του Νεκτάριου Διατσίδη
Η Moto Morini διευρύνει τους ορίζοντές της με τη νέα Calibro, την custom μοτοσυκλέτα αφιερωμένη σε όλους τους ελεύθερους μοτοσυκλετιστές που θέλουν να ξεπεράσουν το κατεστημένο και να δραπετεύουν σε έναν κόσμο που μιλάει στην ψυχή τους.
Με την Calibro, η Moto Morini επιστρέφει δυναμικά στην κατηγορία τροποποιημένων μοτοσυκλετών (custom), παρουσιάζοντας ένα μοντέλο που χαρακτηρίζεται από ένα σχέδιο με μεγάλη προσωπικότητα, κατάλληλο για ένα συνειδητοποιημένο κοινό νεολαίας που αναζητά μια μοναδική μοτοσυκλέτα με τυπική «Αμερικανική» εμφάνιση.
Αφού ξεπέρασε τα όριά της με το άνοιγμα ενός υποκαταστήματος στην Καλιφόρνια, η Moto Morini διευρύνει τους ορίζοντές της ζωντανεύοντας την ιδέα της δημιουργίας ενός διαφορετικού μοντέλου από τα συνηθισμένα πρότυπα μοτοσυκλέτας cruiser, με ένα έργο που σχεδιάστηκε στα κεντρικά γραφεία στο Trivolzio κοντά στην πόλη Pavia όπου βρίσκεται η Ιταλική ομάδα του κατασκευαστή μοτοσυκλετών.
Το όνομα Calibro, εκφράζει την αληθινή ψυχή αυτής της νέας Moto custom: η μοτοσυκλέτα που σε κάνει να παίρνεις το σωστό μέτρο ανάμεσα στην καθημερινότητα και την αληθινή ψυχή του μοτοσυκλετιστή και που σου επιτρέπει να αποστασιοποιηθείς από τα στερεότυπα και σε κάνει να ταξιδεύεις πέρα από τους κανόνες.
Η Calibro είναι μια δήλωση με στυλ σε δύο τροχούς και είναι ιδανική για καθημερινά ταξίδια και μετακινήσεις για όλους τους αναβάτες που αναζητούν μια μοτοσυκλέτα που να είναι εύκολη στην οδήγηση και στο χειρισμό αλλά με ένα ξεχωριστά μοντέρνο και επιθετικό προσαρμοσμένο στυλ. Για τους πιο γενναίους αναβάτες που θέλουν να αντιμετωπίσουν ακόμα και διαδρομές στην πόλη βγαίνοντας έξω από τα συνηθισμένα.
Οι μυώδεις και μοντέρνες γραμμές της δίνουν στην Calibro μεγάλη προσωπικότητα, αλλά ταυτόχρονα, αυτή η μοτοσυκλέτα, μπορεί να προσαρμοστεί στον τρόπο ζωής των μοτοσυκλετιστών, προσφέροντας πολλές ιδέες για περαιτέρω δυνατότητες προσαρμογής σύμφωνα με τις προτιμήσεις του αναβάτη.
Σχεδιασμένη για τους λάτρεις του custom κόσμου αλλά όχι μόνο, οι μοντέρνες γραμμές της αντικατοπτρίζονται στις λεπτομέρειες που τη χαρακτηρίζουν: το μεταλλικό ρεζερβουάρ είναι επιβλητικό και αναγνωριστικό, οι full LED προβολείς φέρουν τη φωτεινή υπογραφή που είναι αναμφισβήτητο χαρακτηριστικό της μάρκας Moto Morini.
Η Calibro αιχμαλωτίζει την προσοχή όχι μόνο με το στυλ αλλά και μέσω μιας διασκεδαστικής και συναρπαστικής εμπειρίας οδήγησης. Ο κινητήρας, δικύλινδρος εν σειρά 649 κ.εκ., που εξοπλίζει ήδη τη γκάμα Morini, έχει τροποποιηθεί για να μεταδώσει ευχάριστους παλμούς διασφαλίζοντας παράλληλα ομαλή λειτουργία και η μοτοσυκλέτα έχει εύκολη συντήρηση χάρη στη χρήση οδοντωτού ιμάντα στην τελική μετάδοση.
Κάθε βόλτα θα γίνει απολαυστική χάρη στη χαλαρή θέση οδήγησης μίας cruiser, με τη δυνατότητα επιλογής της θέσης των ποδιών που ταιριάζει καλύτερα στο στυλ του κάθε αναβάτη, με πιο πίσω θέση για πιο δραστήρια βόλτα, πιο μπροστά για όσους αναζητούν τη μέγιστη χαλάρωση κατά την οδήγηση. Τα μπροστινά και πίσω μαρσπιέ, τα πεντάλ αλλαγής ταχυτήτων και φρένων αντικατοπτρίζουν το προσαρμοσμένο στυλ.
Η ρύθμιση της ανάρτησης, συμβάλει στην καλύτερη λειτουργία και στην ευελιξία που είναι το κοινό χαρακτηριστικό ολόκληρης της σειράς Moto Morini: το πλαίσιο, μια στιβαρή διπλή βάση από χάλυβα, αγκαλιάζει το σύστημα μετάδοσης κίνησης και η μοτοσυκλέτα είναι εξοπλισμένη με ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών μπροστά και 17 πίσω. Τα διπλά πίσω αμορτισέρ με τη vintage εμφάνιση, αντισταθμίζουν την ισχυρή σχεδίαση της Calibro. Το άφθονο τμήμα του ελαστικού στο δρόμο και ο γενναιόδωρος ώμος τους εξασφαλίζουν άνεση και ακρίβεια στην οδήγηση ασυνήθιστη σε αυτή την κατηγορία.
Η σέλα, αφαιρούμενη στο πίσω μέρος, είναι διακοσμημένη με έντονη ραφή, και παρέχεται ένα πίσω κέλυφος που συνεχίζει τη γραμμή του προφυλακτήρα ως ένα αξεσουάρ για πρόσθετη αισθητική στην εμφάνιση. Η σέλα είναι τοποθετημένη μόνο 720 χλστ. από το έδαφος, προσφέροντας ασφάλεια και άνεση σε κάθε είδους αναβάτες. Ο αναβάτης έχει τον έλεγχο των ζωτικών λειτουργιών του οχήματος χάρη στα αναλογικά όργανα ενσωματωμένα με ψηφιακή οθόνη που περιλαμβάνει βασικά δεδομένα οδήγησης, όπως η στάθμη καυσίμου και ένδειξη εμπλοκής ταχύτητας. Το τιμόνι και οι ηλεκτρικοί διακόπτες σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν με εργονομικές προδιαγραφές αφιερωμένες στην Calibro προσφέροντας μια εμπειρία αφής διαφορετική από τα υπόλοιπα μοντέλα της Moto Morini.
Η μοτοσυκλέτα θα κυκλοφορήσει σε έκδοση πλήρης ισχύος (που είναι γύρω στους 60 ίππους, με την εταιρία να μην ανακοινώνει ακριβώς την ιπποδύναμη) ή περιορισμένης ισχύος 35 kW (για κατόχους άδειας Α2), με έναν εξαιρετικά αξιόπιστο κινητήρα που είναι εύκολος και διασκεδαστικός στη χρήση, αλλά και πολύ αποδοτικός στο καύσιμο, ιδανικός για όλους όσους ψάχνουν για έναν πιστό και ακούραστο σύντροφο.
Υπάρχουν επίσης διαθέσιμα αξεσουάρ για να γίνει η Calibro μια προσαρμόσιμη μοτοσυκλέτα για να καλύψει τις ανάγκες κάθε αναβάτη και να την κάνει κατάλληλη για μακρινά ταξίδια με απόλυτη άνεση χωρίς να θυσιάζει την ελκυστική εμφάνιση. Εκτός από την κλασική έκδοση, υπάρχει και η έκδοση Bagger, η οποία συνοδεύεται από σκληρές βαλίτσες και παρμπρίζ ως στάνταρ.
Η Calibro της Moto Morini, με τη μοναδική και αδιαμφισβήτητη ψυχή της, έχει σκοπό να ανοίξει το δρόμο της στην προσαρμοσμένη κατηγορία μοτοσυκλετών και να μπει στο στόχαστρο των μοτοσυκλετιστών που θέλουν να ξεχωρίζουν.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ:
Μήκος x πλάτος x ύψος: 2 250 x 890 x 1 200
Μεταξόνιο: 1490 χλστ
Ξηρό βάρος: 200 κιλά
Ύψος σέλας: 720 χλστ
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμου: 1 5 L
ΠΛΑΙΣΙΟ:
Διπλή βάση από χάλυβα
Ψαλίδι: Χάλυβας
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΔΗΣΗΣ:
Μπροστινό φρένο: μονός δίσκος 320 χλστ., πλωτές δαγκάνες, 2 εμβόλων
Πίσω φρένο: Μονός δίσκος, 255 χλστ, πλωτή δαγκάνα μονού εμβόλου
ABS:
BOSCH ABS 9,1 Mb
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ:
Εμπρός: παραδοσιακό πιρούνι 41 χλστ, Διαδρομή τροχού 140 χλστ.
Πίσω: διπλό αμορτισέρ, διαδρομή τροχού 110 χλστ. ρυθμιζόμενη με προφόρτιση ελατηρίου
ΖΑΝΤΕΣ:
Ζάντες tubeless με ακτίνες
ΕΛΑΣΤΙΚΑ:
Μπροστινό ελαστικό: 130/70 R18
Πίσω ελαστικό: 180/70 R16 ή 180/ 65 R16
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:
Τύπος κινητήρα: 2 σε σειρά κύλινδροι, 4χρονος
Κυβισμός: 649 κ.εκ.
Σύστημα ψεκασμού: BOSCH EFI
Μέγιστη ταχύτητα: 170 χλμ/ώρα
Σύστημα ψύξης: υδρόψυκτος κινητήρας
Κεφαλή: DOHC 8 βαλβίδες