Του Δημήτρη Διατσίδη

Φωτογραφία: Ελισάβετ Ξενάκη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Φτάνουμε στην Πρωτεύουσα της Ευρυτανίας, το Καρπενήσι, ταξιδεύοντας αρχικά στους Εθνικούς Δρόμους και συνεχίζοντας στο Επαρχιακό δίκτυο, για να απολαύσουμε τη διαδρομή πάνω στη νέα ΝΤ1100 της Honda που δείχνει ότι αρκεί ο σωστός συνδυασμός των διαφόρων μερών για να δώσουν ένα ομοιογενές σύνολο ικανό για πάρα πολλά!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα 1100 είναι ένας μεγάλος κυβισμός που μπορεί να προδιαθέτει για μια άνεση ροπής, αλλά και απόθεμα ιπποδύναμης, όταν όμως ακούς το νούμερο 102 ίπποι μπορεί να πεις ότι είναι λίγοι, όταν οι σούπερσπορ αντίστοιχων κυβικών βγάζουν από 200 – 217 ίππους. Όμως η Honda ξέρει να βγάζει την ουσία από τα μηχανικά μέρη, ανάλογα με τους μηχανολογικούς στόχους που βάζει για τα μοντέλα της και η ΝΤ είχε στοχεύσει από την αρχή σε αυτούς που επιζητούν μια “Business Class” ταξιδιωτική εμπειρία, σε ασφάλτινες διαδρομές.

Έτσι ο δικύλινδρος κινητήρας του Africa Twin, χωρίς καμία τροποποίηση στα βασικά του χαρακτηριστικά αποτελεί την “ψυχή” της ΝΤ 1100 που μας ταξίδεψε με χαρακτηριστική άνεση στην Εθνική Οδό, με εξαιρετική προστασία από τον αέρα, χάρις και στην πολύ έξυπνη λύση των διαφανών εκτροπέων αέρα (deflectors) που βρίσκονται δεξιά και αριστερά στη βάση του ρυθμιζόμενου σε 5 θέσεις ανεμοθώρακα. 

Μετά την Σπερχειάδα ξεκινούν οι στροφές του Τυμφρηστού και το σταδιακό ανέβασμα του βουνού και στην καλή άσφαλτο η πρόσφυση των ελαστικών έδωσε την ευκαιρία για εντυπωσιακά πλαγιάσματα και ανάλογη ευχαρίστηση από μια μοτοσυκλέτα που δεν σου υπόσχεται ότι αυτό είναι το ατού της! Αντίστοιχα τα φρένα της NISSIN δεν έδειξαν την παραμικρή κόπωση και έτσι τα χιλιόμετρα πέρασαν εύκολα μέχρι τη σήραγγα που σε βάζει εύκολα πια στην Ευρυτανία και το πάντα πιο δροσερό αέρα της περιοχής του Καρπενησίου. 

Τη δεύτερη μέρα οι εξορμήσεις μας προς το χιονοδρομικό έγιναν με δύο άτομα πάνω στην ΝΤ για να διαπιστώσουμε ότι και η θέση του συνεπιβάτη είναι άνετη, ενώ η στήριξή του είναι εύκολη, χωρίς να ενοχλεί τον οδηγό και στα φρεναρίσματα και στις κατηφορικές διαδρομές. 

Οι στάνταρ βαλίτσες έχουν ικανοποιητικό χώρο για τις αποσκευές ενός ζευγαριού (αρκεί να μην το παρακάνει η κυρία), που μάλιστα μπαίνουν σε ειδικές θήκες που με τη σειρά τους μπαίνουν στις βαλίτσες. Για περισσότερες ανάγκες φόρτωσης η σχάρα μπορεί να δεχτεί ένα αρκετά μεγάλο σάκο ταξιδιού και εκεί παύουν οι διαφωνίες του τύπου: “πόσα μπλουζάκια θα πάρεις επιτέλους μαζί για ένα ΣΚ”. 

Η συνολική εμπειρία μας μπορεί να χαρακτηριστεί “Business Class” όσον αφορά την άνεση, την προστασία από τον αέρα, την ικανότητα μεταφοράς αρκετών πραγμάτων και τη γενικότερη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας που έδωσε άλλο αέρα στο ταξίδι μας. Ειδικά με τη χρήση του cruise control που ενεργοποιείται κάτω από τα 170 χλμ/ώρα, μπορείς να απολαμβάνεις ακόμη καλύτερα τη διαδρομή, ειδικά αν επιλέξεις να κινείσαι από τα 120 – 150 χλμ/ώρα στην Εθνική, ρίχνοντας συγχρόνων αρκετά χαμηλά την κατανάλωση.

Φυσικά τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και όλη η πληροφόρηση από την ευανάγνωστη οθόνη, προσφέρουν και αυτά στη συνολική εικόνα και αίσθηση και ξαφνικά το Καρπενήσι και η Ευρυτανία γίνονται αγαπημένοι ταξιδιωτικοί προορισμοί. Άλλωστε με μια τέτοιου είδους μοτοσυκλέτα μπορείς να διαλέξεις πάρα πολλούς ανάλογους τόπους στη χώρα μας, ή γιατί όχι, να προγραμματίσεις ένα μεγαλύτερο ταξίδι στην Ευρώπη. Η ΝΤ1100 είναι ένας αξιόπιστος σύμμαχος!

Χαρακτηριστικά σημεία της ΝΤ1100

 

Η οθόνη αφής είναι TFT 6,5” με συνδεσιμότητα Apple CarPlay®, Android Auto® και Bluetooth.

Το ατσάλινο ημίδιπλο πλαίσιο συνδυάζεται με ανεστραμμένο πιρούνι 43mm της Showa και μονό πίσω αμορτισέρ της Showa. Η προφόρτιση ελατηρίου ρυθμίζεται υδραυλικά.

Το σύστημα DCT με προγραμματισμένα μοτίβα αλλαγών που διαβάζουν συνεχώς την ταχύτητα του οχήματος, την επιλεγμένη σχέση και τις στροφές του κινητήρα αποφασίζει πότε πρέπει να γίνει η αλλαγή για πιο ομαλή οδήγηση. Είναι πραγματικά εκπληκτικό! Αξίζει τα +1,400€ που ανεβάζουν την τιμή στα 17,400€. Το cruise control προσφέρεται στάνταρ όπως και οι κομψές πλαϊνές βαλίτσες και τα θερμαινόμενα γκριπ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας 4-χρονος 8-βάλβιδος παράλληλος δικύλινδρος, Κυβισμός 1084 κ.εκ., Ισχύς 102 ίπποι στις 7500 σ.α.λ., Ροπή 104 Nm στις 6,250 σ.α.λ., Ύψος σέλας 820 χιλ., Βάρος (γεμάτη) 238 κιλά, Φρένα μπροστά ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες, δύο πλευστοί δίσκοι 310mm, Φρένα πίσω μονοπίστονη δαγκάνα, μονός δίσκος 256mm, λάστιχο μπροστά 120/70R17, λάστιχο πίσω 180/55R17

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης