλέτα αυτοπροσώπως θα είναι πιθανότατα στην έκθεση EICMA στο Μιλάνο τη δεύτερη εβδομάδα του Νοεμβρίου.
Royal Enfield Guerilla 450
Έχει γίνει επίσης σαφές, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Motociclismo, ότι η Himalayan 450 δεν θα είναι η μόνη νέα μοτοσυκλέτα από την Ινδική μάρκα που θα χρησιμοποιεί τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 450cc. Η γραφή του ονόματος «Guerilla 450» στην Ινδία υποδηλώνει ότι μία άλλη μοτοσυκλέτα, πιθανότατα παρόμοια με την Himalayan, είναι επίσης στο δρόμο. Η λέξη «αντάρτης» μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορα πλαίσια, αλλά ίσως συνδέεται καλύτερα με υπεράριθμους μαχητές αντίστασης που απωθούν μεγάλες δυνάμεις εισβολής, χρησιμοποιώντας ακανόνιστες στρατηγικές και εκμεταλλευόμενοι τις γνώσεις τους για το έδαφος προσπαθούν να ξεπεράσουν τους εισβολείς. Η χρήση της στο πλαίσιο της ονομασίας αυτής της μοτοσικλέτας θα υποδηλώνει ότι είναι πιο προσανατολισμένη εκτός δρόμου από την Himalayan, αλλά δεν υπάρχουν ακόμη τεχνικές λεπτομέρειες – φυσικά απέχουμε σχεδόν δύο μήνες από την κυκλοφορία της Himalayan 450.