του Νεκτάριου Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έχοντας στη διάθεσή μας την BMW M 1000 R Competition μαζί με την BMW M 1000 RR Competition στην πίστα των Σερρών και οδηγώντας τη μία μοτοσυκλέτα μετά την άλλη σε γρήγορους ρυθμούς, ήταν πολύ εύκολο να διαπιστώσουμε ότι η γυμνή μοτοσυκλέτα με το μεγάλο τιμόνι είναι μία πολύ ιδιαίτερη κατασκευή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο εντός πίστας όσο και στο δρόμο με χαρακτηριστική άνεση.


Η εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων στους τροχούς αλλά και σε αρκετά τμήματα όπως στα προστατευτικά φτερά των τροχών, την προστασία της αλυσίδας, τμήματα του ντεπόζιτου καυσίμου, το μικρό φέρινγκ στο τιμόνι και το κουτί του φίλτρου αέρα, είναι πέρα από εντυπωσιακά ταυτόχρονα και πολύ ελαφριά κομμάτια, κάτι που είναι πολύ σημαντικό σε αυτή τη γυμνή μοτοσυκλέτα που προορίζεται για χρήση στην πίστα αλλά και στο δρόμο, όπου το μικρό της βάρος την κάνει άκρως ευέλικτη και εύκολη στη χρήση.
Εντός πίστας το μικρό βάρος και η ευελιξία είναι το ζητούμενο αλλά και η αεροδυναμική απόδοση σε αρνητική άντωση είναι επίσης πολύ σημαντική, όταν η δύναμη του κινητήρα είναι πολύ μεγάλη. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα στο πλάι είναι σχεδιασμένα να παράγουν με μεγάλη απόδοση 11 κιλά φορτίου στα 220 χλμ/ώρα κάτι που είναι εντυπωσιακό για αυτή την ταχύτητα και δείχνουν ότι δουλεύουν και σε χαμηλότερες ταχύτητες με 2.2 κιλά στα 100 χλμ/ώρα και 5.7 κιλά στα 160 χλμ/ώρα, ενώ σε περισσότερη ταχύτητα φτάνουν τα 17.4 κιλά στα 280 χλμ/ώρα. Αυτή η χαρακτηριστική απόδοση σε ταχύτητες όπου η μοτοσυκλέτα κινείται και στο δρόμο, της δίνει ένα δυναμικό χαρακτήρα που ευνοεί τις σβέλτες και με ασφάλεια μετακινήσεις με περισσότερο κράτημα τόσο στο φρενάρισμα όσο και στην επιτάχυνση σε ευθεία και στις εξόδους των στροφών με σταθερότητα και χωρίς ανύψωση του εμπρός τροχού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Ο κινητήρας διαθέτει το σύστημα BMW ShiftCam, έχει χωρητικότητα 999κ.εκ. αποδίδει 210 ίππους στις 13,750 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 113 Nm στις 11,100 σ.α.λ. μία απόδοση που οφείλεται στα έκκεντρα των βαλβίδων τα οποία στις υψηλές στροφές είναι πιο απότομα στο άνοιγμα και στο κλείσιμο των βαλβίδων, με περισσότερη διάρκεια να παραμένουν ανοιχτές προσφέροντας μεγαλύτερη ισχύ, ενώ στις χαμηλές στροφές τα έκκεντρα δίνουν μικρότερη διάρκεια ανοίγματος. Αυτή η λειτουργία των εκκεντροφόρων εξασφαλίζει τον ιδανικό χρονισμό με αποτέλεσμα τη μέγιστη ισχύ σε πολύ υψηλές στροφές αλλά και μεγάλη ροπή από χαμηλά. Το σύστημα αυτό είναι εντυπωσιακό στον τρόπο λειτουργίας του γιατί τα έκκεντρα μπορούν να αλλάξουν θέση τη στιγμή που δεν περνάνε πάνω από την κάθε βαλβίδα έτσι ώστε να είναι έτοιμα να ανοίξουν την βαλβίδα, κλειδωμένα στη νέα θέση τους.

Οι αναρτήσεις της BMW M 1000 R Competition είναι ημι-ενεργητικές με το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της απόσβεσης DDC (Dynamic Damper Control) να ελέγχει σε κλάσματα του δευτερολέπτου την απόσβεση, η οποία χάρις τις πολύ ελαφριές ζάντες από ανθρακονήματα και τη μικρή τους μη αναρτώμενη μάζα, μπορεί τα φτάσει σε πολύ υψηλό βαθμό απόσβεσης χωρίς απότομους κραδασμούς. Το σύστημα συνδυάζεται άψογα και με την έδραση του πίσω αμορτισέρ Full Floater Pro, η οποία έχει τη μικρότερη δυνατή μη αναρτώμενη μάζα σε όλο το σύστημα της ανάρτησης και βελτιώνει την απόσβεση ακόμη περισσότερο.
Για τη χρήση στο δρόμο, η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση δίνει τη δυνατότητα να υπάρχει πολύ μεγάλη άνεση στο πέρασμα από ανωμαλίες και οι μικρές μη αναρτώμενες μάζες συντελούν στο να περνούν στο πλαίσιο μικρά φορτία και να έχει μικρές ταλαντώσεις, ενώ σε μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης και ανίχνευση φορτίων από επιταχύνσεις σε όλους τους άξονες, η απόσβεση αυξάνεται την κατάλληλη στιγμή αποτρέποντας κάθε πιθανή πλεύση. Στην πίστα ο ηλεκτρονικός έλεγχος βοηθά σε όλες τις συνθήκες ενώ υπάρχει και η δυνατότητα να είναι μόνιμα πιο σκληρή η ανάρτηση χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα καλύτερο για τους χρόνους γύρου και ειδικά για περάσματα πάνω από τα κερμπ, οπότε η δυνατότητα αυτή κυρίως υπάρχει για μέτρο σύγκρισης των δυνατοτήτων του ηλεκτρονικού ελέγχου.


