Του Δημήτρη Διατσίδη
Αφήνοντας κατά μέρος τα κακά συστήματα πλοήγησης, που καταφέρνουν να τεντώσουν την πορεία σαν λάστιχο, η κάλυψη περισσότερων από 850 km σε μια Ειδική του Dakar είναι κάτι που συμβαίνει μια φορά στο τόσο. Έχει συμβεί μόνο μία φορά στη Σαουδική Αραβία, στη σημερινή επιστροφή – μετά μια μέρα ξεκούρασης – στον ανταγωνισμό στον δρόμο από το Ριάντ προς το Al Duwadimi, φτάνοντας στα 874 χλμ., ακολουθώντας την προβλεπόμενη διαδρομή κατά γράμμα. Υπήρχε αρκετός χώρος για να κρατήσει τα πράγματα ενδιαφέροντα σε αυτό το επικό ταξίδι, ειδικά στο χρονομετρημένο τμήμα των 483 χλμ. Είτε υφαίνουν μέσα από φαράγγια, είτε εκτινάσσονται σε εκτάσεις εκτός τροχιάς, είτε αντιμετωπίζουν την καρδιά των αμμόλοφων, οι συμμετέχοντες έπρεπε να είναι κορυφαίοι σε όλα, σε αυτό το παιχνίδι. Ο Nacho Cornejo — σε εγρήγορση, έμπνευση, ευκίνητος και συγκεντρωμένος — αποδείχτηκε ότι ήταν “μάστορας” όλων των τερέν, γράφοντας τον πιο γρήγορο χρόνο της ημέρας στην Ειδική.
Όσο πιο κοντά πλησιάζουμε στον τερματισμό του Ντακάρ, τόσο περισσότερο καλύπτεται από αγωνία. Οι ανατροπές της πλοκής δεν είναι καθόλου εγγυημένες, αλλά η έκδοση του 2024 φαίνεται να έχει φτιαχτεί για το απροσδόκητο. Στον αγώνα για τη νίκη της Ειδικής, ο Cornejo που θριάμβευσε στο Al Duwadimi δεν ήταν σίγουρα σοκαριστικός. Ο Χιλιανός πέτυχε αυτό το κατόρθωμα εννέα φορές στην καριέρα του, τρεις φέτος, συμπεριλαμβανομένης της περασμένης Κυριακής, όταν ο αγώνας κατευθύνθηκε στο Al Duwadimi από την AlUla. Επέστρεψε επίσης στο ολοένα και πιο απρόβλεπτο γενικό βάθρο.
Πρώτα, ο Adrien Van Beveren έχασε έδαφος. Πλήρωσε το τίμημα για το άνοιγμα του δρόμου, αλλά παραμένει μια υπολογίσιμη δύναμη σε λογικά 14′39″ από το προβάδισμα. Και, ακόμα πιο σημαντικό, το προβάδισμα του Ricky Brabec κρέμεται από μια κλωστή, με τον Ross Branch να ξεπερνάει το πρόβλημα με το μπροστινό φρένο του, για να υπερασπιστεί πεισματικά τις πιθανότητές του και να πλησιάζει σε μόλις 1 δευτερόλεπτο στην κορυφή, όπου ήταν τις περισσότερες ημέρες της πρώτης εβδομάδας.
Ο ζωηρός αγώνας της κατηγορίας Rally 2 επικυρώνει αυτή την εντύπωση. Μετά τον Romain Dumontier σήμερα ήταν η σειρά του Jean-Loup Lepan να χάσει το προβάδισμα, χάρη σε ένα χαμένο σημείο και το πέναλτι που ακολούθησε και ήταν 15 λεπτά. Καθώς οι παλίρροιες της μοίρας σαρώνουν μέσα και έξω, πρέπει να είναι δύσκολο να αισθάνεσαι ασφαλής ακόμα και εάν έχεις κερδίσει κάποιες Ειδικές.
W2RC: Ο NACHO ΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥ LUCIANO
Ο Ignacio Cornejo, πιο γνωστός ως Nacho, χαιρετίζεται από τους συντρόφους του στο Rally GP ως ο κορυφαίος πλοηγός στο παιχνίδι. Όταν επιφορτιστεί με το άνοιγμα του δρόμου, ο Χιλιανός μπορεί να αναλύσει το road book και το έδαφος γρηγορότερα από τους αντιπάλους του, αλλά παραδόξως, αυτό δεν του έχει κερδίσει ακόμη λαμπερά τρόπαια. Ο Nacho έχει καταρριφθεί στους 10 κορυφαίους πέντε φορές σε οκτώ εκκινήσεις στο Ντακάρ, αλλά το βάθρο παρέμεινε ένα άπιαστο όνειρο. Η καλύτερη επίδοσή του ήταν τέταρτη θέση το 2020. Όσον αφορά στις νίκες σε Ειδικές, είχε κερδίσει έξι πριν από τον Ιανουάριο του 2024. Ο άσος της Monster Energy Honda είχε σημειώσει δύο “δοκάρια”, ένα το 2020 και ένα άλλο το 2022. Τώρα, το 2024, είναι μόνος για να κερδίσει περισσότερες από μία νίκες σε Ειδικές σε αυτό το Ντακάρ. Τρεις νίκες, για την ακρίβεια, προσθέτοντας τον σημερινό θρίαμβο στις προηγούμενες νίκες του στις Ειδικές 2 και 4! Αυτό το χατ-τρικ σηματοδοτεί ένα προσωπικό καλύτερο και απηχεί το κατόρθωμα του Luciano Benavides από το 2023, όταν ο Αργεντινός κέρδισε τρεις νίκες σε Ειδικές του Ντακάρ προτού συνεχίσει για να διεκδικήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο τέλος της σεζόν. Με δύο έκτες θέσεις στο W2RC, ο Χιλιανός ακολουθεί τα βήματα του Αργεντινού γείτονά του.
ΣΤΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ: 24
Οι μοτοσικλέτες έχουν διανύσει 2,865 km από τότε που ξεκίνησε το 46ο Dakar. Κανείς δεν το έχει κάνει πιο γρήγορα από τον Ricky Brabec, ο οποίος πέρασε 32 ώρες 37′20″ εκεί έξω. Και όμως, μετά από όλη αυτή την απόσταση και όλο αυτό το διάστημα, ο Ross Branch είναι μόλις ένα δευτερόλεπτο πίσω του. Αυτό είναι το μικρότερο περιθώριο στη Γενική κατάταξη, μετά από 7 ειδικές από τότε που το Ντακάρ ήρθε για πρώτη φορά στη Σαουδική Αραβία το 2020. Για να βάλουμε σε προοπτική αυτή τη σύγκρουση των τιτάνων, ένα τόσο μικρό κενό μετά από 32 ώρες και 37 λεπτά, που ισοδυναμεί με απόσταση λίγο μεγαλύτερη από 24 μέτρα ή 12 μοτοσικλέτες δεμένες μεταξύ τους από άκρη σε άκρη. «Σασπένς» με κεφαλαίο Σ.
View this post on Instagram
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Ο Έλληνας Βασίλης Μπούδρος που συμμετέχει στον Αγώνα με μια Husqvarna με το #107 στη σημερινή Ειδική Διαδρομή, βρέθηκε και πάλι σε καλές θέσεις, όπως τις προηγούμενες πρώτες μέρες και με την 12η θέση στην κατηγορία “Original by Motul”, την 54η θέση στην κατηγορία “Rally 2” και την 70η στην Γενική, σε αυτήν την 7η Ειδική, στα συνολικά αποτελέσματα του Αγώνα είναι στην 19η θέση στην “Original by Motul”, στην 68η στην R2 και στην 85η θέση της Γενικής κατάταξης.
Δείτε τα αποτελέσματα της 7ης Ειδικής για την Original by Motul
Δείτε τα αποτελέσματα της Ειδικής #7
Δείτε τα αποτελέσματα του Αγώνα μετά τις 7 πρώτες Ειδικές