του Δημήτρη Διατσίδη

φωτογραφία: Giuserre Piazzolla, Gpiazzophotography.com

Όταν χιλιάδες άνθρωποι υπομένουν τη βροχή και το τσουχτερό κρύο των 5° για τέσσερις ώρες στην κεντρική πλατεία της Μπολόνια, μιλάμε για πάθος σε αυτό στο οποίο είναι οπαδοί. Και η Ducati μπορεί να είναι υπερήφανη για τους Ιταλούς οπαδούς της που γέμισαν πριν από τις 8 το βράδυ την Piazza Maggiore για την “Campioni in Piazza2”, μια εκδήλωση στην οποία η Ιταλική εταιρία γιόρτασε την ιστορική διπλή νίκη της το 2022, που ήταν μια απίστευτη χρονιά, καθώς ο κατασκευαστής με έδρα τη Μπολόνια είναι για πρώτη φορά στην ιστορία του Παγκόσμιος Πρωταθλητής, τόσο στο MotoGP όσο και στο WorldSBK μέσα στην ίδια αγωνιστική σεζόν.

Ένας διπλός θρίαμβος που η Ducati θέλησε να γιορτάσει και με δύο μοναδικές συλλεκτικές μοτοσυκλέτες που παρουσιάσαμε εδώ! Η γιορτή περιλάμβανε μια συνέντευξη τύπου στην οποία ο απεσταλμένος της zougla.gr Δημήτρης Διατσίδης ήταν ένας από τους τρεις μη Ιταλούς δημοσιογράφους που προσκλήθηκαν, καθώς όλη η εκδήλωση έγινε μόνο στην Ιταλική γλώσσα.

“Είμαστε πολύ συγκεντρωμένοι σε αυτό που κάνουμε”, αποκάλυψε ο CEO Claudio Domenicali, όταν ρωτήθηκε για το μυστικό της Ducati τα τελευταία χρόνια, σε μια πορεία που το 2002 την είχε σε ρόλο “κυνηγού” των Ιαπωνικών εταιριών, ενώ τώρα 20 χρόνια μετά είναι οι άλλες εταιρίες που κυνηγούν τους Ιταλούς. “Η εταιρία αγωνιστικά ψάχνει στο να βελτιώνεται συνεχώς. Ο Gigi Dal’Igna έχει κάνει μια σπουδαία ομάδα με τα σωστά άτομα, ανέπτυξε μια ομάδα με τέλεια ισορροπία. H εμπιστοσύνη που δημιουργήθηκε είναι σημαντική, τόσο μεταξύ των μηχανικών και του επικεφαλής μηχανολόγου, όσο και μεταξύ των οδηγών και της ομάδας”, εξήγησε ο επίσης μηχανολόγος επικεφαλής της εταιρίας, που είναι γέννημα-θρέμμα της Μπολόνια.

Από την πλευρά του ο ιθύνων νους της τεχνολογικής εξέλιξης της Ducati τα τελευταία χρόνια, ο δαιμόνιος Gigi Dal’Igna, είπε μεταξύ άλλων: “Ήρθα στην Ducati το 2014, αφού είχα κερδίσει τα πάντα (ήταν επικεφαλής του αγωνιστικού της Aprilia) εκτός από τον Τίτλο στο MotoGP. Φέτος το καταφέραμε και τελικά πήραμε τον Τίτλο και στα WorldSBK και φυσικά είμαι πολύ υπερήφανος για όλη την ομάδα μας και βέβαια για τους οδηγούς μας Pecco Bagnaia και Alvaro Bautista”.

Από τη δική του πλευρά ο Ισπανός Παγκόσμιος Πρωταθλητής των SBK με την Panigale V4R εξήγησε ότι παρά το ότι φάνηκε ότι ήταν μια εύκολη υπόθεση ο Τίτλος, χρειάστηκε τρομερή προσπάθεια από τον ίδιο και την ομάδα του για να αντιμετωπίσει τον πιο πετυχημένο οδηγό της ιστορίας, τον Βρετανό Jonathan Rea με την Kawasaki και τον περσινό Πρωταθλητή, τον Τούρκο Toprak Razgatlioglou με την Yamaha του. “Η μοτοσυκλέτα μας έγινε πιο ολοκληρωμένη παρά ποτέ, εγώ έμαθα τα μυστικά της και καταφέραμε να έχουμε σταθερή απόδοση και πολλές νίκες όλη τη χρονιά. Στόχος να το συνεχίσουμε και το 2023, ενώ ζήτησα ως δώρο να οδηγήσω σε τεστ τη μοτοσυκλέτα του MotoGP!” είπε ο Alvaro Bautista.

O Pecco Bagnaia με τη σεμνότητα που τον διακρίνει, έπλεξε το εγκώμιο όλων των ανθρώπων της ομάδας και του εργοστασίου και δεν έκρυψε τη χαρά του και την ευγνωμοσύνη για τους Ducatisti που άντεξαν τόσες ώρες το κρύο απλά για να επευφημήσουν τους νικητές. “Είμαι συγκινημένος με την υποδοχή που μου κάνατε και μου δίνετε δύναμη να συνεχίσω την προσπάθεια και τη νέα χρονιά. Η Desmosedici φέτος ήταν μια καταπληκτική μοτοσυκλέτα, μετά το δύσκολο ξεκίνημα και αφού βρήκαμε τον τρόπο στην ανάπτυξή της και εγώ προσπάθησα να περιορίσω τα λάθη μου και να ανατρέψω μια διαφορά που στο μισό της χρονιάς φαινόταν σχεδόν αδύνατο να καλυφθεί. Όμως είχα πίστη στην ομάδα και τα καταφέραμε”, είπε ο πρώτος Ιταλός που παίρνει τον Τίτλο με Ιταλική μοτοσυκλέτα, 50 χρόνια μετά τον Giacomo Agostini και την MV Agusta.

Μια μεγάλη γιορτή λοιπόν έκλεισε στην Μπολόνια με μουσική από γνωστούς Ιταλούς τραγουδιστές και την ευχαρίστηση των οπαδών που έμειναν μέχρι λίγο πριν τις 12 το βράδυ για να χαρούν τη μεγάλη επιτυχία των “κόκκινων”.