του Δημήτρη Διατσίδη
Το ατύχημα που έγινε την Κυριακή που πέρασε στην πίστα του Κατάρ στη διάρκεια του Αγώνα του MotoGP, θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μια μεγάλη τραγωδία! Ανάλογη με αυτήν του Marco Simoncelli το 2011 στην Μαλαισία, όταν ο άτυχος Ιταλός έχασε τη ζωή του.
«Με τον Martin βίωσα την χειρότερη σκηνή της ζωής μου. Αυτό που είδα ήταν πραγματικά άσχημο. Το γεγονός ότι είναι καλά πρέπει να προβληματίσει τους ανθρώπους. Στο τέλος του Αγώνα πήγα κατευθείαν στο γκαράζ της Aprilia», είπε ο ένας από τους δύο πρωταγωνιστές, ο Di Giannantonio.
Ήταν ο 14ος γύρος από τους 22 του Αγώνα και ο ΠΑγκόσμιος Πρωταθλητής του 2024 Jorge Martin ήταν στην 17η θέση, μπροστά από τον Fabio Di Giannantonio που ήταν έτοιμος να τον προσπεράσει. Ο Martin έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του και έπεσε, ενώ ο “Diggia” βρισκόταν σε απόσταση αναπνοής και οι δύο με μεγάλη ταχύτητα. Η μπροστινή ρόδα της μοτοσυκλέτας του Ιταλού κτύπησε τον Ισπανό στην πλάτη και τα πλευρά – κάτι που δεν φάνηκε καθαρά από την μπροστά κάμαρα που έπιασε το γεγονός. Ο Jorge Martin σταμάτησε το σύσριμο στην άσφαλτο αρκετά μέτρα πιο κάτω και έδειξε να πονάει, κάτι που αρχικά (στην περιγραφή των αγώνων) αποδόθηκε στα κτυπήματα που είχε από τον πρόσφατο τραυματισμό του. Τελικά ήταν 11 συνολικά πλευρά σπασμένα και πνευμοθώρακας, όπως γράψαμε στο σχετικό ρεπορτάζ!
Αν λοιπόν υπάρχει κάποιος αναβάτης που έζησε το GP του Κατάρ με την καρδιά του να χτυπά δυνατά, αυτός είναι ο Fabio di Giannantonio. Κάτι δεν πήγαινε καλά στον αέρα για τον ίδιο: πρώτα η επαφή με τον Alex Marquez, μετά το ατύχημα με τον Jorge Martin, που όχι μόνο τον έριξε στη 16η θέση, μακριά από εκεί που ήθελε και μπορούσε να τερματίσει, αλλά κυρίως τον έκανε να ζήσει εφιαλτικές στιγμές.
«Ήμουν πολύ μπροστά από τον Alex και με χτύπησε. Σίγουρα δεν το έκανε επίτηδες, αλλά τέτοια λάθη, στο MotoGP, είναι σχεδόν στα όρια. Με έβαλε σε επικίνδυνη κατάσταση και κινδύνευσα να τραυματιστώ πολύ σοβαρά. Μια ποινή μεγαλύτερου γύρου δεν είναι αρκετή για μια κίνηση σαν αυτή», ήταν η έκρηξή του για τη σύγκρουση με τον αναβάτη της Gresini Racing.
Ακόμα πιο αγχωτική ήταν η κατάσταση που βίωσε με τον Jorge, στην επιστροφή του μετά τους δύο τραυματισμούς που υπέστη το χειμώνα και τώρα ξανά αναγκασμένος να μείνει εκτός, ποιος ξέρει για πόσο, δεδομένης της σοβαρότητας του ατυχήματος στην Lusail.
«Τον βρήκα ξαπλωμένο μπροστά από τη μοτοσυκλέτα μου ενώ πήγαινα με 160-180 χλμ/ώρα», είπε ο Fabio για την αναπόφευκτη επαφή με τον παγκόσμιο πρωταθλητή, ο οποίος είχε μόλις πέσει στην στροφή 12 και τη στιγμή που πέρασε ο αναβάτης της VR46, ήταν ακόμα στο έδαφος.
«Ήταν πολύ άσχημο αυτό που είδα, η χειρότερη σκηνή της ζωής μου και θα ήθελα να κάνει όλους να σκεφτούν. Πρέπει απλά να είμαστε ευγνώμονες που είναι καλά. Φοβήθηκα πραγματικά στο τέλος του Αγώνα και σταμάτησα στο γκαράζ της Aprilia για να βεβαιωθώ για την κατάστασή του».
Να θυμίσουμε ότι το 2011 στην πίστα της Sepang στην Μαλαισία, βρήκε τραγικό θάνατο ο Marco Simoncelli, όταν πεσμένος προσπαθούσε να κρατήσει τη μοτοσυκλέτα του και επέστρεψε στην αγωνιστική γραμμή, στο σημείο από όπου περνούσαν οι Colin Edwards και Valentino Rossi. Η μοτοσυκλέτα του Αμερικανού κτύπησε τον MArco στην πλάτη και η μοτοσυκλέτα του Ιταλού πέρασε πάνω από το χέρι του. Λίγη ώρα αργότερα ο Sic58 ξεψύχησε στο ιατρικό κέντρο της πίστας και άφησε μια απέραντη οδύνη σε όλον τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και όχι μόνο. Μάλιστα η ταχύτητα με την οποία έγινε το ατύχημα τότε ήταν πολύ μικρότερη, λίγο πάνω από τα 100χλμ/ώρα, ενώ τώρα και οι δύο μοτοσυκλέτες πήγαιναν κοντά στα 180. Το ευτύχημα εδώ είναι ότι το κτύπημα έγινε στην πρώτη φάση της πτώσης, όταν ακόμη ο Jorge Martin ήταν σχεδόν πάνω στη μοτοσυκλέτα και ότι ακόμη η επιβράδυνση της πτώσης δεν είχε μειώσει πάρα πολύ την ταχύτητά του, έτσι το κτύπημα έγινε με μικρή διαφορά ταχύτητας μεταξύτ ου σώματος του Ισπανού και της ρόδας του Ιταλού.
Πάλι καλά…