Στην οδήγηση εντός της πίστας των Σερρών όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά μαζί με τα πολύ ισχυρά φρένα, το κοντό κιβώτιο ταχυτήτων με υποβοήθηση και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης που συνεργάζονται με τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις, προσφέρουν μία σταθερότητα και ταυτόχρονη ευελιξία που είναι κορυφαία σε αίσθηση και χάρις το μεγάλο τιμόνι οι αντιδράσεις και η δυνατότητα αλλαγής της πορείας της μοτοσυκλέτας είναι πολύ εύκολες, σε βαθμό που δίνει τη δυνατότητα γρήγορων γύρων χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Το μικρό βάρος της μοτοσυκλέτας που είναι 199 κιλά γεμάτη με καύσιμο και οι μικρές περιστρεφόμενες μάζες των τροχών που συμβάλουν στην καλύτερη επιτάχυνση και επιβράδυνση με μικρότερη μεταφορά φορτίου, κάνουν την οδήγηση συναρπαστική, χωρίς να υπάρχει καμία ενόχληση από την αντίσταση του αέρα στα πολλά χιλιόμετρα μιας και η χαρά που σου δίνει μία γυμνή μοτοσυκλέτα δεν επισκιάζεται από την επιπλέον δύναμη του αέρα που ασκείται στον αναβάτη και το αποτέλεσμα στο τέλος είναι η απόλυτη ικανοποίηση από τη συμπεριφορά σε όλα τα σημεία τις πίστας, τα γλιστρήματα στις εισόδους των στροφών κατά το φρενάρισμα και στις εξόδους κατά την επιτάχυνση που είναι εφικτά χωρίς κουνήματα αν το θελήσει ακόμα και ο αναβάτης που έχει μικρή εμπειρία.
Με την οδήγηση στην πίστα η δυνατότητες της Bmw M 1000 R Competition είναι αμέσως εμφανείς και σίγουρα στο δρόμο η ευκολία της μετακίνησης με διαθέσιμους 210 ίππους και μόλις 199 κιλά βάρους είναι μία αναλογία που φτάνει την υπερβολή, μιας και η αίσθηση από την ευκολία των χειρισμών δίνει την εντύπωση ακόμη λιγότερου βάρους αλλά και η τεράστια ροπή, ακόμη περισσότερης δύναμης. Η εντύπωση από την οδήγηση στην σύντομη δοκιμή στην πίστα των Σερρών, ήταν η αποτελεσματικότητα όλων αυτών που προσφέρει αυτή η μοτοσυκλέτα και σίγουρα στο δρόμο θα είναι κάτι παραπάνω από ευχάριστη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας
Υδρόψυκτος/ελαιόψυκτος τετρακύλινδρος τετράχρονος σε σειρά κινητήρας με τέσσερις βαλβίδες τιτανίου ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων βαλβίδων εισαγωγής BMW ShiftCam
Ρυθμιζόμενος τριοδικός καταλύτης
Κυβισμός 999 ccm
Διάμετρος Χ Διαδρομή 80 mm x 49,7 mm
Ισχύς 154 kW (210 PS) στις 13.750 σ.α.λ.
Ροπή 113 Nm στις 11.100 σ.α.λ.
Συμπίεση 13,3 : 1
Ηλεκτρονικός ψεκασμός στην πολλαπλή εισαγωγής/ψηφιακή διαχείριση κινητήρα: BMS-O με ηλεκτρονικό γκάζι
Ηλεκτρικό σύστημα
Εναλλάκτης μόνιμου μαγνήτη 450 W (ονομαστική ισχύς)
12 V / 5 Ah, χωρίς ανάγκες συντήρησης
Μετάδοση ισχύος
Συμπλέκτης Υγρός πολύδισκος, λειτουργία Anti-Hopping, με αυτοϋποβοήθηση
Κιβώτιο 6 ταχυτήτων συνεχούς εμπλοκής, ενσωματωμένο στον στροφαλοθάλαμο
Αλυσίδα 525 17/47
BMW Motorrad DTC
Αναρτήσεις / Φρένα
Αλουμινένιο πλαίσιο τύπου γέφυρας, κινητήρας ως φέρον στοιχείο
Μπροστά Τηλεσκοπικό πιροπυνι Upside-Down, διάμετρος 45 mm, προφόρτιση ελατηρίου, ρυθμιζόμενο στάδιο συμπίεσης
Πίσω Αλουμινένιο δίμπρατσο ψαλίδι, ηλεκτρονικά ελεγχόμενo DDC (Δυναμικός Έλεγχος Απόσβεσης), ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ρυθμιζόμενη απόσβεση συμπίεσης
Διαδρομές Μπροστά / πίσω 120 mm / 117 mm
Μεταξόνιο 1,455 mm
Τρέιλ 97,6 mm
Κάστερ 65,8°
Σφυρήλατη ζάντα αλουμινίου
Μπροστά 3,50 x 17″ ελαστικό 120/70 ZR17
Πίσω 6,00 x 17″ ελαστικό 200/55 ZR17
Φρένο μρποστά Διπλό δισκόφρενο, διαμέτρου 320 mm, σταθερή δαγκάνα 4 εμβόλων
Φρένο πίσω Μονό δισκόφρενο, διαμέτρου 220 mm, 1-πίστονη πλευστή δαγκάνα
BMW Motorrad ABS Pro
Βάρη
Ρεζερβουάρ 16,5 l, ρεζέρβα περίπου 4 l
Βάρος γεμάτη 199 kg

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης